یکشنبه‌های شهر

برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» که طی دو سه ماه اخیر عنوانش را روی بنرهایی در سطح شهر یا در رسانه‌ها خوانده یا از زبان این‌وآن شنیده‌اید، با هدف تـوسعه و عمران شهری در مناطق 15گانه شهر و با شعار «اصفهان در مسیر امید» به همت شهرداری اصفهان افتتاح شد. حالا با گذشت هشت هفته از برگزاری این برنامه، مروری کوتاه بر پروژه‌های افتتاح‌شده در آن‌ها خواهیم داشت.

تاریخ انتشار: 21:47 - یکشنبه 1399/05/19
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
no image
نخستین برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» 18 خرداد امسال با افتتاح چهار طرح در منطقه12 آغاز شد. در این آیین، فرهنگ‌سرای دکتر کتابی در زمینی به مساحت ۳۳۷ مترمربع و زیربنای ۷۵۰مترمربع در دو طبقه با هزینه ۱۱میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی خیابان آرمان به طول ۶۰۰ متر و عرض ۳۰ متر آغاز شد. همچنین افتتاح ادامه خیابان محمدباقر حکیم، دیگر پروژه منطقه ۱۲ شهرداری بود که برای انجام عملیات اجرایی آن به طول ۳۵۰ متر و عرض ۲۰ متر، ۱۱میلیارد ریال و برای آزادسازی آن ۵۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

کلینیکی برای خدمات خودرویی

دومین برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» به موضوع توسعه مشاغل شهری در اصفهان اختصاص داشت و دو اتفاق مهم رخ داد؛ یکی آیین کلنگ‌زنی پروژه کلینیک خدمات خودرویی که مجموعه‌ای مشارکتی با همکاری بخش خصوصی است و دیگری افتتاح واحد تولید چیپس میوه و سبزی‌های خشک در میدان میوه‌وتره‌بار اصفهان. در این رویدادها تأکید شهردار اصفهان بر اتمام عملیات اجرایی پروژه احداث کلینیک خدمات خودرویی طی 9 ماه، از مهم‌ترین اخبار دومین مراسم طرح «هر یکشنبه یک افتتاح» بود.

افتتاح در حضور مسافران

سومین برنامه هشتم تیر برگزار شد که به آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اخـتـصـاص داشــت. در این آیین، چهار پروژه این سازمان در پایانه مسافربری صفه با صرف هزینه‌ای افزون بر ۲۵میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری شد. پمپ گازوئیل در پایانه صفه، انبار مرکزی سازمان و اتوماسیون بار در این پایانه، همچـنـیـن اصلاح هندسی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفت. جلوگیری از آلودگی هوا، اتلاف وقت، تسهیل در امور رانندگان و شرکت‌های مسافربری و افزایش ایمنی سفر از موضوع‌های مهمی بود که از ثمرات اجرای این پروژه‌ها برشمرده شد؛ به‌گونه‌ای که دیگر نیاز نیست رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری مسیر ۲۰ کیلومتری به‌سمت پایانه کاوه را برای سوخت‌گیری طی کنند.

موقعیت طلایی سپاهان‌شهر در حلقه حفاظتی

یکشنبه 15 تیر نوبت به بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی‌خدماتی منطقه5 شـــهـرداری (صــفـه و ســپـاهـان‌شـهـر) با هزینه‌ای بالغ‌بر 300 میلیارد تومان رسید. آغاز عملیات اجرایی باند دوم بلوار نظام، بازار روز کوثر شماره2 سپاهان‌شهر و احداث منبع انعقاد، لخته‌سازی و ته‌نشینی تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر ازجمله پروژه‌هایی بود که در این برنامه و در حضور شهروندان این منطقه آغاز به کار کردند. در این مراسم از ساماندهی پیاده‌روها و المان‌های ورودی و سکوهای نشیمن، ساماندهی گذرهای فرعی و اصلی سپاهان‌شهر و دفع آب‌های سطحی و احداث منبع انعقاد، لخته‌سازی و ته‌نشینی تصفیه‌خانه تکمیلی با هزینه‌ای بالغ‌بر 56 میلیارد و 800 میلیون ریال خبر داده شد. همچنین اعلام شد عملیات اجرایی باند دوم بلوار نظام سپاهان‌شهر با توافقی که با سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان صورت گرفته و عملیات اجرایی بازار روز کوثر 2 سپاهان‌شهر با هزینه‌ای بالغ‌بر 292 میلیارد و 180 میلیون ریال آغاز شده است.

تعامل چشمگیر ارتش و شهرداری

آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه6 در 22 تیر موضوع دیگر برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» بود که در آن از پروژه‌های مهم تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری و تصفیه‌خانه جنوب در منطقه6 شهرداری اصفهان رونمایی شد. در این مراسم با اشاره به نتایج چشمگیر حاصل از تعامل شهرداری با ارتش، بر نقش این تعامل در اجرایی شدن بخش غربی حلقه حفاظتی شهر که از انتهای فاز دوم سپاهان‌شهر (قبل از باغ ابریشم به سمت درچه) عبور می‌کند، تأکید شد. همچنین بیان شد که شماری از پروژه‌های منطقه6 شهرداری در ۱۳۰ هکتار از شهرک شهید کشوری اجرا و تحویل داده‌شده و بخش دیگر آن در منطقه‌ای به وسعت ۱۷۰ هکتار، محل تحول اتفاقات بزرگ عمرانی است که بخش خصوصی آماده آغاز سرمایه‌گذاری در آن است.

قطار افتتاح روی ریل منطقه 13

یکشنبه 29 تیر نوبت به بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی‌خدماتی منطقه13 شهرداری اصفهان با هزینه‌ای بالغ‌بر 637 میلیارد ریال رسید. افتتاح ورزشگاه شهدای دستگرد، افتتاح بوستان آزادی، آغاز عملیات اجرایی کندروی بزرگراه شهید حبیب‌اللهی و آغاز عملیات اجرایی بوستان قائمیه ازجمله رویدادهای مهم این مراسم بود. در این مراسم همچنین تأکید شد که منطقه13 از 80 هکتار بافت فرسوده برخوردار است و به همین دلیل دفتر بازآفرینی بافت فرسوده سال گذشته در آن راه‌اندازی شده است.

سوار بر تاکسی‌های مجهز به نرم‌افزار اصکیف

یکشنبه بعدی به رونمایی آنلاین از سامانه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در اصفهان از طریق نرم‌افزار اصکیف کیف پول الکترونیک اختصاص یافت که گامی در جهت تأمین زیرساخت‌های شهر هوشمند است. با اجرای این طرح، مسافران تاکسی در اصفهان می‌توانند در صورت استفاده از تاکسی‌های متصل به سامانه اصکیف (کیف پول الکترونیکی شهروندان اصفهانی) کرایه خود را بدون دغدغه بابت داشتن پول نقد یا وجود پول خرد برای دریافت مابقی کرایه و نیز بدون نگرانی از سرایت بیماری‌های واگیردار، تنها با اسکن‌کردن بارکد دوبعدی نصب‌شده در داخل تاکسی پرداخت کنند. رانندگان تاکسی نیز در همان لحظه در برنامه اصکیف خود، پیغام «پرداخت با موفقیت انجام شد» را دریافت کرده و قادر خواهند بود با مراجعه به منوی گزارش‌ها از دریافتی‌های خود مطلع شوند. همچنین اعلام شد که شهروندان می‌توانند از طریق ارسال عدد سه به شماره ۳۰۰۰۱۷۳۰۳۰ یا از طریق مارکت‌های معتبر (کافه بازار و گوگل‌پلی) نسبت به دریافت و نصب اپلیکیشن «اصکیف» اقدام کنند. آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی‌خدماتی منطقه 15 شهرداری اصفهان با هزینه‌ای بالغ‌بر 560 میلیارد ریال، محور برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» در دوازدهم مرداد بود که به افتتاح بوستان الهیــــه، آغاز عملیـــــات خیابان‌ســـــازی ضلع غربی خیابان مقداد دوم و آغاز عملیات اجرایی پل زیرگذر قهجاورستان اختصاص یافت. در این برنامه اعلام شد که مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی تا پایان سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و خیابان‌سازی ضلع غربی خیابان مقداد دوم (حدفاصل میدان سلمان تا میدان اندوان) نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد. درباره بوستان الهیه هم گفته شد که این بوستان در محله ارغوانیه به مساحت حدود ۱۵هزار مترمربع با حدود ۹هزار مترمربع فضای سبز احداث‌شده و در اختیار شهروندان این منطقه قرار گرفته است. آغاز عملیات اجرایی سه کیلومتر از حلقه حفاظتی شهر در منطقه15، دیگر موضوع مطرح‌شده در این برنامه بود که درباره آن گفته شد شش هزار و ۶۰۰ مترمربع از مسیر این پروژه در منطقه ۱۵ قرار دارد که به‌زودی عملیات اجرایی سه کیلومتر آن (از کیلومتر چهار تا هفت) آغاز خواهد شد.

ورود 80 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان

تازه‌ترین رویداد «هر یکشنبه یک افتتاح» نیز هم‌زمان با روز عید سعید غدیرخم به ورود هشتاد دستگاه اتوبوس شهری دارای استاندارد یورو ۴، کولر و رمپ ویژه برای استفاده افراد معلول به ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه اختصاص یافت. این برنامه با حضور وزیر راه و شهرسازی در اصفهان برگزار شد تا توزیع عادلانه این اتوبوس‌ها در 30 خط از شمال تا جنوب و شرق تا غرب شهر اصفهان، نوید تازه‌ای برای شهروندان باشد. همچنین اعلام شد که شهرداری اصفهان از طریق خرید 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال 98 موفق به خرید 100 دستگاه اتوبوس شده که فعلا  از 80 دستگاه از آن‌ها بهره‌برداری شده و 20 اتوبوس دیگر تا پایان سال به این ناوگان افزوده می‌شود.نوسازی 700 دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان تا پایان سال نیز خبر دیگری بود که در این برنامه به اطلاع شهروندان اصفهانی رسید.
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    فرناز کلباسی

برچسب‌های خبر