ملاحظات بهداشتی برای برگشت از سفر اربعین

  به‌طور کلی در مقایسه با سایر شهرهای زیارتی، کربلا در همه‌ روزهای سال شلوغ است. اما در زمان محرم و صفر و ایام اربعین شلوغ‌تر از هر زمان دیگری می‌شود. بنابراین علاوه بر نکاتی که در آغاز سفر برای داشتن سفری راحت و بدون مشکل باید رعایت کنید، برای برگشت نیز باید نکاتی را […]

تاریخ انتشار: 17:19 - یکشنبه 1401/06/27
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image
 
به‌طور کلی در مقایسه با سایر شهرهای زیارتی، کربلا در همه‌ روزهای سال شلوغ است. اما در زمان محرم و صفر و ایام اربعین شلوغ‌تر از هر زمان دیگری می‌شود. بنابراین علاوه بر نکاتی که در آغاز سفر برای داشتن سفری راحت و بدون مشکل باید رعایت کنید، برای برگشت نیز باید نکاتی را در نظر بگیرید. رعایت کردن این نکات که با نظر کارشناسان است، به شما کمک می‌کند در مسیر برگشت بتوانید به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکل، بیماری و یا هر خطر دیگری سفرتان را به پایان برسانید.
 
 
 
 -فردای روز اربعین تمامی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی جمع‌آوری می‌شود. بنابراین باید مواد غذایی که در مسیر برگشت نیاز دارید را از قبل تهیه کنید.
 
 
 
-غروب اربعین که فرا می‌رسد، زائرانی که اهل عراق هستند سعی می‌کنند به خانه و محل زندگی خود برگردند. به همین دلیل شاهد صف‌های طولانی و ازدحام جمعیت هستیم که این موضوع با توجه به وجود برخی از بیماری‌های واگیردار می‌تواند باعث ابتلای سایرین شود. توصیه ما به شما این است که برای برگشت از کربلا عجله نکنید و شب را برای برگشت انتخاب نکنید. با کمی صبر و حوصله می‌توانید با اتلاف وقت کمتر به وطن خود برگردید.
 
 
 
-در هنگام بازگشت از سفر کربلا همه افراد از هر کشوری که به این شهر مقدس سفرکرده باشند، باعجله می‌خواهند به محل زندگی خود برگردند تا به کار و فعالیت خود برسند. به همین دلیل تعداد ماشین‌ها و اتوبوس‌هایی که در طول مسیر وجود دارند، به شدت افزایش می‌یابد. شما برای جلوگیری از شلوغی بی‌مورد بهتر است از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید.
 
 
 
-این نکته فقط منحصر به مسیر برگشت نمی‌شود. بلکه از آغاز سفر تا پایان سفر باید از تمامی وسایلتان مانند وسایلی که دارای ارزش زیادی هستند، طلا و جواهرات، تلفن همراه و مهم‌تر از همه مدارکتان مراقبت کنید. در صورتی ‌که مدارکتان را گم کنید برای عبور از مرز دچار مشکل خواهید شد.
 
 
 
-زائران در مسیر برگشت همچنان مراقب خوردن غذاهای خود باشند و غذاهای بهداشتی، سالم و بسته بندی مصرف کرده و از خوردن غذاهای مانده پرهیز کنند. 
 
 
 
-زائران چنانچه علائمی چون سرفه‌های خشک یا خلط‌دار، تب، گرفتگی صدا، خس خس سینه، بدن درد و لرز داشته باشند، حتما به پزشک مراجعه کنند و تحت درمان و مراقبت قرار بگیرند. همچنین برای پیشگیری از سرایت بیماری‌ها، با دیگران در تماس نباشند و خود را قرنطینه کنند.
 
 
 
،‌زائران نکات ایمنی جاده را رعایت کرده و از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند.
 
 آنها باید قبل از حرکت با خودرو، خواب مناسب و استراحت کافی داشته باشند. در حین رانندگی نیز از شتاب در رانندگی برای سریع‌تر رسیدن به مقصدخودداری کنند.
 
 
 
-از تردد از مسیرهای فرعی که ممکن است از سوی برخی از مسیریاب‌ها پیشنهاد شود، پرهیز کرده و از مسیر اصلی تردد کنند.
 
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لیلا کهلانی