جدال با دارودسته اماراتی‌ها

دیدار با تیم ملی امارات علاوه بر اینکه حکم به تمدید صدرنشینی تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه A مرحله نهایی جام جهانی می‌دهد، انگیزه تیم ملی برای مصاف با دیدار سرنوشت‌ساز با کره جنوبی را که نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در شناخت تیم‌های اول و دوم صعودکننده در این گروه دارد ،افزایش خواهد داد.

تاریخ انتشار: 09:36 - دوشنبه 1400/07/12
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

در ادامه رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، تیم ملی کشورمان که دو دیدار قبلی را با پیروزی پشت سر گذاشته، پنجشنبه‌شب در استادیوم زعبیل شهر دبی به مصاف تیم دو امتیازی امارات می‌رود.
ملی‌پوشان ایرانی در حالی نخستین بازی خود را که به نوعی سخت‌ترین بازی نیز محسوب می‌شد، با نتیجه یک بر صفر مقابل سوریه در ورزشگاه آزادی پشت سر گذاشتند که دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی، به دلیل ابتلا به کرونا روی نیمکت حضور نداشت تا ماریو تات، دستیارش، امور فنی را بر عهده بگیرد.
با توجه به اینکه اردوی تیم ملی در فرصت کوتاهی برپا شده و اسکوچیچ و هاشمیان بر تمرینات تیم ملی نظارت نداشتند، نگرانی زیادی برای بازی با تیم سوریه وجود داشت و کارشناسان در خصوص غافل‌گیری تیم ملی در این دیدار و از دست دادن سه امتیاز ارزشمند این بازی هشدار دادند.
تیم ملی کشورمان با اینکه نمایش خوبی در برابر سوریه نداشت؛ اما با بردی که برابر این تیم پیدا کرد، انگیزه‌اش را برای دیدار با تیم عراق از دست نداد. برای بازی با تیم عراق، اسکوچیچ بر سر تمرینات تیم ملی حضور پیدا کرد و یوزهای ایرانی با نمایشی برتر به پیروزی سه بر صفر دست پیدا کردند.
در حالی که برد برابر سوریه نتیجه اتفاقی محسوب می‌شد، پیروزی پرگل برابر عراق نگاه‌ها به سمت تیم ملی را تغییر داد و اینک بازی با امارات، صدرنشینی تیم ملی را تمدید خواهد کرد.
اسکوچیچ در شرایطی تیم ملی ایران را برای دیدار با امارات و کره جنوبی آماده می‌کند که رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور همچنان تعطیلات میان‌فصل تابستانی خود را پشت سر می‌گذارد و تیم‌ها خود را برای شروع لیگ در روزهای پایانی مهر آماده می‌کنند.
با توجه به تعطیلی لیگ، لیست تیم ملی تغییر چندانی نکرده است؛ اما مهم‌ترین تغییر را می‌توان بازگشت احسان حاج‌صفی به تیم ملی دانست. این چپ‌پای کاشانی که در لیگ یونان لژیونر شده، به دلیل مصدومیتی که با آن درگیر شده بود، اردوی قبلی تیم ملی را از دست داد ولی با رفع مصدومیت و بازگشت به تیم ملی، پیش‌بینی می‌شود همچنان یکی از ارکان مؤثر تفکرات کادر فنی تیم ملی باشد.
پس از نمایشی که تیم ملی در دو بازی قبلی داشت، سرمربی تیم ملی تصمیم به ایجاد تغییراتی در لیست بازیکنان داخلی برای خط دفاعی گرفته، هرچند که لیست تیم ملی در مقایسه با لیست‌های قبلی تفاوت خاصی ندارد.
در تیم اسکوچیچ نیز همانند تیم ملی در دوران کارلوس کی‌روش، لژیونرها کماکان نفرات اصلی تیم ملی هستند و برنامه‌های تاکتیکی تیم ملی بر مبنای توانمندی فنی این بازیکنان تعریف می‌شود.
در آن سوی میدان، امارات یکی از تیم‌های درجه دوم آسیا محسوب می‌شود که طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در بخش فوتبال داشته؛ اما نتوانسته خود را به سطح اول فوتبال ایران نزدیک کند.
تیم امارات که برای تحقق رؤیای صعود به جام جهانی، فان مارویک هلندی را به خدمت گرفته است، در دو دیدار قبلی‌اش دو تساوی برابر لبنان و سوریه کسب کرده تا بالاتر از تیم عراق بایستد.
کارشناسان اماراتی بر این باورند اگر تیم کشورشان برابر تیم ملی ایران در دیداری که از امتیاز میزبانی نیز بهره‌مند‌است، استفاده نکند، فرصتی برای کسب سهمیه حضور در جام جهانی نخواهد داشت.
تیم امارات را نمی‌توان دست‌کم گرفت؛ اما تیم کشورمان توان برد مقابل این تیم را دارد و شاگردان اسکوچیچ می‌توانند با یک نمایش مطمئن و خوب برابر این تیم، سه امتیاز ارزشمند را به اندوخته‌هایشان اضافه کنند.
دیدار با امارات فارغ از سه امتیاز خود بازی، به‌واسطه اینکه بازی قبل از دیدار با کره‌جنوبی نیز هست، اهمیت دارد؛ زیرا اگر تیم کشورمان در این دیدار نتیجه نگیرد، برای بازی با حریف چشم‌بادامی در تهران از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل می‌شود.
کارشناسان فوتبال معتقدند رقابت اصلی بر سر سرگروهی در گروه A بین دو تیم ایران و کره جنوبی است و ازاین‌رو دیدارهای رفت‌وبرگشت دو تیم از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و احتمالا نتیجه این دو دیدار، تکلیف تیم اول و دوم گروه را مشخص خواهد کرد.
تمرکز اصلی تیم ملی روی دیدار آینده با کره‌جنوبی است که مجوز حضور تماشاگران نیز داده شده و پس از نزدیک به دو سال، ورزشگاه آزادی شاهد ورود تماشاگران خواهد بود؛ اما مسابقه با امارات، تعیین‌کننده وضعیت تیم ملی برای این بازی خواهد بود. بر اساس اعلام کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم قضاوت‌کننده این بازی از کشور استرالیا خواهد بود که چهره آن‌ها برای علاقه‌مندان به فوتبال ایران نیز آشناست. کریستوفر جیمز بیث، ملقب به کریس بیث، داور استرالیایی است که با همکاری دو هم‌وطن خود به نام‌های آنتون شتینین و جورج لاکریندیز قضاوت این دیدار حساس را برعهده خواهند داشت. همچنین جاناتان باریرو داور چهارم این بازی است و روبرت ایوان نیز داور VAR است که همگی اهل کشور استرالیا هستند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر