سکان‌داران ملی ورزش اصفهان

معمولا ورزشکاران مدال‌آور بیشتر دیده می‌شوند و موفقیت‌ها و مدال‌آوری‌های آن‌ها به چشم می‌آید؛ اما تا مربی نباشد، ورزشکاری هم پرورش پیدا نمی‌کند؛ به‌ویژه ورزشکاران در سطح جهانی و آسیایی که مربیان زیادی در شکل‌گرفتن مسیر قهرمانی آن‌ها تأثیرگذار هستند.
 
تاریخ انتشار: 09:08 - یکشنبه 1401/09/27
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image
در موفقیت‌ها بیشتر ورزشکار و هنر او دیده می‌شود، اما در ناکامی‌ها کمتر انتقادی به ورزشکاران وارد است و عمدتا مربیان زیر سؤال می‌روند. از آنجایی که مربیان کمتر از ورزشکاران دیده می‌شوند، تصمیم گرفتیم در گزارش امروز مروری بر چند مربی شاخص ورزش نصف‌جهان که در حال حاضر هدایت تیم‌های ملی را برعهده دارند، داشته باشیم:
 
محمدجواد نصر (تیراندازی)
نصر از قهرمانان سابق تیراندازی کشور است که سابقه شرکت در بازی‌های آسیایی را هم دارد، اما در طی سال‌هایی که در تیم ملی عضویت داشت، موفق به کسب عنوانی نشد. نصر پس از دوره قهرمانی به جرگه مربیان درآمد و در ادامه نیز به عنوان مربی تیم ملی معرفی شد و طی دوران حضور او در تیم ملی، مهم‌ترین اتفاق تاریخ تیراندازی کشورمان رقم خورد و جواد فروغی با مربیگری نصر به مدال طلای المپیک رسید.پس از المپیک، تا مدتی نصر با تیم ملی همکاری نداشت؛ زیرا آن طور که گفته می‌شد، فدراسیون خواستار ادامه همکاری با او به‌عنوان دستیار بود. پس از تغییرات در فدراسیون و حضور سردار قربانی در رأس فدراسیون، نصر یک بار دیگر به‌عنوان سرمربی معرفی شد. تیم ملی تیراندازی ایران با هدایت نصر تاکنون یک سهمیه المپیک دریافت کرده است، اما انتظار بیشتری برای کسب سهمیه وجود دارد.
 
 علیرضا استکی (بوکس)
استکی که با قهرمانی در کشور به تیم ملی بوکس دعوت شده بود، در مدت حضورش در تیم ملی، عنوان قابل توجهی کسب نکرد. این بوکسور پس از دوران قهرمانی، در حوزه مربیگری فعال شد و پس از چند سالی که در این حوزه فعالیت داشت، برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب شد. کسب اولین مدال جهانی در رشته بوکس، اتفاق مهمی است که با سرمربیگری استکی رخ داد، اما تداوم حضور او در تیم ملی با توجه به رقیبان مدعی، امر دشواری است.
 
 رحیم عسگری (پاورلیفتینگ)
علاقه‌مندان به برنامه مردان آهنین، حتما رحیم عسگری را به خاطر دارند که توسط مجری برنامه به‌عنوان ورزشکار بااخلاق و تحصیل‌کرده معرفی می‌شد. عسگری که از جمله مربیان رشته پاورلیفتینگ است، چند سالی است هدایت تیم ملی را عهده‌دار شده و با این تیم در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت کرده که آخرین آن به رقابت‌های آسیایی امارات مربوط می‌شود که شاگردان عسگری مدال‌های متنوعی کسب کردند.
 
 دیگر مربیان
جمع مربیان ملی اصفهان در رشته‌های مختلف به نفرات بالا محدود نمی‌شود و نفرات زیادی هستند که در حال حاضر با تیم‌های ملی همکاری دارند که به دلیل محدودیت تنها به مربیانی که اخیرا در رویدادی شرکت داشته‌اند، اشاره شد.در رقابت‌های جهانی ووشو جوانان که اخیرا به میزبانی اندونزی به انجام رسید، مریم معماری و زهرا نوری کادر فنی تیم ملی تالو بانوان را تشکیل می‌دادند و تیمور بنی‌طالبی نیز مربی تیم تالو مردان بود. در بخش ساندای بانوان شهربانو و الهه منصوریان دو خواهر اصفهانی هدایت تیم ملی را برعهده داشتند.احسان حبیب‌آبادی، مربی نجف‌آبادی که اکثر ملی‌پوشان فری‌استایل کشورمان را شاگردان او تشکیل می‌دهند،  سابقه چندین ساله مربیگری در تیم ملی را دارد و در حال حاضر نیز این تیم را برای بازی‌های آسیایی هانگژو 2023 آماده می‌کند.شیرین رضایی از مربیان شمشیربازی اصفهان نیز که مسئولیت نایب‌رئیسی فدراسیون را نیز برعهده دارد، در مسابقات بانوان قهرمانی آسیا که چندی قبل به میزبانی کویت برگزار شد، مربی تیم ملی بود و کیمیا معتمدی، شمشیرباز اصفهانی و شاگرد رضایی موفق به کسب مدال برنز این رقابت‌ها شد.علاوه بر مربیانی که در حال حاضر سکان‌داری تیم‌های ملی را برعهده دارند، چند مربی اصفهانی نیز هستند که همکاری آن‌ها با تیم ملی به تازگی پایان یافته است.رسول جزینی، مربی تیم ملی کشتی یکی از این نفرات است. جزینی که از زمان حضور محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی یکی از دستیاران ثابت او بوده، به همراه این تیم در چند دوره المپیک و مسابقات جهانی شرکت کرده و از جمله پرافتخارترین مربیان تاریخ ورزش استان محسوب می‌شود.مهدی نباتی نیز سال‌ها سرمربیگری تیم ملی گلبال مردان را برعهده داشت، اما اخیرا برای مسابقات انتخابی پاراالمپیک، فدراسیون اقدام به تغییرات در کادر فنی تیم ملی کرده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور