جان‌اسنک دارای دو کارخانه نان و میکس مواد اولیه و یک گلخانه مکانیزه است

اشتغال‌زایی برای بیش از سه‌هزار جوان در جان‌اسنک

شاید شما برند غذایی «جان اسنک» را در برخی از خیابان‌های اصفهان دیده باشید. جان‌اسنک در سال 1384 متولد شد و حالا جوانی برومند شده که قرار است با کاربری‌های متفاوت خود را به نمایش بگذارد.

تاریخ انتشار: 09:53 - پنجشنبه 1402/10/28
مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
اشتغال‌زایی برای بیش از سه‌هزار جوان در جان‌اسنک

به گزارش اصفهان زیبا؛ شاید شما برند غذایی «جان اسنک» را در برخی از خیابان‌های اصفهان دیده باشید. جان‌اسنک در سال 1384 متولد شد و حالا جوانی برومند شده که قرار است با کاربری‌های متفاوت خود را به نمایش بگذارد.

متولیان این برند غذایی در اصفهان خانواده مقواساز هستند؛ دو برادر جوان و خوش‌نام در شهر که آمده‌اند با کارآفرینی و اشتغال ،جوانان اصفهان را از بیکاری نجات دهند.

اما داستان تولد جان اسنک چیست. جان‌اسنک در سال 1384 در خیابان هشت‌بهشت شرقی اصفهان متولد شد. این مجموعه برند غذایی در طی سال‌های گذشته با حفظ کیفیت و حمایت مشتریان و افزایش رضایتمندی توانست شعب خود را گسترش دهد؛ سپس به‌عنوان شرکت زندگی خوشمزه ایرانیان در سال 1389 در اداره ثبت شرکت‌های اصفهان با شماره 63187 ثبت شد.

برند جان اسنک، برترین برند کیفی اسنک در ایران است و در حال حاضر دارای دو کارخانه نان و میکس مواد اولیه و یک گلخانه مکانیزه است. جان اسنک از همان ابتدای کار، اصول فرانچایز را مورد تأکید و الگو قرار داد و با ایجاد زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری هم‌اکنون دارای پیشرفته‌ترین سیستم پیاده‌سازی و کنترل فرانچایز در کشور است.

در حال حاضر جان اسنک بیش از 61 شعبه در 12 استان و 31 شهر دارد و در شرف افتتاح نخستین شعبه بین‌المللی خود در شهر استانبول ترکیه است. هدف شرکت توسعه تعداد شعب در سراسر کشور و خدمت‌رسانی به هم‌وطنان در عرصه فست فود با بالاترین کیفیت است. بزرگ‌ترین افتخار جان‌اسنک، اشتغال‌زایی برای بیش از سه‌هزار نفر از جوانان ایران است و قطعا با افزایش تعداد شعب، فرصت‌های شغلی جدیدی نیز برای کارجویان فراهم می‌شود.

در همین راستا محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیئت همراه از مجموعه برند غذایی جان‌اسنک و روند اقدامات آن بازدید کردند و نشستی به همین منظور با حضور آن‌ها و مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، بنیان‌گذاران جان‌اسنک و اصحاب رسانه در دفتر مرکزی این مجموعه غذایی برگزار شد. این گزارش روایت صحبت‌های مسئولان حاضر در جلسه است.

محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: زنجیره‌های غذایی پایدار در شهر پایدار هستند

زنجیره‌های غذایی شغلی در شهر پایدار هستند و تأثیر زیادی در اشتغال‌زایی دارند. صنعت فرانچایز یک سرویس قابل‌ملاحظه برای توسعه کسب‌وکار است و انجمنی دارد که با آن‌ها تفاهم‌نامه منعقد شده است.

عنصر فرانچایز را برای توسعه برند و مفهوم کسب‌وکار نیاز داریم؛ به شرطی که فرانچایز انحصار ایجاد نکند و اختیارات مشاغل خرد را گسترش دهد.

لزوم استقلال شعب و آزادی عمل آن‌ها با حفظ برند ضروری است و ادامه این روند امیدآفرین است. در این مدت اتفاقات خوبی در حوزه فرانچایز رخ داده و آمارها نشان می‌دهد نرخ بیکاری در کشور به حداقل رسیده است؛ اما باز هم وجود حتی یک نفر بیکار در کشور نگران‌کننده است.

باید در صنعت فرانچایز از سامانه جست‌وجوی شغل استفاده و در این کار تسهیل شود؛ در همین راستا در شهرستان‌هایی که مشاغل کمتری وجود دارد بستری برای احداث این مجموعه فراهم شود تانرخ بیکاری کاهش قابل‌توجهی پیدا کند. امیدوارم آمار بیکاری در تمامی استان‌های ما تک‌رقمی شود.

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی: صاحبان سایر مشاغل از جان‌اسنک الگو بگیرند

بنیان‌گذاران جان‌اسنک، اقدامات بسیار خوب و مؤثری انجام داده‌اند که صاحبان سایر مشاغل نیز باید از آن‌ها الگوبرداری کنند.

مهدی مقواساز، مدیرعامل و بنیان‌گذار جان اسنک: این محصول غذایی نشان سیب سلامت کسب کرده است

برای مدیریت این مجموعه غذایی دو کارخانه راه‌اندازی شده و کل مواد اولیه با یک کیفیت در کل شعب کشور ارسال می‌شود که کیفیت‌ها یکسان توزیع شود تا بتوانیم برند خود را در رقابت با مک دونات و در سطح بین‌المللی حفظ کنیم. این محصول غذایی نشان سیب سلامت کسب کرده و مهم‌ترین ویژگی آن کمترین قیمت با بالاترین کیفیت است که یک وعده غذایی خانواده را می‌توانند تأمین کنند.

شعب این مجموعه به دانشگاه‌ها نیز ورود پیدا کرده که از غذای سالم با هزینه بهینه دانشجویان بتوانند استفاده کنند و در مسیر توسعه آن در سایر دانشگاه‌ها نیز هستیم. خطی‌مشی این مجموعه عرضه محصولات غذایی در کل کشور است و با دریافت مجوزهای لازم در شیراز و تهران و سایر استان‌ها نیز شعب ویژه خواهیم داشت تا در ۱۳ استان نمایندگی فعال داشته باشیم و حتی تصمیم داریم که در بعد بین‌المللی نیز گسترش یابد و ارزآوری نیز داشته باشد.

حدود هزار نفر مستقیم و دو‌هزار نفر غیرمستقیم با این مجموعه کار می‌کنند و انتظار داریم با همت مسئولان و حضور معاون وزیر کار، این مجموعه غذایی به ۶۰ شعبه و در سال ۱۲۰ شعبه برسد. تناژ خرید بالا صرفه اقتصادی آن را جبران می‌کند. برند جان اسنک یکی از زیرمجموعه‌های زندگی خوشمزه است و به‌زودی «جان پلو» که غذای ایرانی است راه‌اندازی و برند غذاهای ایرانی توزیع می‌شود.

می‌توانیم جان‌اسنک را در این برهه از زمان به‌عنوان یک شرکت موفق محسوب کنیم

اگرچه هزار راه نرفته تا مقصد وجود دارد، باقدرت و اطمینان می‌توانیم جان‌اسنک را در این برهه از زمان به‌عنوان یک شرکت موفق محسوب کنیم. مهم‌ترین عامل و مسیری که ما را تا به اینجا رسانده، تمرکز بر کیفیت و خدمت‌رسانی به مشتریان، پایبندی به اصول و اجرای بی‌کم‌وکاست فرانچایز واقعی است. اکنون 19 سال از تولد جان‌اسنک می‌گذرد و ما علی‌رغم فشارهای اقتصادی و نوسانات حاکم بر بازار و چالش‌های پیش روی توسعه، محکم‌تر از گذشته در این مسیر قدم برداشته و به آینده آن ایمان داریم.

پیمودن مسیر پیش رو پا‌به‌پای شرکای کلیدی‌مان که همان فرانچایز گیرنده‌های جان اسنک هستند و در امان ماندن از تکانه‌های شدید اقتصادی و چالش‌برانگیز، بی‌شک برای هر کسب‌وکاری در شرایط کنونی سخت، طاقت‌فرسا و مستلزم پرداخت بهای سنگینی است؛ اما جرئت و جسارت مدیران ارشد و فرهنگ جو سازمانی حاکم بر مجموعه هلدینگ جان اسنک به‌عنوان کاتالیزور در این مسیر عمل کرده و توانسته‌ایم از پیچ‌وتاب‌های خطرناک به سلامت عبور کنیم.

در این مسیر برای خلق تجربه بهتر برای مشتریان، تصمیمات جسورانه‌ای گرفتیم. تصمیم‌هایی با ترکیبی از لحاظ توان‌فرسا، لبخندها و اشک‌ها، امیدها و آرزوها و اکنون با لطف خداوند و به پشتوانه خانواده سه‌هزار نفری جان‌اسنک و میلیون‌ها مشتری ارزشمند آینده برای ما روشن‌تر از همیشه و تحقق اهدافمان روزبه‌روز دست‌یافتنی‌تر شده است. باور داریم که مشتریان ما شایسته بهترین‌ها هستند و ما همواره برای بهترین بودن و حفظ جایگاهمان تلاش می‌کنیم.

