ریاستی که ناتمام ماند

نیـمــه‌تـمــام‌مــانــدن دوره ریـاست هیئت‌های ورزشی تنها به‌واسطه برکناری یا استعفای رئیس نبوده و در مواردی درگذشت رئیس در دوره مسئولیت قانونی باعث شده است یک هیئت زودتر از موعد، درگیر پروسه انتخابات شود.
 
تاریخ انتشار: 10:06 - سه شنبه 1401/09/15
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image
طی سال‌های گذشته ورزش اصفهان بارها درگیر این موضوع شده که آخرین آن به روزهای گذشته و درگذشت جلال زهرایی، رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان اصفهان، بازمی‌گردد. به این بهانه و برای بزرگداشت یاد و خاطره زحمت‌کشان ورزش که رخ در نقاب خاک کشیده‌اند، در این گزارش مروری بر معرفی رؤسای مرحوم ورزش نصف‌جهان خواهیم داشت:
 
هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی 
پس از سال‌ها که سید رضا اخروی ریاست هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی اصفهان را برعهده داشت، در انتخابات سال گذشته هیئت جلال زهرایی با کسب بیشترین رأی به‌عنوان رئیس هیئت انتخاب شد. زهرایی که از فعالان ورزش زورخانه‌ای اصفهان بود، در باشگاه فولاد ماهان مسئول ورزش قهرمانی بود. او بعدها در باشگاه سپاهان مشغول به فعالیت شد و در مقطعی، مدیریت کانون هواداران سپاهان را در اختیار داشت. زهرایی چندی قبل درگیر بیماری شد و از آن زمان حضورش در هیئت کم‌رنگ شد؛ تا اینکه پس از تحمل چند ماه درد، چند روز قبل از دنیا رفت و در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به خاک سپرده شد. مراسم یادبود زهرایی نیز به همت اداره ورزش و جوانان استان روز یکشنبه برگزار شد تا جامعه ورزش برای گرامیداشت یاد و خاطره یکی از اهالی آن گرد هم بیایند.احتمالا به‌زودی سرپرست جدید هیئت معرفی می‌شود تا زمینه را برای برگزاری انتخابات هیئت ورزش زورخانه‌ای در ماه‌های آینده فراهم کند.
 
هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا
از زمان تشکیل هیئت بیماران خاص در استان اصفهان، عباس یزدان‌پناه مسئولیت آن را عهده‌دار بود و زحمات زیادی برای ورزش این قشر کشید. در مقطعی که تصمیم به ادغام هیئت بیماران خاص با هیئت ناشنوایان گرفته شد، در انتخاباتی، یزدان‌پناه با کسب اکثریت آرا، ریاست هیئت جدیدالتأسیس را نیز برعهده گرفت؛ اما پس از چند سال یک‌بار دیگر رأی به تفکیک هیئت داده شد که یزدان‌پناه در این دوره هم مسئولیت هیئت را در اختیار داشت و برای توسعه فعالیت‌های بیماران خاص و پیوند اعضا تلاش‌های زیادی کرد تا نام نیکی از او به یادگار بماند.درگذشت یزدان‌پناه در سال 96 رخداد ناراحت‌کننده‌ای برای ورزش اصفهان بود و نصف‌جهان یکی از خادمان ورزشی‌اش را از دست داد. پس از فوت یزدان‌پناه، سرپرستی برای هیئت تعیین شد و در انتخابات بعدی هیئت قاسمعلی رحیمی با کسب حداکثر آرا به‌عنوان رئیس انتخاب شد و پس از یک دوره چهارساله، سال گذشته نیز یک‌بار دیگر سکان‌داری هیئت را برعهده گرفت.
 
هیئت چوگان استان اصفهان 
ریاست هیئت چوگان در سال‌های پایانی دهه هشتاد برعهده محمدرضا عابدی بود. او که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی تکواندو و شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال‌های قبل از انقلاب را در کارنامه داشت، دوازده سال نیز به‌عنوان رئیس هیئت سوارکاری استان کردستان و دبیر این هیئت فعالیت کرد.مسئولیت هیئت چوگان بالغ بر شش سال برعهده عابدی بود؛ تا اینکه او طی سانحه‌ای از دنیا رفت. پس از فوت عابدی، طی چند ماه بعد، مجمع انتخاباتی هیئت برگزار و حسین جعفری ریاست هیئت را عهده‌دار شد. مسئولیت او چند دوره ادامه داشت؛ تا اینکه به دلیل بازنشستگی ناچار به خداحافظی با هیئت شد. پس از چند ماهی که هیئت با سرپرست اداره می‌شد، چندی قبل، مجمع انتخاباتی آن برگزار و مجید اصلانی در رقابت نزدیکی که با زهرا یاوری داشت، طی چند دور رقابت موفق به کسب پیروزی شد تا ریاست هیئت را در اختیار بگیرد.
 
هیئت هاکی استان اصفهان
پس از پایان دوره ریاست مجید معین در هیئت هاکی اصفهان، حاشیه‌هایی در این هیئت رخ داد و با وجود ثبت‌نام چندباره مجمع برگزار نشد؛ تا اینکه اداره ورزش و جوانان برای کم‌کردن حاشیه‌های پیرامونی هیئت، حکم سرپرستی مهدی زادهوش را صادر کرد.زادهوش ازجمله فعالان ورزشی اصفهان در رشته‌های هاکی و هندبال بود که سابقه مسئولیت در هیئت هاکی را هم داشت؛ بااین‌حال دوره مسئولیت اخیر او چندان دوامی نداشت و او که چند وقتی بود با بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کرد، سال 95 از دنیا رفت.پس از فوت زادهوش، در مجمع انتخاباتی هیئت، حمید جمالی، از کارکنان اداره ورزش و جوانان و از ملی‌پوشان سابق هندبال، به ریاست رسید که سال گذشته مسئولیت او پایان یافت و در مجمع گذشته هیئت، اصغر قدیمی با کسب بیشترین رأی، حائز کرسی ریاست هیئت شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور