نوشابه تهدیدی مهم برای چاقی است

امروزه اکثر شما به دنبال لاغری هستید و بدین منظور به هر شیوه‌ای متوسل می‌شوید حتی به خود سختی‌هایی می‌دهید، گاه گرسنگی می‌کشید یا به انجام ورزش‌های سنگین روی می‌آورید این در حالی است که اغلب از اقدامات ساده صرف‌نظر می‌کنید. مثلا از خوردن نوشابه که چاق‌کننده است، برحذر نمی‌شوید و حتی برخی از شما […]

تاریخ انتشار: 15:44 - دوشنبه 1401/09/21
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
no image
امروزه اکثر شما به دنبال لاغری هستید و بدین منظور به هر شیوه‌ای متوسل می‌شوید حتی به خود سختی‌هایی می‌دهید، گاه گرسنگی می‌کشید یا به انجام ورزش‌های سنگین روی می‌آورید این در حالی است که اغلب از اقدامات ساده صرف‌نظر می‌کنید. مثلا از خوردن نوشابه که چاق‌کننده است، برحذر نمی‌شوید و حتی برخی از شما بیش از اندازه از این نوشیدنی مضر مصرف می‌کنید. در این باره دکتر بهمن محمدی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی توضیح می‌دهد:
 
تحقیقات زیادی نشان داده است نوشابه ضمن اینکه به بدن آسیب می‌زند به خاطر اینکه حاوی کالری و قند است، می‌تواند فرد را دچار اضافه وزن و چاقی کند. علاوه بر این، به معده آسیب می‌زند و باعث پوسیدگی زودرس دندان می‌شود.
نوشابه رژیمی نیز از این ویژگی دور نمانده است ضمن اینکه بدون ضرر نيست، به‌خصوص اکثر افراد با این خیال که نوشابه رژیمی اثری بر اضافه وزن ندارد، بیش از اندازه به نوشیدن آن روی می‌آورند.
اگر چه بيشتر آنها كالري كمي دارند اما حاوي تركيباتي هستند كه گاهي تا چندین برابر شيرين‌تر از شكر هستند و مصرف آنها براي بدن زيان‌آور است. 
 بهتر است بدانید بدن انسان نيازي به مصرف نوشابه ندارد و اگر قصد داريد وزن خود را كاهش دهيد، از خوردن انواع نوشابه پرهيز كنيد.
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لیلا کهلانی