انجمن‌های خیریه، آزادسازی زندانیان، مسئولیت اجتماعی

همکاری همه‌جانبه و مستقیم با انجمن حمایت از زندانیان و حضور فعال در مراسم آزادسازی زندانیان، حضور فعال در انجمن‌های خیریه در سطح اصفهان، حضور در جشن بزرگ کودکان الکترونیک اصفهان، حضور در مراسم و سمینارهای اجتماعی و حمایت‌های فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی از دیگر اقدامات مسئولان این مجموعه غذایی است.

محمد رکنی، معاون فناوری اطلاعات مجموعه غذایی جان‌اسنک: استفاده از هوش مصنوعی برای تحول در صنایع غذایی

مدل کسب‌وکار فرانچایز جان‌اسنک، بهترین داروی درمانی برای بیکاری کشور است. ایجاد زیرساخت‌ها براساس فرانچایز اصولی در دستور کار ما قرار گرفته است؛ چراکه بیشتر مجموعه‌ها به دلیل تجربه‌های ناموفق خیلی سریع از بازار کنار رفتند و با استفاده از این تجربه‌ها موفق شدیم نزدیک به ۸ میلیون فیش صادر کنیم، ۵۴ شعبه فعال داریم و ۴ میلیون مشتری از خدمات ما بهره‌مند شوند.

همچنین سایر شعبه‌های جان‌اسنک نیز در ماه‌های آینده افتتاح خواهند شد؛ بنابراین در مجموعه جان‌اسنک بر اساس اطلاعات و فناوری مسیر خود را پیش می‌بریم. در پلتفرم جان، بخشی از فعالیت‌های ما قابل‌مشاهده است و در کشورهای مختلف زیرساخت‌های ما میزبانی می‌شود که مرکز تمامی آن‌ها ایران است.

برخی سامانه‌های زیرساختی ایجاد شده که میان شعبه‌های مختلف مشترک است. همچنین از سامانه فروش استفاده می‌کنیم که شامل ابزارهای مدیریتی است و تمامی این موارد سبب شده مجموعه جان‌اسنک به‌صورت تمام‌عیار به مشتریان خود خدمات ارائه دهد.

مشتریان هرگاه خریدی داشته باشند، تا ۱۰ درصد مبلغ به آن‌ها برگشت داده می‌شود تا از سایر خدمات همچون پرداخت خلافی ماشین یا سرمایه‌گذاری استفاده کنند. نمودار تمامی فروش و مشتریان به‌صورت تفکیکی وجود دارد و در تمامی برنامه‌ریزی‌ها بر اساس آن انجام می‌شود.

در CRM شکایات مشتریان در زمینه‌های مختلف موردبررسی قرار می‌گیرد و برای برطرف کردن این مشکلات راهکارهای لازم اندیشیده می‌شود. ضمن اینکه در ۱۳ استان شعبه داریم و این برنامه‌ها برای تمامی شعبه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌تواند صنعت غذایی را متحول کند، بر این اساس هرگونه مسئله‌ای در غذا وجود داشته باشد به مرحله فروش نمی‌رسد، در کنار این مورد از طریق هوش مصنوعی پایش تماس داریم و درصددیم در چندماه آینده هوش مصنوعی را برای تشخیص لهجه و تبدیل گفتار به نوشتار برای اولین بار استفاده کنیم.

مسعود زارعان، معاونت تحقیقات، نوآوری و توسعه کسب‌وکار مجموعه غذایی جان‌اسنک: توسعه یک هزار شعبه تا سال ۲۰۳۰ در کل کشور

 یک هزار شعبه تا سال ۲۰۳۰ در کل کشور راه‌اندازی می‌شود و این موضوع موجب اشتغال بیش از ۲۵هزار نفر به‌طور مستقیم خواهد بود. این امکان برای ما فراهم است تا مدل مدیریت فرانچایز یکپارچه هوشمند را در سایر صنایع نیز به‌کارگیری کنیم و اشتغال پایدار را در سراسر کشور ایجاد کنیم.

لازم به ذکر است، فرانچایز (Franchise) یکی از روش‌های گسترش کسب‌وکار است. در این روش مالک یک برند، با شخصی دیگر قراردادی را ثبت می‌کند که طبق این قرارداد، طرف دوم مجوز استفاده از دانش تخصصی، موجودی محصولات، استراتژی‌های بازاریابی و پشتیبانی سایت و مشتری را به‌دست می‌آورد.

در مقابل، کنترل و مدیریت کسب‌وکار و بخشی از سود حاصل (به‌صورت درصدی یا رقم ثابت سالانه) در اختیار مالک برند خواهد بود. البته جزئیات قرارداد را دو طرف تعیین می‌کنند و ممکن است توافق آن‌ها شامل یک یا چند مورد از گزینه‌های بالا نباشد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شش + سه =