حواشی تیم سپاهان

9 هفته تا پایان لیگ مبهم نوزدهم فرصت باقی است و تیم سپاهان ده امتیاز با تیم اول جدول رده‌بندی فاصله دارد تا دست‌کم روی کاغذ هم که شده شانس قهرمانی زردها محفوظ باشد، اما تاکید زیاد مسئولان باشگاه اصفهانی بر روی گزینه لغو لیگ، پیش‌فرض احتمالی قهرمان نشدن تیمی است که برای فتح جام […]

تاریخ انتشار: 12:09 - جمعه 1399/02/26
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

9 هفته تا پایان لیگ مبهم نوزدهم فرصت باقی است و تیم سپاهان ده امتیاز با تیم اول جدول رده‌بندی فاصله دارد تا دست‌کم روی کاغذ هم که شده شانس قهرمانی زردها محفوظ باشد، اما تاکید زیاد مسئولان باشگاه اصفهانی بر روی گزینه لغو لیگ، پیش‌فرض احتمالی قهرمان نشدن تیمی است که برای فتح جام وارد لیگ شد. سومین ماه درگیری دنیا با کرونا در حالی سپری می‌شود که همچنان معلوم نیست برای لیگ برتر حرفه ای فوتبال ایران چه تصمیمی‌گرفته می‌شود. پایان لیگ نوزدهم و احتساب امتیاز تیم‌ها تا پایان هفته بیست و یکم، یکی از راه‌حل‌های پیش روست که بر این اساس تیم پرسپولیس به عنوان صدرنشین لیگ، به عنوان قهرمان معرفی می‌شود، همچنان که در لیگ فرانسه نیز تیم پاری‌سن‌ژرمن قهرمانی را از آن خود کرد. راه‌حل دومی، نیمه‌کاره رها شدن لیگ بدون تعیین‌تکلیف برای قهرمانی و سقوط بود که این روش مورد توجه تیم‌های بیشتری قرار گرفته است. طی هفته‌های گذشته چند باشگاه لیگ برتری در اقدامی‌هماهنگ، نامه‌ای به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارسال کرده و خواستار تعطیلی کامل و نیمه‌تمام ماندن فصل جاری لیگ برتر شدند. تراکتور، گل‌گهر، ماشین‌سازی و نساجی باشگاه‌هایی بودند که برای ارائه این پیشنهاد پیش‌قدم شدند و در ادامه نیز باشگاه‌های دیگری از جمله سپاهان و ذوب‌آهن نیز به جمع موافقان این طرح پیوستند. طرح برگزاری ادامه لیگ برتر و مشخص شدن نتایج در مستطیل سبز، راه‌حلی است که مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به دنبال آن هستند و آنطور که وزیر بهداشت روز گذشته اعلام کرد، طی روزهای آینده در استان‌هایی که وضعیت آنها سفید است، اجازه فعالیت و بازگشایی اماکن ورزشی داده خواهد شد، البته درباره لیگ برتر، امکان برگزاری مسابقات تیم‌های برخی استان‌ها نیست و هر تصمیمی اتخاذ شود، برای همه تیم‌ها قابل تعمیم خواهد بود. آنطور که ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت گفته، طی جلساتی که با  معاون وزیر ورزش و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شده، جوانب مختلف در نظر گرفته شده است.به گفته او، 9 هفته از بازی‌ها باقی مانده که طی شش هفته قابل انجام است، سه هفته هم تیم‌ها تمرین لازم دارند که حدود سه ماه زمان را در بر می‌گیرد.

موضع‌گیری رسمی سپاهان

باشگاه سپاهان که در ابتدای بحث شیوع کرونا، تمایلی به اظهارنظر مستقیم درباره شیوه ادامه لیگ نداشت، حالا به طور رسمی در این‌باره اعلام موضع کرده و خواستار تعطیلی لیگ شده است.سخن‌گوی باشگاه سپاهان که در روزهای گذشته از او رونمایی شده، در گفت‌وگویی که روی خروجی پایگاه خبری سپاهان رفته، تاکید کرده: در حال حاضر همه ما به خطرات ناشی از بیماری کرونا واقف هستیم و به طور قطع راه‌های انتقال و شیوع این بیماری و آسیب‌های آن امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست. به گفته او، باشگاه سپاهان نیز به نوبه خود در راستای حفظ و صیانت از سلامت بازیکنان، کادر تیم‌ها، هواداران و همه دست اندرکاران، اعتقاد به عدم از سرگیری مسابقات و لغو لیگ برتر همانند تعطیلی برخی از لیگ‌های معتبر جهان داشته و نظر خود را نیز به فدراسیون اعلام کرده است. آنطور که سید علی پزشک تاکید کرده، در صورتی‌که بنا به تشخیص و صلاحدید ستاد مبارزه با کرونا ومسئولان بهداشتی و پزشکی کشور امکان برگزاری مسابقات به‌صورت ایمن و به دور از خطر میسر باشد و شروع مجدد مسابقات ازسوی فدراسیون به تیم‌ها ابلاغ شود، باشگاه سپاهان نیز به تبعیت از قوانین با از سرگیری تمرینات و با آمادگی کامل به استقبال بازگشایی لیگ و کسب نتایج مورد انتظارخواهد رفت. موضع‌گیری اخیر سپاهانی‌ها این ذهنیت را ایجاد کرده که تیم اصفهانی امیدی برای بازگشت به کورس قهرمانی ندارد و از این رو به جمع موافقان تعطیلی لیگ پیوسته است. سپاهانی‌ها که لیگ را در قامت یک مدعی شروع کردند، در پایان نیم‌فصل با صدرنشینی و یک بازی عقب افتاده به کار خود پایان دادند، اما همان یک دیدار معوقه، تاثیرش را بر جای گذاشت و باخت پر گل زردها مقابل نفت مسجد سلیمان، علاوه بر اینکه اولین باخت این تیم در لیگ را ثبت کرد، مقدمه‌ای برای روند نزولی این تیم در ادامه شد. امتیاز از دست دادن‌های شاگردان امیر قلعه‌نویی کار را به جایی رساند که هفته به هفته فاصله این تیم با صدر بیشتر می‌شد و لغو دیدار با پرسپولیس که بر اثر یک اشتباه معادلاتی به وقوع پیوست، شانس این تیم برای جبران فاصله امتیازی کم شد، اما به دلیل اینکه 9 هفته از لیگ باقی مانده و 27 امتیاز در هفته‌های باقی مانده توزیع می‌شود، موضع‌گیری رسمی سپاهانی‌ها برای خاتمه لیگ به مفهوم ناامید شدن این تیم از قهرمانی است. این در حالی است که هواداران و رسانه‌ها انتظار دارند سپاهانی‌ها به جای اینکه چهره یک تیم ناامید را ترسیم کنند، با امیدواری زیاد مهیای شروع نیمه سوم لیگ شده و نهایت تلاششان را برای امتیازگیری حداکثری به کار بگیرند، کما اینکه از تیمی که امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت دارد و جمعی از بازیکنان سرشناس فوتبال ایران و چند خارجی شاخص را در اختیار دارد، انتظاری به جز این نمی‌رود.

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر