لوسمی، لوپوس تالاسمی و دیگران!

انواع لوسمی، لوپوس، تالاسمی، ســنــدرم بـهـجـت، ایــدز، آفت و… از بیماری‌هایی هستند که بر اثر تضعیف سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شوند؛ اما اینکه علل و معلول هر یک از آن‌ها چیست، نظریه دکتر سیامک علیان، پژوهشگر درمان‌های طبیعی و نویسنده کتاب «درمان‌های ساده برای بیماری‌های سخت»، در این زمینه کارآمد است. قبل از اینکه به این بیماری‌ها و راهکار درمانی بپردازم، بهتر است به مقدمه‌ای اشاره کنم: علم پزشکی نوین با سرعت شگرفی در حال پیشرفت است و یافته‌ها و پژوهش‌های آن هر روز بیشتر و تخصصی‌تر به جامعه جهانی عرضه می‌شود؛ از این رو اگر فردی خواهان ورود به مباحث پزشکی یا در پی اظهارنظر است، نخست باید متخصص و دانش‌آموخته این علم باشد؛ ولی این بدین معنا نیست که مردم نباید از این علم آگاهی داشته باشند.

تاریخ انتشار: 09:04 - یکشنبه 1400/05/24
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

 به همین دلیل آن‌ها می‌توانند با فراگیری دانش درمان‌های طبیعی ساده که مجموعه‌ای از بدیهیات و آداب ساده سلامتی است، بدون نیاز به دخالت در امور پزشکی به حفظ سلامت و درمان بیماری‌های خود بپردازند. از سوی دیگر، از عوارض جانبی طب روز که با برخی از داروهای شیمیایی، دستگاه‌های تشخیصی و جراحی و هزینه زیاد همراه است، بر حذر شده و با درمان‌های طبیعی ساده خود را ایمن دارند.

بیماری‌های سیستم ایمنی

لوسمی، سرطانی است که در مغز استخوان شروع می‌شود و سریع به داخل خون می‌رود و می‌تواند به نقاط دیگر بدن مانند گره‌های لنفاوی، کبد، طحال، سیستم عصبی مرکزی و… گسترش یابد.
لوپوس، بیماری است که می‌تواند قسمت‌های مختلف بدن را مانند پوست، مفاصل، قلب، ریه، خون، کلیه‌ها و مغز درگیر کند.
تالاسمی از بیماری‌های ژنتیکی است که بر اثر آن هموگلوبین غیرموثر در بدن تولید می‌شود؛ درنتیجه هموگلوبین معیوب قادر به اکسیژن‌رسانی مطلوب به اعضای بدن نیست.
سندرم بهجت، اختلالی چند سیستمی است که با زخم‌های دهانی و تناسلی و درگیری چشمی تظاهر می‌کند.
ایدز، نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی ایجاد می‌شود.
آفت، نوعی از زخم دهانی است که ممکن است با درد نیز همراه باشد.
بدن انسان به گونه‌ای ساخته شده است که اگر باکتری، ویروس، قارچ و انگل بتواند از دیواره طبیعی پوست یا دستگاه گوارش و… خود را عبور دهد و وارد بدن شود، با ارتش دفاعی قدرتمندی روبه‌رو می‌شود که اشکال مختلف آن‌ها را کنترل و منهدم و از بدن دفع می‌کند؛ همانی که «سیستم ایمنی یا سیستم دفاعی» نام دارد.
حال اگر سیستم دفاعی، خو دچار ضعف یا نارسایی شود، هیچ تضمینی برای سلامت بدن وجود ندارد و بروز بیماری قطعی است.
اما در اینجا به‌طور مختصر به بیان علت و راه‌های ساده پیشگیری و نیز درمان انواع بیماری‌های مربوط به ضعیف بودن سیستم ایمنی خواهیم پرداخت.

علت احتمالی جسمی

مــصــرف بــی‌رویــه و بــی‌انــدازه خوراکی‌های صنعتی که حاوی انواع مواد نگه‌دارنده مضر هستند؛ مانند کمپوت‌ها، کنسروها، سوسیس، کالباس، رب، آب‌میوه‌ها و…؛
مصرف بــی‌رویــه فــراورده‌هــای حیوانی صنعتی که برای تهیه آن در دامداری‌ها و مرغداری‌ها از داروها و مــکمـــل‌هــای شــیــمیــایــی استفاده می‌شود؛
مصرف بی‌رویه نوشابه‌های گازدار که حاوی رنگ، طعم‌دهنده، گاز، مواد نگه‌دارنده، شیرین‌کننده و… هستند؛
مصرف بی‌رویه مشتقات شکر و خوراکی‌هایی با طبیعت سرد و اسیدی؛
مصرف بی‌رویه فست‌فودها و خوراکی‌های سرخ‌کرده یا برشته‌ شده، مشروبات الکلی، سیگار، چای، قهوه و…؛
استرس، عصبی شدن و حساسیت زیاد که باعث ترشح بیشتر اسید و تنگ شدن عروق و مجاری و حتی انقباض و اسپاسم می‌شود و در نهایت عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند.

درمان

راهکار درمان به ترتیب زیر است:
رعایت کامل آداب غذا خوردن؛
رفع یبوست؛
پرهیز از انواع فراورده‌های حیوانی تا زمان حاصل‌شدن بهبودی؛
انجام ورزش، نرمش، ماساژ و تنفس عمیق به‌طور روزانه؛
پرهیز از تنش و عصبانیت در امور روزمره؛
استفاده از محیط‌های خوش آب و هوا، طبیعت سالم، موسیقی ملایم و روح‌نواز و…؛
استفاده از انواع خوراکی‌های گیاهی نیــروبــخش و لذیذ مـانــنـد انواع سوپ‌ها، آش‌ها، خورش‌ها، دمپخت‌ها، شربت‌های خنک عسل با مــیــوه‌هــا، شــیــرهای گیاهی مثل شــیــربــادام، شکلات کامل، آب‌میوه‌های تازه، بادام خام، هلو، سیب با پوست و هسته جوانه‌ها و سبزیجات، روغن زیتون، روغن کنــجــد، انار شــیــریــن با هسته، کدوحلوایی، لیموترش تازه، کاهو، شاه‌توت، سبوس دوم غلات و…؛
نوشیدن شربت آب و عسل یا آب و عسل و لیموترش تازه به همراه یک حبه سیرخام ریزریز شده یک یا دو بار در روز (معده خالی نباشد).

علت احتمالی ذهنی

احساس بی‌دفاعی و ناامیدی و اینکه برای کسی اهمیتی ندارم.

درمان

 باورداشتن و اعتقاد به اینکه من بخش مهمی از نظام کائناتم و به خود می‌بالم؛ زیرا همیشه با دستان قدرتمند الهی حمایت می‌شوم.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لیلا کهلانی

برچسب‌های خبر