سوختیم ای مطرب بربط نواز چنگ زن

درپی فوت مرتضی افروزی در روز چهارشنبه 28 آبان ماه، شهردار اصفهان، رییس شورای شهر اصفهان، عضو شورای شهر اصفهان، شهردار سابق، مدیر عامل جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی،  رئیس و کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان و معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، فوت او را تسلیت گفتند.

تاریخ انتشار: 10:04 - پنجشنبه 1399/08/29
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
no image

پیام تسلیت شهردار اصفهان در پی درگذشت مرتضی افروزی
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت همکاری دلسوز، پر تلاش و صدیق، زنده یاد مرتضی افروزی، مدیرکل املاک شهرداری اصفهان، در اثر سانحه ای دلخراش در حین خدمت و انجام وظیفه، اتفاقی بس تلخ و جانکاه بود.زنده یاد افروزی پس از سالها خدمت صادقانه در عرصه مدیریت شهری، به دیار باقی شتافت.
فقدان این همکار شفیق را به خانواده گرامی آن مرحوم، خاندان داغدار افروزی و خانواده بزرگ مدیریت شهری تسلیت می گویم و تأثر و تألم عمیق خود را از بابت این حادثه ناگوار، ابراز می دارم. خداوند روح آن فقید سعید را قرین رحمت و مغفرت خاصه خود قرار دهد و به همه بازماندگان صبر و بردباری عنایت فرماید.
قدرت اله نوروزی
شهردار اصفهان
۲۸ آبان ۱۳۹۹

***

پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پی درگذشت مدیرکل املاک شهرداری اصفهان

انالله و اناالیه راجعون
مشیت الهی بر آن قرار گرفت تا یکی از مدیران خدوم، پرتلاش، متعهد و موفق شهرداری اصفهان “مرحوم مرتضی افروزی” در حین خدمت و بر اثر سانحه به جوار رحمت حق عروج نماید و  در پیشگاه حضرت حق آرام گیرد. تحمل این ضایعه ، سخت است و مطمئنا جز با یاد پروردگار بلندمرتبه و امید به اعطای صبر از جانب او  غیرممکن  خواهد بود هر کس که از نزدیک با این عزیز سفر کرده، آشنایی دارد، علاوه بر تعهد، تخصص و تلاش‌های خستگی ناپذیر ایشان در امور، بر نجابت،  خیر خواهی ، صفا، پاک دستی آن مرحوم نیز صحه می گذارد  که  بدون تردید نام و خدمات این عزیز در حافظه‌ شهروندان و همکاران محترمِ شهرداری اصفهان به عنوان اعمال ما تأخر که فریاد رس او می باشد  ماندگار خواهد شد.
اینجانب وظیفه می‌دانم از طرف خود و همکارانم در شورای اسلامی شهر اصفهان درگذشت  این مدیر  پرتلاش را حضور خانواده‌ سوگوار و مصیبت دیده و همکاران ایشان در شهرداری اصفهان تسلیت عرض نموده از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علودرجات و برای بازماندگان معزز صبر، اجر و سلامتی مسالت می نمایم.
علیرضا نصراصفهانی
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

***

انالله وانا الیه راجعون

حادثه تلخ و ناگواری که درفصل خزان، خدمتگزاری صادق و پاکدست، مدیری دلسوز و پرتلاش،گنجینه  گهربار و بی مثال شهرداری اصفهان،برادر عزیز و دوست گرامی زنده یاد مرتضی افروزی را به دیار باقی رساند، موجب بُهت و حیرت همکاران و همه مدیران و دلسوزان اعصار و دوره های مختلف مدیریتی  با افکار و سلایق مختلف گردید .خدمت بی منت و صبرو متانت در مواجهه با مردم و دقت در حفظ حقوق مردم و بیت المال از اوشخصیتی کم نظیر در عرصه مدیریت شهری ساخته بود. افکار و اندیشه ها و خدمات بی دریغ آن عزیز از دست رفته، زمینه و بستر فعالیت های عمرانی شهر و شهرداری اصفهان در سه دهه گذشته بود. همچنین تواضع و فروتنی و روحیات تحسین بر انگیز وی در ایجاد تعامل بین بخش های مختلف شهرداری و دستگاه های اجرائی موجب ارتباطات طلائی و فرصت های ارزشمند در رفع موانع توسعه و آبادانی شهر می گردید
خاطرات تمام نشدنی اینجانب با آن مدیر خدوم در نزدیک به دو دهه همکاریِ سرشار از حسن نیت ، خصوصا در ۶ سال توفیق خدمت در شهرداری منطقه ۸ اصفهان ضایعه جبران ناپذیر فقدانش را سخت و غیر قابل باور نموده است. لیکن با تسلیم محض در برابر تقدیر و مشیت الهی وبا اتکا به آیه شریفه قرآن حکیم «کل من علیها فان ویبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام» این ضایعه مولمه را به خانواده مکرم ایشان، اعضای محترم ادوار شورای اسلامی شهر، مدیران همکاران و کارکنان محترم  در ادوار مختلف شهرداری اصفهان وهمه دوستان و یاران ایشان تسلیت عرض نموده و برای روح شریف آن عزیزسفرکرده غفران و رحمت واسعه الهی، برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل  مسالت مینمایم .
رضا امینی

