مقبره علامه مجلسی اصفهان؛ آرامشی به وسعت نام علامه

محمدباقر مجلسی  معروف به علامه مجلسی و مجلسی ثانی فقیه شیعه در دوران شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی بود. آرامگاه علامه مجلسی اصفهان از مهم ترین فقای جهان اسلام با مذهب شیعه از پربازدید ترین مقبره های ایران محسوب می شود . مقبره این عالم بزرگوار در مرکز شهر اصفهان و پشت مسجد […]

تاریخ انتشار: 13:05 - یکشنبه 1401/05/30
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
محمدباقر مجلسی  معروف به علامه مجلسی و مجلسی ثانی فقیه شیعه در دوران شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی بود. آرامگاه علامه مجلسی اصفهان از مهم ترین فقای جهان اسلام با مذهب شیعه از پربازدید ترین مقبره های ایران محسوب می شود . مقبره این عالم بزرگوار در مرکز شهر اصفهان و پشت مسجد جامع اصفهان قرار دارد.
افرادی که به این آرامگاه می‌آیند؛ پیش از هر چیز با سکوت، معنویت و حال خوب فضای آن روبرو می‌شوند. نذر و صلوات، اشک و دعا، قرآن‌خوانی و نماز کار‌هایی است که اغلب مردم در مقبره به آن مشغول هستند.
فضای داخلی آرامگاه معماری قابل‌تامل و زیبایی دارد. ساختمان مقبره در عصر صفوی ساخته شده است. در این ساختمان از سقف‌های طاق و چشمه که الگویی معروف برای ساخت بنا در استان اصفهان به حساب می‌آید، استفاده شده است. سقف‌هایی به اصطلاح گود و بلند که کنار یکدیگر به‌صورت بسیار منظم قرار می‌گیرند و فضا را قرینه می‌کنند. مقبره علامه مجلسی سبک معماری شبیه به معماری رایج آن دوره دارد. به مناسبت روز بزرگداشت علامه محمد باقر مجلسی مراسم غبارروبی  و تجلیل توسط اعضای مجتمع فرهنگی باران ومرکز افق مقبره علامه مجلسی با حضور حجت الاسلام والمسلمین نیلی پور برگزار شد.
برچسب‌های خبر