لبخند فرشته‌ها

لبخند فرشته‌ها که از برنامه‌های جنبی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان است، عصر دوشنبه در بیمارستان تخصصی کودکان و نوجوانان امام‌حسین(ع) اصفهان ویژه کودکان و نوجوانانی که در بیمارستان بستری بودند، برگزار شد.

تاریخ انتشار: 15:57 - چهارشنبه 1402/07/19
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
لبخند فرشته‌ها

به گزارش اصفهان زیبا؛ کادر درمان بیمارستان از حضور برنامه لبخند فرشته‌ها برای کودکان و نوجوانان خوشحال بودند و از حضور این برنامه استقبال کردند.

لبخند فرشته‌ها که از برنامه‌های جنبی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان است، عصر دوشنبه در بیمارستان تخصصی کودکان و نوجوانان امام‌حسین(ع) اصفهان ویژه کودکان و نوجوانانی که در بیمارستان بستری بودند و توانایی شرکت در برنامه‌های جشنواره را نداشتند، برگزار شد.

برنامه لبخند فرشته‌ها اکران فیلم کودک همراه با برگزاری جشن و اجرای نمایش با حضور تن‌پوش عروسک‌ها بود.

رئیس اداره فرهنگی‌اجتماعی منطقه 12 اصفهان هدف از برگزاری برنامه لبخند فرشته‌ها را دورنبودن بچه‌ها از فضای جشنواره فیلم کودک بیان کرد؛ چراکه جشنواره برای کودکان و نوجوانان است و آن‌ها که توانایی شرکت در جشنواره را نداشتند، جشنواره خودش مهمان آن‌ها شد.

مدیر روابط‌عمومی بیمارستان امام‌حسین(ع) باتوجه به برنامه جنبی جشنواره برای کودکان و نوجوانان بیمارستان بیان کرد: هر اتفاق فرهنگی در بیمارستان، رویدادی زیباست و برای بیمارانی که در بیمارستان روی تخت هستند، انجام چنین اقدامات فرهنگی می‌تواند یک‌قدم در بهترشدن حال آنان بردارد. جشنواره کودک مخصوص کودکان و نوجوانان است و این بیمارستان هم مخصوص کودکان و نوجوانان بوده و تنها بیمارستان مخصوص کودک و نوجوان اصفهان است؛ به همین علت هرسال که جشنواره فیلم کودک در اصفهان برگزار می‌شود، برای کودکان و نوجوانان بیمارستان اکران فیلم را داشتیم؛ اما امسال شوروحال بهتری دارد و تلاش‌های بیشتری برای خوب‌کردن حال بچه‌ها انجام دادند. اتفاق‌های فرهنگی که سبب حال خوب بچه‌ها می‌شود، فقط به جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اختصاص پیدا نکند؛ در طول سال هم این اتفاق‌های خوب را در شهر رقم بزنیم؛ چراکه شهرداری اصفهان قدرت برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی را دارد.

رئیس بیمارستان امام‌حسین(ع) هم حضور برنامه جنبی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان را اتفاقی خوب دانست و گفت: بچه‌هایی که در بیمارستان هستند، برای درمان از محیط خانه دور بودند و این دوری سبب ناراحتی و افسردگی کودکان و نوجوانان می‌شود. اجرای این برنامه باعث می‌شود غم بودن در بیمارستان برای کودکان و نوجوانان کمی کاهش پیدا کند و شاد شوند و شادبودن کمک می‌کند تا آن‌ها سلامتی خود را سریع‌تر به‌دست آورند.

او با تشکر از عوامل برگزارکننده برنامه درخواست کرد در طول سال بچه‌های این بیمارستان فراموش نشوند و حضور فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان در بیمارستان مستمر باشد.

کادر درمان بیمارستان از حضور برنامه لبخند فرشته‌ها برای کودکان و نوجوانان خوشحال بودند و از حضور این برنامه استقبال کردند؛ اما تعدادی دلخور و ناراحت بودند.

آن‌ها بیان کردند: این اتفاق بر روحیه تعدادی از بچه‌ها اثر مثبت و بر تعدادی دیگر اثر منفی می‌گذارد. آن تعداد از کودکان بخشی از بیمارستان که باید مستمر دارو مصرف می‌کردند و قطع‌شدن این داروها حتی به مدت یک ساعت هم به ضرر آن‌ها بود، اعلام کردند برنامه از طریق بلندگوهای بیمارستان باعث شد بچه‌ها ناآرامی کنند، مانع تزریق داروهای ضروری‌شان شده و والدین کودکان از این وضعیت شاکی شوند. کودکی که آگاهی ندارد حضور او در یک برنامه شاد و لذت‌بخش باعث آسیب‌دیدنش می‌شود، ناراحت است که دوستان او به برنامه رفته‌اند و او به خاطر بیماری که دارد، توانایی شرکت‌کردن در برنامه را ندارد.

مسئول درمان درباره کودکان تشنجی بیان کرد: آن‌ها هرلحظه ممکن است تشنج کنند. برنامه‌ای که خارج از بخش باشد، نظارت پرستاری روی آن نیست؛ برنامه هم در سالن آمفی‌تئاتر برگزار می‌شود و برای همه کودکان مناسب نیست. او گفت: دو کودکی که باهم در یک اتاق بودند، یکی از آن‌ها برای جشن رفت و دیگری به خاطر شرایطش توانایی رفتن نداشت. کودکی که توانایی رفتن به جشن را داشت، خوشحال بود و آن‌که برای بیماری‌اش نمی‌توانست برود، ناراحت در تخت بود. این روش اشتباهی برای کودکان است. من چگونه کودک چهارساله را توجیه کنم که توانایی شرکت در برنامه را ندارد؟ آن‌ها کودک هستند؛ نه بزرگ‌سال. ای‌کاش برنامه را به‌صورت عمومی اعلام نمی‌کردند تا کودکان و خانواده‌هایشان اذیت و ناراحت نشوند!

این اتفاق‌ها باعث شد که از مدیر روابط‌عمومی بیمارستان در رابطه با مشکل ایجادشده برای کودکان سؤال کنم.

او بیان کرد: برای این کودکان راه‌حل داریم و با حضور افرادی از جشن، آن‌ها را در اتاق‌هایشان شگفت‌زده می‌کنیم تا هیجانی را که از جشن باید بگیرند، در اتاق‌هایشان داشته باشند. با این صحبت همراه عروسک‌گردانان شدم تا حس‌وحال کودکان را ببینم. آن‌ها فقط به خاطر چند دقیقه حضور عروسک‌گردانان، لبخند مهمان صورتشان شد و به هیجان آمدند.

اگر شاهد سه ساعت برنامه‌ای بودند که دوستانشان به‌خاطر شرایط بهتری که داشتند در آن شرکت می‌کردند، چه اتفاق‌های خوبی برایشان رقم می‌خورد؟

مدیر بیمارستان نیز در این خصوص گفت: برای سال آینده با داشتن دستگاه پخش مرکزی می‌توانیم با عنوان کانال کودک برای کودکانی که امکان حضور در سالن را ندارند، برنامه را از اتاق‌هایشان پخش کنیم؛ امسال هم برای انجام این کار تلاش کردیم؛ اما وسایل آماده نشد. امیدواریم برای سال آینده این اتفاق بیفتد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × 3 =