گام‌های موفقیت در کار

اگر به دنبال موفقیت بیشتر در کسب‌وکار خود هستید، تعلل نکنید و همین حالا این مطلب را که با نظر زهره آقابابایی، روان‌شناس، ارائه شده است، تا انتها مطالعه کنید. 
 
تاریخ انتشار: 08:41 - شنبه 1401/10/3
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image
اگر به دنبال موفقیت بیشتر در کسب‌وکار خود هستید، تعلل نکنید و همین حالا این مطلب را که با نظر زهره آقابابایی، روان‌شناس، ارائه شده است، تا انتها مطالعه کنید. 
 
استعدادهای خود را بشناسید
برای کسب موفقیت در کار، هر فرد باید علاوه بر سنجش موقعیت اقتصادی بازار کار، به توانایی‌های درونی خود واقف باشد. هر انسان درون خود مجموعه‌ای از توانمندی‌ها و استعدادهایی را دارد که با دیگران متفاوت است و همین تمایز موجب درخشش هر انسانی در راستای کشف ارزش‌های درونی خویش می‌شود. تجربه هم ثابت کرده است که شناسایی و پرورش این توانایی‌ها و به‌کارگیری آن‌ها در حیطه‌های شغلی  از اصول تضمین‌کننده موفقیت است. 
 
به نکته‌های مثبت شغلتان توجه کنید
 هر شغلی مجموعه‌ای از مزایا و معایب دارد که بهتر است به مزایای آن بیشتر از نقص‌هایش توجه کرده و درباره آن‌ها با دیگران صحبت کنید. این کار باعث می‌شود از سختی‌های شغل خود ناامید نشوید؛ چراکه مزایای شغلتان را هم در نظر می‌گیرید و باتکیه‌بر آن‌ها به سمت موفقیت گام برمی‌دارید. پیشنهاد می‌شود فهرستی از نکته‌های مثبت شغل خود تهیه کنید و آن را مقابل دیدتان بچسبانید. 
 
ریسک‌پذیری را در خود تقویت کنید
 اگر موقعیتی که اکنون در آن قرار دارید از لحاظ اجتماعی و درآمدی، مناسب باشد، مطمئن باشید که با گذشت زمان ماندن در این موقعیت هرگز برای شما راضی‌کننده نخواهد  بود. یک فرد موفق خطر پریدن روی پله‌های بالاتر را می‌پذیرد؛ با اینکه نمی‌داند در مقاطع بالاتر چه چیزی در انتظار اوست. همان اندازه که ممکن است به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کند، ممکن است متحمل ضرر هنگفتی نیز بشود؛ درعین‌حال نباید فراموش کرد که سنجیده عمل‌کردن همیشه خطر شکست را کاهش می‌دهد. 
 
برنامه‌ریزی کنید
بهتر است هر روز کاری خود را با برنامه‌ریزی شروع کنید و در پایان ساعت کاری با خط‌کشیدن روی برنامه‌هایی که انجام داده‌اید، خستگی را از تن به در کنید. این کار شما را در مسیری قرار می‌دهد که هرچه سریع‌تر به اهدافتان برسید، از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند و شما را از سردرگمی نجات می‌دهد. برای برنامه‌ریزی مفید اولویت‌بندی کنید؛ همچنین اموری را که قادر به انجام‌دادن آن نیستید، در برنامه خود نگنجانید. 
 
روابط اجتماعی خود را قوی کنید
برقراری ارتباط با افراد مختلف، دنیایی از اطلاعات جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد که لازم نیست حتما خود شما آن‌ها را تجربه کرده باشید؛ بلکه می‌توانید از تجربه‌های دیگران استفاده کنید. علاوه بر این، گسترده‌کردن روابط اجتماعی می‌تواند همکاری‌های جدید کاری را برای شما ایجاد کند.
 
به‌دنبال یادگیری باشید
 مهارت‌هایتان را از طریق مطالعه، شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، شبکه‌های اجتماعی و… به‌روز کنید. چه‌بسا در این یادگیری‌های جانبی، راهکارهای جدید و مناسبی یاد بگیرید که به موفقیت شما کمک کرده و  راهتان را برای رسیدن به کامیابی کوتاه کند. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا