معرفی منتخبی از هنرمندان تجسمی اصفهان در «شناس نامه»

مجموعه «شناس نامه» با معرفی جمعی از هنرمندان و کیوریتورهای نسل‌های مختلف هنرهای تجسمی ایران رونمایی می‌شود که در دهه 90 در اصفهان فعالیت هنری داشته‌اند.

تاریخ انتشار: 13:21 - دوشنبه 1400/11/25
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
no image

الناز رجبیان مدیر گالری اکنون با اعلام این خبر می‌گوید: این کتاب به معرفی اشخاصی می‌پردازد که در واپسین دهه قرن سیزدهم خورشیدی در گالری‌های شهر اصفهان؛ آثار یا فعالیت‌های خود را عرضه داشته‌اند و موجب پویایی فرهنگی- هنری شهر و جامعه خود شده‌اند.
او ادامه می‌دهد: بر هیچ اهل دانشی پوشیده نیست که برای ساخت آینده‌ای بهتر، شناخت، بازاندیشی و نقد عملکرد خود و جامعه‌مان امری  ضروری و بایسته است. ازاین‌رو در آستانه قرن جدید، فرصت را مغتنم شمرده تا با معرفی منتخبی از هنرمندان، کیوریتورها و فعالان عرصه فرهنگ و هنر بر ضرورت بازخوانی تاریخ معاصرمان تأکید کنیم و تحقق این هدف را در راستای ارتقاء سطح جامعه هنری و خلق چشم‌اندازی بدون مرز قرار دهیم. آنچه در این مجموعه گردآوری‌شده است حاصل همکاری و همدلی افرادی است که در این بزنگاه تاریخی نسبت به چنین مسئله‌ای حساس و آگاه بوده و ضرورت انجام اتفاقاتی ازاین‌دست، هرچند کوچک را درک کرده‌اند؛ هنرمندانی که با نمایش اثر یا برگزاری رویدادهای هنری در این دوران، ردپایی ویژه از خود به‌جا گذاشته‌اند.

رجبیان که این کتاب را با همکاری موزه معماری و خلاقیت، گالری اکنون و خانه صفوی گردآوری کرده، درباره پروسه انتخاب هنرمندان برای کتاب می‌گوید: همه هنرمندانی که ما در این مجموعه‌ها تاکنون با آن‌ها همکاری داشته‌ایم و نمایشگاه‌هایشان را برگزار کرده‌ایم به‌علاوه کیوریتورهایی که با آن‌ها کارکرده‌ایم در این کتاب حضور دارند که نود درصد از آن‌ها هم اصفهانی هستند.
او انتشار این اثر را تلاشی هرچند کوچک در جهت ثبت هنرمندان می‌داند و اضافه می‌کند: ما معتقدیم نباید صرفاً به برگزاری نمایشگاه اکتفا کرد و ثبت هنرمندان در چنین آثاری یک ضرورت است.
شایان‌ذکر است؛ مجموعه «شناس نامه» امروز دوشنبه 25 بهمن‌ماه ساعت 18 در خانه صفوی اصفهان با حضور هنرمندان، اهالی و دوستداران هنر رونمایی می‌شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    رها کیوان

برچسب‌های خبر