***

انا لله وانا الیه راجعون
خداوند متعال در آمدن ورجعت  انسانها  رسالتی را مقرر نموده است که نیک سیرتان جهان انسانی آن را نور حق دانسته وبا تمسک به الطاف آن، راه بهشت برین و هم نشینی با اولیا الله رابر خود هموار می سازند.(خانواده محترم مرحوم جناب آقای مرتضی افروزی) بدینوسیله مصیبت وارده را به شما بزرگواران تسلیت و تعزیت عرض می نمایم. درستکاری،نیت پاک ،مردم داری ودر نظر گرفتن حقوق مردم بخشی از خصایص آن عزیز سفر کرده است که با بازگشت ناگهانی ایشان در حین خدمت به سوی حق همگان  در بهت و غم قرار گرفته ایم .از خداوند منان صبر وتسلی رابرای شما و غفران ورحمت الهی رابرای آن عزیز مسئلت دارم .
 ۹۹/۸/۲۸-دکتر مهدی جمالی نژاد.

***

وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِندَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلا/ کهف: ۴۶

خبر درگذشت خیر و  نیک‌اندیش ارزشمند، جناب آقای مرتضی افروزی موجب تألّم و تأثّر بسیار گردید. همراهی و حمایت این خیر نیک اندیش از بیماران ای ال اس و نوروپاتی جزوی از حسنات پربار آن زنده‌ یاد است که بدون شک در کارنامه اعمال نیک ایشان محسوب و مأجور خواهد بود. اینجانب این ضایعه دردناک را محضر خانواده شریف ایشان، جمیع مردم و جامعه خیرین سلامت ، تسلیت و تعزیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم،  غفران الهی وعلوّ درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم .
محمد زارعان
مدیر عامل جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی

***

جناب آقای دکتر نوروزی شهردار محترم اصفهان
خبردرگذشت مهندس مرتضی افروزیِ عزیز چنان سنگین و جانسوز است؛ که به دشواری به باور می نشیند. ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست. از شنیدن این خبر بسیار متاثر شدیم؛ این واقعه دردناک را خدمت شما؛ همکاران پرتلاش در مجموعه بزرگ شهرداری اصفهان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنیم. از درگاه خداوند متعال برای باز ماندگان صبر و شکیبایی و برای آن عزیز درگذشته غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت داریم.
رئیس و کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان

***

ساغرِ چشمِ من بخون، رنگ دهد شراب را
امروز گیسوی چنگ مان به مرگِ عزیزِ چشمه نوشِ گوهر پوشی پریشان گشت و «مینا، خرابه گریه ی بی اختیار شد.» همکارمان مهندس مرتضی افروزی نیز سرانجام نغمه ساز آغازی دیگر شد تا با پرواز از فرش به عرش ، باده نوش محفل گلرخان و جان نیوش صحبت اشراقیان گردد.هم او که به بوستان لطافت، گلِ خندان و به گلستان محبت، مدد جان بود و شکرستانِ «طلعتش را نوبهاری دگر.» رویش به شب افروزی، «مهتاب سحر خیزان» و «زلفش به دلاویزی»، مرهم جان بود و نقشش به سرافرازی ، «سر حلقه مشتاقان»:
«بی تو گلخن بنمایند به نظر، گلزارم»
بی شک در فقدانش، گُل به ساغر اشک، آب ارغوان ریزد وز آتشِ هجرِ جگر سوزش، دل افسرده حال گردد و دلنوازانِ «عودساز» را «عود سوز»:
«سوختیم ای مطرب بربط نواز چنگ زن»
باور دارم و داریم که او با سیرت خوبش، مرگ را بر خویشتن حرام کرد و نام نیکویش را همواره زنده و جاویدان.باشد تا به پاداش آن همه خوبیِ گیتیانه، خداوند زندگی مینوانه اش را قرین آرامش ابدی کند.
«دریغا که پژمرده شد ناگهانی»
محمد عیدی نجف آبادی
۲۸ آبانماه ۱۳۹۹ خورشیدی

***

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

جناب آقای دکتر نوروزی شهردار محترم اصفهان

باسلام

خبر درگذشت مهندس مرتضی افروزی، چنان سنگین و جانسوز است؛ که به دشواری به باور می نشیند که در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.

از شنیدن این خبر غمناک بسیار متاثر شده و بدینوسیله این واقعه دردناک را خدمت حضرتعالی و همکاران پرتلاش در مجموعه بزرگ شهرداری اصفهان و علی الخصوص خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نماییم.

از درگاه خداوند متعال برای باز ماندگان صبر و شکیبایی و برای آن عزیز سفر کرده غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت می نمایم.

 غلامحسین خانی، مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان
***

خانواده محترم ومعزز مرحوم مغفور مهندس مرتضی افروزی

سلام علیکم؛

آسمانی شدن مهندسی دلسوز و لبیک گویی این عزیز خستگی ناپذیر به ندای ملکوتی انالله وانا الیه راجعون خاطرات همکاری با این مجاهد پرتلاش را تداعی کرد و این خبر دردناک کام همه همکاران ودوستان را که از نزدیک با اخلاق و رفتارش آشنا بودند؛ تلخ نمود.

برای آن عزیز سفر کرده غفران و رحمت الهی و برای شما و بازماندگان محترم صبر و اجر از درگاه ایزدمنان در سایه سار عنایات خاصه ی بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه  الشریف مسالت دارم.

دكتر سيد مرتضی سقائیان نژاد، شهردارقم

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا