سند جام جهانی 2022 را به نام آرژانتین زدند

بازی در نیمه اول در حالی دنبال می شد که آرژانتین تیم برتر میدان بود و یاران مسی حملات متعددی را بر روی دروازه حریف ترتیب دادند. در یکی از این حملات و در دقیقه 22 بازی، داور خطای پنالتی بر روی دی ماریا را اعلام کرد که لیونل مسی این ضربه را به گل […]

تاریخ انتشار: 10:10 - دوشنبه 1401/09/28
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image
بازی در نیمه اول در حالی دنبال می شد که آرژانتین تیم برتر میدان بود و یاران مسی حملات متعددی را بر روی دروازه حریف ترتیب دادند. در یکی از این حملات و در دقیقه 22 بازی، داور خطای پنالتی بر روی دی ماریا را اعلام کرد که لیونل مسی این ضربه را به گل تبدیل کرد. مسی با این گل به تنها بازیکن جهان تبدیل شود که در مرحله گروهی، حذفی، یک هشتم، یک چهارم، نیمه نهایی و فینال گلزنی کرده است.
برتری آرژانتینی ها ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۳۶، یک بار دیگر مسی محور یک حمله بود و دی ماریا برای دومین بار دروازه فرانسه را باز کرد.برتری مالکیتی آرژانتین درون زمین باعث شد تا دیدیه دشان، در دقیقه ۴۱ دو تعویض داشته باشد. در نیمه دوم با اینکه آرژانتین همچنان تیم برتر میدان بود، اما به یکباره ورق برگشت و در دقیقه 80 بازی، یک ضربه پنالتی برای فرانسه اعلام شد که امباپه آنرا به گل تبدیل کرد. امباپه یک دقیقه بعد گل دوم تیمش را وارد دروازه آرژانتین کرد تا هیجان در فینال جام جهانی به اوج خود برسد. تلاش های دو تیم در ادامه نتیجه ای نداشت تا بازی به وقت های اضافه کشیده شود. در وقت های اضافه بازی با حساسیت زیادی دنبال می شد تا اینکه در دقیقه 109 بازی، مسی یک بار دیگر دروازه فرانسه را باز کرد، اما دقایقی بعد یک بار دیگر برای فرانسه پنالتی اعلام شد تا بازی به تساوی سه بر سه برسد. در دقایق پایانی تیم فرانسه یک موقعیت تک به تک داشت که دروازه بان آرژانتین این توپ را مهار کرد تا در نهایت نیز رقابت دو تیم به ضربات پنالتی کشیده شود.در ماراتن ضربات پنالتی آرژانتین موفق شد بر تیم فرانسه غلبه کند تا برای سومین بار فاتح جام جهانی لقب بگیرد. بدین ترتیب با این دیدار زیبا و جذاب پرونده جام جهانی 2022 نیز بسته شد.
 
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور