زرین‌شهر؛ موفق در تحقق درآمد پایدار

شهردار زرین‌شهر برنامه‌ریزی صحیح و تحول سازمانی را راهگشای برون‌رفت مدیریت شهری در شرایط سخت اقتصادی امروز عنوان کرد. میثم محمدی با تأکید بر ارتقای سطح دانش و تخصص کارکنان شهرداری؛ تسهیل فرایند انجام کارها، رضایت ارباب‌رجوع و افزایش بهره‌وری منابع انسانی را ازجمله نتایج این رویکرد دانست. او با اشاره به تحقق صددرصدی بودجه پنج ماهه سال جاری، از افزایش سهم درآمدهای پایدار در بودجه شهرداری از 20 درصد به 77 درصد در اوج مشکلات اقتصادی خبر داد و خاطرنشان کرد که زرین‌شهر باید در مسیر توسعه و پیشرفت به حرکت خود ادامه دهد.

تاریخ انتشار: 08:48 - پنجشنبه 1399/06/20
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

شهردار زرین‌شهر با اشاره به گذشت پنج‌ماه از سال جاری گفت: باوجود شرایط سخت اقتصادی کشور و همچنین بحران همه‌گیری بیماری کرونا، با همدلی و تلاش وصف‌ناپذیر کـــارکنــان و کــارگــران شــهــرداری و همچنین همراهی شورای اسلامی شهر اتفاقات خوبی در این سال برای مجموعه مدیریت شهری رقم خورد و در میان تمام سختی‌ها چهره موفق شهرداری در سطح استان و شهرستان نمود پیدا کرد.میثم محمدی در جمع کارکنان اداری شهرداری، بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری با اعتبار 300میلیارد ریال و کسب عنوان شهرداری برتر استان در سال98 را ازجمله موفقیت‌های مدیریت شهری دانست و گفت: شهرداری زرین‌شهر در دوره پنجم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود در جهت توسعه و آبادانی شهر استفاده کرد تا خطه طلایی ایران در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

درآمدهای محلی به‌جای عوارض آلایندگی

محمدی با اشاره به پیش‌بینی بودجه 51‌میلیارد تومانی شهرداری در سال99 عنوان کرد: بر اساس برآوردها، بودجه پنج ماهه شهرداری 21 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود. در این مدت شهرداری 24,5 میلیارد تومان درآمد داشت که 10 میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و 14,5 میلیارد تومان صرف هزینه‌های عمرانی شده است. او این عملکرد را  قابل‌تحسین دانست و افزود: از این مبلغ تنها 5,6 میلیارد تومان از محل پرداخت عوارض آلایندگی و ارزش‌افزوده به ‌دست ‌‌آمده و نزدیک به 19میلیارد تومان یعنی 77درصد از این مبلغ حاصل خودکوششی و درآمدهای محلی شهرداری بوده است.

تحول سازمانی در حوزه اداری و درآمدی

شهردار زرین‌شهر با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز باوجود تمام سختی‌ها و مشکلات شاهد هستیم که بیش از صددرصد بــــودجــه پـــنج‌مــاهــه شهرداری زرین‌شهر مـتناسب با بودجه کل سال 99 محقق شده است، گفت: قطعا کسب این موفقیت، نشان از بسترسازی صحیح و تحول سازمانی مجموعه مــدیریت شهری در سال‌هــای اخیر در حوزه‌های اداری و کسب درآمدهای پایدار دارد؛ چراکه در کمتر از یک دهه گذشته بخش فراوانی از درآمد شهرداری‌ها از محل دریافت سهم عوارض مالیات برارزش‌افزوده و آلایندگی بوده و کسب درآمدهای محلی تنها 20درصد از بودجه شهرداری را پوشش می‌داده است؛ درصورتی‌که امروز با رویکرد خودکوششی مجموعه مدیریت شهری و با حمایت شورای اسلامی شهر در تبیین و تأیید ضوابط عوارض محلی و بهای خدمات، شاهد تحقق صددرصدی بودجه شهرداری در اوج مشکلات اقتصادی کشور هستیم.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های اداری

محمدی با تأکید بر اینکه نباید فراموش کرد مجموعه شهرداری زرین‌شهر این موفقیت را در شرایطی سخت و دشوار مدیریت کرده گفت: امیدواریم با تلاش و کوشش کارکنان بتوانیم این روند را تا پایان سال با موفقیت ادامه دهیم. او در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه اظهار کرد: به دلیل قدرت بالای سرایت‌پذیری ویروس کرونا و از طرفی نبود واکسن و داروی قطعی برای درمان بیماری ناشی از این ویروس پیچیده، رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های اداری به دلیل رفت‌وآمد فراوان در این اماکن، اهمیت مضاعف دارد.محمدی با تأکید بر اینکه هرگونه رفتار فردی و اجتماعی به‌ویژه ترددهای غیرضروری و تجمعات بر روند شیوع این بیماری تأثیرگذار است افزود: متأسفانه باوجود هشدارهای مکرر هنوز این بیماری توسط برخی افراد جدی گرفته نشده و شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه و همچنین ادارات هستیم. لذا همه مدیران و مسئولان شهرداری موظف به نظارت بر رعایت نکات بهداشتی و برخورد با متخلفان هستند.

حرکت به سمت روش‌های نوین

شهردار زرین‌شهر با تأکید بر اجرای دقیق تکریم ارباب‌رجوع، ادامه داد: شیوع کرونا آغاز چالش‌های فراوان برای مدیریت شهری بود و در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات موجود که مردم شرایط سخت و سنگینی را تحمل کرده اند، نیاز است تا کارکنان شهرداری با شکیبایی بیشتری فعالیت کنند تا در کنار جلب رضایت و اعتماد شهروندان در ادامه مسیر اقدامات مدیریت شهری به بهترین نحو به بار بنشیند. محمدی در ادامه بر ضرورت ارتقای سطح دانش و تخصص کارکنان شهرداری تأکید کرد و ادامه داد: وجود نیروهای متخصص با دانش روز دنیا موجب تسهیل فرایند انجام کارها، رضایت ارباب‌رجوع و افزایش بهره‌وری منابع انسانی شده است؛ بنابراین  امروز باید حرکت‌های جدید در سازمان رقم بخورد و با استفاده از روش‌های نوین، شهرداری در نقطه اوج نگه داشته شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سیدیوسف هاشمی