درآمد دلاری از بازی بلاکچینی

«با روزی دو ساعت بازی‌کردن، درآمد دلاری داشته باش». جملاتی با این مضمون طی ماه‌های گذشته در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود. افرادی مدعی‌اند با آموزش بازی‌های مبتنی بر بلاکچین به کاربران کمک می‌کنند تنها با بازی‌کردن، درآمد دلاری داشته باشند.

تاریخ انتشار: 20:27 - دوشنبه 1400/10/13
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

اگرچه کلیپ آموزش بیشتر بازی‌های بلاکچینی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد؛ ولی این افراد دوره‌های آموزشی و پکیج‌های بازی‌های بلاکچینی را با قیمت زیادی در شبکه‌های اجتماعی می‌فروشند. ولی آیا کسب درآمد میلیونی از بازی‌های بلاکچینی ممکن است یا این وعده‌ها جنبه تبلیغاتی دارد؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد وعده درآمد میلیونی و دلاری از بازی‌های بلاکچینی صحت دارد.
کـاهــش ارزش پـول مـلـی در طول چهار سال گذشته باعث شد تا امروز اگر کسی روزانه 10 دلار درآمد داشته باشد، در ماه حدود 9 میلیون تومان به دست بیاورد. این بازی‌ها در بسیاری از کشورهای جهان درآمد زیادی ندارند؛ ولی با دلار 30هزارتومانی اگر یک کاربر روزی 20 دلار درآمد داشته باشد، ماهانه 18 میلیون تومان دارد.

چرخه بازی بلاکچینی

بازی‌های دیجیتالی به کاربران پس از هر پیروزی امتیاز می‌دهند؛ ولی در بازی‌های بلاکچینی این امتیاز به صورت توکن یا کوین قابل‌معامله در صرافی‌هاست. برای مثال در بازی‌های معروف شرکت سوپرسل مانند کلش آف‌کلنز، بازیکن الماسی به نام جم پاداش می‌گیرد؛ ولی در بازی بلاکچینی تتان‌آرنا پاداش‌ها توکن این بازی است. بازیکن می‌تواند توکن‌های برنده‌شده را در کیف پول دیجیتالی خود ذخیره کند و با انتقال به یک صرافی بفروشد. خریداران این سکه‌ها، دیگر کاربران بازی هستند.
بازی‌ها امکانات خود را به صورت پولی به کاربر می‌فروشند، در نتیجه کاربران برای کسب درآمد بیشتر باید توکن‌های بازی را از صرافی‌ها بخرند و به کیف پول خود منتقل کنند تا امکانات بیشتری در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. برای مثال در بازی بلاکچینی تتان‌آرنا یک «هیرو» در یک منطقه با هیروهای دیگر رقابت می‌کند. برنده هر رقابت توکن این بازی را امتیاز می‌گیرد و هر هیرو در روز اجازه شرکت در 8 بازی را دارد. با 8 بازی امکان درآمد 10 دلاری در روز وجود دارد؛ ولی اگر کاربر درآمد بیشتری بخواهد باید تعداد هیروی بیشتری داشته باشد. از طرفی کاربر می‌تواند با خرید اسلحه یا زره قوی‌تر برای هیرو، احتمال برنده‌شدن در رقابت را بالا ببرد.
در یک بازی شبیه‌ساز کــشـــاورزی، کـــاربـران بـرای افـزایــش مــحـصـولات باید سموم کشاورزی بـخـرنـد، یا زمین بزرگ‌تری اجاره کنند تا درآمد بیشتری داشته باشند. در نـتـیـجـه خریداران توکن‌های هر بازی در حقیقت بازیکنان حرفه‌ای‌تر همان بازی هستند.

ورودی بازی‌های بلاکچینی

بازی‌های محبوب بلاکچینی ورودی رایگانی ندارند. برای مثال در بازی پرطرفدار اکسی اینفینیتی کاربر باید در ابتدا حدود 700 دلار برای خرید اکسی بپردازد. در یک بازی اتومبیل‌رانی دیگر کاربر باید ابتدا یک اتومبیل به ارزش 700 تا 4000 دلار بخرد تا قدرت مسابقه داشته باشد. در بازی‌های شبیه‌ساز کشاورزی کاربر باید زمین مجازی بخرد!
تعدادی از بازی‌های بلاکچینی نیز ورودی رایگانی دارند. این بازی‌ها امکانات کمی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ ولی آن‌ها نیز تمام امکانات خود را رایگان در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند.
اکنون بیشتر بازی‌های بلاکچینی ورودی رایگانی ندارند و انجام بازی آن‌ها سرمایه ابتدایی 20 میلیون تومانی نیاز دارد. البته سرمایه ورود به این بازی‌ها در گذشته کمتر بود؛ ولی افزایش تقاضا قیمت‌ها را بالا برد. در بازی اکسی تا چند ماه قبل کاربر با بودجه‌ای کمتر از 100 دلار بازی را آغاز می‌کرد؛ ولی افزایش تقاضا برای اکسی باعث شد بودجه ابتدایی آغاز این بازی به حدود 700 دلار برسد.

درآمد بازی‌های بلاکچینی

با روزی یک تا دو ساعت بازی کردن، بسیاری از بـازی‌هــای بـلاکچینی درآمدی نزدیک به 10 تا 40 دلار در روز دارند وبسیاری از آن‌ها امکانات لوکس خود را به صورت پولی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در بازی اتومبیل‌رانی اگرچه درآمد روزانه
30 تا 40 دلار ممکن است؛ اما پس از مدتی کاربر باید موتور ماشین خود را تقویت کند! بازیکن برای شروع و ادامه بازی باید بخشی از درآمد را به خود بازی برگرداند. تعداد این بازی‌ها روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و اکنون در ژانرهای مختلفی بازی بلاکچینی عرضه می‌شود.
مشخصات بازی‌های بلاکچینی در وب‌سایت playtoearn.net قرار دارد و کلیپ‌های آموزشی آن‌ها به صورت رایگان در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌های تخصصی فایل‌های ویدئویی منتشر می‌شود تا کاربر به خرید پکیج‌های آموزشی نیازی نداشته باشد. کاربران باید برای استفاده از این بـازی‌هـا از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنند؛ زیرا بارگذاری بسیاری از آن‌ها با آی‌پی داخلی ممکن نیست. در نتیجه ورود به این فضای کریپتویی برای همه افراد مناسب نیست و به‌دقت بالا، دانش کافی و بررسی مداوم نیاز دارد.

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سعید غفاری