پایان ثبت‌نام متقاضیان ریاست هیئت والیبال استان:

یک صندلی پرمدعا!

طبق اعلام سایت اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، ثبت‌نام انتخابات هیئت والیبال از ۱۷ خرداد جاری آغاز شد و به مدت یک هفته نیز ادامه داشت که در این فاصله از متقاضیان ریاست و اعضای هیئت‌رئیسه با تکمیل مدارک و ثبت نام، به عرصه رقابت انتخاباتی این هیئت ورود کردند.

تاریخ انتشار: 11:06 - چهارشنبه 1402/03/24
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک صندلی پرمدعا!

به گزارش اصفهان زیبا؛ طبق اعلام سایت اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، ثبت‌نام انتخابات هیئت والیبال از ۱۷ خرداد جاری آغاز شد و به مدت یک هفته نیز ادامه داشت که در این فاصله از متقاضیان ریاست و اعضای هیئت‌رئیسه با تکمیل مدارک و ثبت نام، به عرصه رقابت انتخاباتی این هیئت ورود کردند.

فراخوان ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست هیئت والیبال در حالی پایان یافت که آذر سال 1400 دوره چهار ساله دوم ریاست تیمور باجول در این هیئت پایان یافت و از آن زمان تاکنون، فریبا صادقی سرپرستی هیئت را عهده‌دار بوده است.

روال مرسوم هیئت‌های ورزشی، فراهم‌کردن مقدمات انتخابات هیئت پس از سه ماه از روی کار آمدن سرپرست است؛ اما با اینکه یک سال و نیم از دوره مسئولیت سرپرست فعلی سپری می‌شود و با اینکه در این مدت فراخوان‌های دیگری هم برای ثبت نام منتشر شده، تاکنون خبری از برگزاری مجمع نبوده است؛ این در حالی است که به لحاظ سبقه و شرایط خاص، والیبال موقعیت ممتازی را در بین دیگر هیئت‌های ورزشی به خود اختصاص داده و طولانی‌شدن روند بی‌رئیسی به سود این رشته نیست.

هنوز اطلاعات خاصی از اسامی کاندیداهای ثبت‌نامی برای ریاست هیئت والیبال استان به رسانه‌ها درز نکرده، اما پیش‌بینی اینکه رقابت سختی برای یک صندلی با مدعیان زیاد در میان باشد، دور از انتظار نیست؛ موضوعی که باعث شده رؤسای بر سر کار دوره مسئولیتی پر چالشی را تجربه کنند.

اگر تیمور باجول، رئیس دو دوره گذشته هیئت را منها بگیریم، عمدتا دیگر رؤسای والیبال اصفهان طی دو دهه گذشته دوره مسئولیت چهارساله‌شان را به سرانجام نرسانده و به دلایل مختلف در میانه راه کنار کشیدند.

در ابتدای دهه هشتاد، منصور ملاوردی ریاست هیئت والیبال استان را عهده‌دار بود که پس از دوسال استعفا کرد. وحید ذوالاکتاف رئیس بعدی هیئت بود و سپس نوبت به محمد صادق پشنگ رسید که او هم در میانه راه استعفا کرد.

در ادامه هوشنگ عشایری، مدیرکل راه و ترابری استان پس از یک دوره سرپرستی ریاست هیئت را عهده‌دار شد که دوره ریاست او به پایان نرسید و پس از انتخاب به عنوان رئیس اداره‌کل راه و ترابری استان فارس از مسئولیتش در اصفهان استعفا کرد. پس از استعفای عشایری، هاشم امینی مدیرکل آبفای اصفهان برای یک دوره سرپرست هیئت شد، اما عدم حضور در مجمع انتخاباتی باعث شد تا او هم پس از یک دوره کوتاه از هیئت کنار برود.

پس از آن تیمور باجول، رئیس کمیته پیش‌کسوتان هیئت که در این مقطع مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بود، به سرپرستی هیئت برگزیده شد و در مجمع انتخاباتی با اجماع نظر نسبی جامعه والیبال برای ریاست هیئت انتخاب شد.

باجول برای دوره دوم اجماع نسبی دوره اول را نداشت و انتقاداتی به دوره مسئولیت اول او وارد شده بود؛ با این حال برای چهار سال دوم مسئولیت هیئت را عهده دار شد و با توجه مدل رفتاری، فشار انتقادات هم باعث پا پس‌کشیدن او نشد و چهار ساله قانونی دوم را نیز به پایان برد.

اطلاع موثقی از اینکه باجول برای دوره سوم ثبت‌نام کرده یا نه، وجود ندارد؛ اما با اینکه او بازنشسته محسوب می‌شود، گویا از لحاظ دستورالعملی مشکلی برای ثبت نام ندارد و جمعی از اهالی والیبال نیز خواستار حضور او در هیئت و ادامه فعالیتش هستند؛ زیرا به اعتقاد این دسته، باجول با توجه به مسئولیت‌های مدیریتی، نفوذ قابل توجهی برای پیشبرد برنامه‌های هیئت دارد؛ اما در مقابل دسته دیگری هم هستند که بر این باورند والیبال استان نیازمند هوای تازه‌ای است و تیم دیگری با تفکرات متفاوت نسبت به تیم باجول باید برای والیبال اصفهان برنامه‌ریزی کنند.

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، طی یکی دو ماه آینده زمینه برگزاری مجمع انتخاباتی فراهم شده و تکلیف رئیس مشخص شود؛ اما مهم‌تر از فراهم‌کردن مقدمات برگزاری مجمع، این است که اهالی این رشته به این نتیجه برسند که انتخاب رئیس برای هیئت اولویت مهمی است و درگیر شدن هیئت با بحث سلیقه‌های مختلف، تنها به بلاتکلیفی آن دامن خواهد زد.

آنچه مسلم است هیچ رئیس هیئتی نمی‌تواند تمام سلایق را راضی نگه دارد و اولویت‌های تعیین‌شده توسط هر رئیس نیز مورد تأیید تمام اهالی آن رشته نیست؛ از این رو هر رئیسی سرکار بیاید، به اندازه موافقان، در نگاه خوشبینانه منتقد و با نگاه بدبینانه مخالف دارد.

این موضوع باعث شده برخی از روسای هیئت‌های ورزشی، تمایلی به ادامه همکاری در هیئت و به پایان بردن دوره مسئولیت قانونی نداشته و عطای آن را به لقایش ببخشند؛ اما برای رشته‌ای مثل والیبال حضور یک رئیس باثبات که فرصت لازم برای برنامه ریزی و اجرای آن را داشته باشد، از ضروریات است و هم کاندیداهای ثبت نامی و هم جامعه این رشته با چنین تفکری باید به استقبال انتخابات آینده بروند.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو × چهار =