منهای فوتبالی‌ها در نبرد با کرونا

در شرایط کرونایی که برگزاری لیگ‌های ورزشی با اما و اگرهای متفاوتی همراه بوده و آماده‌سازی تیم‌ها با دشواری خاصی همراه است، در این وضعیت تیم‌های منهای فوتبالی نصف‌جهان در لیگ‌های ورزشی به عنوان مدعی شرکت کرده اند، هر چند که تغییر روال برگزاری لیگ‌ها، باعث شده تا امکان سنجش و قضاوت در خصوص کیفیت واقعی تیم‌ها وجود نداشته باشد.با توجه به شرایط ویژه ای که برگزاری لیگ‌های ورزشی پیدا کرده، مروری بر وضعیت نمایندگان استان در چند لیگ می‌اندازیم.

تاریخ انتشار: 08:42 - سه شنبه 1399/08/27
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

لیگ برتر بسکتبال

با توجه به محدودیت‌هایی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است، فدراسیون روال برگزاری لیگ را تغییر داد که بر این اساس، 16 تیم حاضر در این رقابت‌ها در دو گروه هشت‌تیمی‌به صورت متمرکز رقابت می‌کنند. تیم ذوب‌آهن که در مقطعی بحث حذفش از جمع رشته‌های تحت‌حمایت باشگاه وجود داشت، در این فصل نیز تنها نماینده استان است. ذوبی‌ها که یک بار دیگر فرزاد کوهیان را روی نیمکت مربیگری دارند، در گروه ب با تیم‌های مهرام تهران، شهرداری بندرعباس، مس‌کرمان، کوچین آمل، آینده‌سازان تهران، شیمیدر و نیروی زمینی هم‌گروه است. سبزپوشان اصفهانی که قدیمی‌ترین تیم لیگی بسکتبال محسوب می‌شود، در دو دیدار اولش برابر تیم‌های مس کرمان و شهرداری بندرعباس به پیروزی رسیده است. در حال حاضر نمی‌توان ارزیابی خاصی از عملکرد کیفی تیم‌ها ارائه کرد و مرحله پلی آف آزمون اصلی و محک جدی تیم‌ها خواهد بود.

لیگ برتر هندبال

لیگ برتر هندبال همانند فصل گذشته در دو گروه پیگیری شد، اما با این تفاوت که امسال با تصمیم مسئولان فدراسیون،‌ مسابقات به صورت متمرکز دنبال می‌شود. در دور اول مرحله رفت این رقابت‌ها که در تهران پیگیری شد، تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن همانند چند فصل گذشته نمایندگی هندبال نصف جهان را برعهده داشتند که عملکرد ذوبی‌ها بهتر از سپاهانی‌ها بود اما در دور دوم مرحله رفت، زردها نیز توانستند به وضعیتشان سر و سامانی بدهند. در پایان دور رفت، هیچ‌کدام از دو تیم اصفهانی صدرنشین گروهشان نیستند تا دور برگشت برای آن‌ها اهمیت بسیاری پیدا کند. تیم ذوب‌آهن که با هدایت کیوان صادقی در لیگ حضور یافته، در گروهA،  6 امتیاز از پنج بازی کسب کرده و پایین تر از تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون جای گرفته است. در گروه B  نیز تیم فولاد مبارکه سپاهان که هدایت آن را محسن طاهری برعهده دارد، با 6 امتیاز از پنج بازی در رده سوم گروهش جای گرفته و تیم‌های مس کرمان و زغال طبس در رده‌های اول و دوم این گروه جای گرفته اند.

 لیگ برتر والیبال

در این رقابت‌ها دیدارهای اولیه لیگ به روال مرسوم لیگ‌های حرفه ای برگزار شد و تیم‌ها بر اساس قرعه در شهر خود یا شهر حریف به میدان می‌رفتند اما افزایش بازیکنان کرونایی و بالا‌گرفتن اعتراض تیم‌های شرکت‌کننده، مسئولان فدراسیون را بر آن داشت تا مسابقات را تا مطلوب‌شدن شرایط به طور متمرکز دنبال کنند. تیم سپاهان که تا پیش از تغییر برگزاری روال مسابقات یک باخت در کارنامه داشت، اینک در پایان هفته اول لیگ متمرکز، با پیروزی سه بر صفر مقابل تیم پیکان تهران به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد. سپاهانی‌ها پیش از مصاف با پیکان به دیدار تیم شهداب یزد رفتند که در این بازی هم به پیروزی رسیدند اما در ست چهارم و در یک صحنه، مجتبی میرزاجانپور با مصدومیت شدیدی مواجه شد. این بازیکن ملی پوش در این صحنه دچار پارگی آشیل پای چپ شد و با آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شد. میرزاجانپور که پای مصدومش را جراحی کرده، به نظر نمی‌رسد امکان همراهی سپاهان تا پایان لیگ امسال را پیدا کند تا شرایط رحمان محمدی‌راد با از دست دادن یکی از بازیکنان کلیدی‌اش سخت شود. بر اساس برنامه فدراسیون والیبال قرار بود دیدارهای هفته‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم نیز به صورت متمرکز از تاریخ پنجم تا نهم آذر در تهران برگزار شود که این موضوع به دلیلی وضعیت بحرانی کشور و خصوصا استان تهران منتفی شد. روز گذشته، فدراسیون والیبال به تیم‌های حاضر در مسابقات اعلام کرد احتمال تعطیلی لیگ وجود دارد و در نهایت هم با صدور بیانیه ای از به تعویق افتادن مسابقات تا اطلاع بعدی خبر داد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر