واکسیناسیون خبرنگاران اصفهانی، قربانی کاغذبازی!

خبرنگاران شهرستان‌های اصفهان در حالی در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که خبرنگاران مرکز استان هنوز واکسینه نشدهاند و علوم پزشکی استان نیز پاسخی برای این وضعیت در آستین ندارد!  به گزارش اصفهان زیبا آنلاین، نشست خبری چگونگی روند واکسیناسیون اهالی رسانه در اصفهان در حالی عصر امروز با حضور رییس مرکز بهداشت و سخن گوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تالار فرشچیان برگزار شد که هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت و مسئولان حاضر، به سوالات متعدد خبرنگاران در مورد زمان و مکان و نوع واکسن و نحوه واکسینه شدن، پاسخ قانع کننده‌ای ندادند! 

تاریخ انتشار: 21:55 - دوشنبه 1400/05/11
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

سخن‌گوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاخیر و تعلل در روند واکسیناسیون خبرنگاران را مسئله‌ای ریشه دار عنوان کرد و گفت: این مسئله ریشه در ناهماهنگی‌های بالادستی دارد! در حالی که از تصمیم گیری استانی در این زمینه خبر داد.

خبرنگاران شهرستان‌های استان اما در روزهای اخیر از واکسینه شدن خود در برابر کرونا خبر داده و برخی رسانه‌های شهر اصفهان نیز، پیش از این لیست اسامی افراد واجد دریافت واکسن را به ارشاد استان تحویل داده‌اند؛ اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است. آرش نجیمی، با اشاره به اینکه ارشاد استان نیز پنج ماه پیش از رسانه‌ها درخواست کرده بود تا لیست افراد واجد دریافت واکسن را ارائه کنند، از ارائه لوح فشرده نام 30 هزار خبرنگار کشور از سوی وزارت ارشاد خبر داد و گفت: وزارت ارشاد تاکید داشت که خبرنگاران به سایت سلامت مراجعه کنند، در حالی که رده سنی افراد واجد دریافت واکسن در این سامانه صرفا برای متولدان سال 1345 به بالا تعریف شده است!

او بدون ارائه زمان دقیقی برای واکسینه شدن خبرنگاران شهر اصفهان، با تاکید بر اینکه ناهماهنگی‌های موجود از بالادست است و واکسینه کردن خبرنگاران باید در استان تصمیم گیری شود، ادامه داد: خبرنگاران دارای کارت خبرنگاری، خبرنگاران صدا و سیما و خبرنگارانی که در این دو مرجع ثبت نبوده و قابل شناسایی نیستند، به شرطی که امکانات فراهم شود واکسینه خواهند شد، بنایراین در اولین فرصت هماهنگی ها را انجام می دهیم و تاخیری وجود نخواهد داشت!

منصور گلناری، مدیر خانه مطبوعات اصفهان اما با گفتن اینکه اداره ارشاد و اداره بهداشت در حال بازی کردن بالیست‌ها و درگیر کاغذبازی‌های موجود هستند، گفت: همه اصحاب رسانه اصفهان بالغ بر 500 نفر هستند و از آن میان، 150 نفر از آنها گزارشگران میدانی و عکاسان همیشه در صحنه‌اند که فرصت چندانی را از کادر درمان نمی‌گیرند، بنابراین محل و لیست اسامی از ما، واکسن از شما؛ اگر موافق باشید، لیست را در اختیار علوم پزشکی می‌گذاریم تا در آستانه روز خبرنگار واکسیناسیون اصحاب رسانه به انجام برسد.  دکتر رضایی، معاون فنی علوم پزشکی نیز گفت: اگر لیست را ارائه کنید، ما از فردا شروع به واکسینه کردن اصحاب رسانه می‌کنیم و مشکلی از بابت بهداشت و محل نداریم.

این در حالی است که سوایِ از معلق ماندن واکسیناسیون خبرنگاران رسمی و دارای کارت خبرنگاری، به گفته خبرنگاران حاضر در این نشست: «عده‌ای از خبرنگاران و عکاسانی که هنوز کارت خبرنگاری برای آنها صادر نشده و کار میدانی انجام می‌دهند، از قلم افتاده‌اند ، از سوی دیگر نام نویسی خبرنگاران رسانه هایی که نمایندگی رسانه های پایتخت را در اصفهان به عهده دارند، برعهده مدیران مسئول این رسانه ها در تهران است اما تاکنون در این زمینه نیز اقدامی صورت نگرفته است.»

این اظهارات در حالی از سوی مسئولان بلند پایه بهداشت و علوم پزشکی استان ارائه می‌شود که به طور مشخص هیچ اراده برنامه و پاسخی برای واکسینه شدن خبرنگاران وجود ندارد و از سویی چرایی واکسینه شدن خبرنگاران شهرستانی در هاله ای از ابهام فرورفته و نشان از یک بام و دوهوا و مدیریت ضعیف علوم پزشکی و ارشاد استان در زمینه هماهنگی های لازم برای واکسینه کردن یکسان اهالی رسانه دارد.

در پایان این نشست خبری بی حاصل که به طور معنی داری با بالاگرفتن سوالات خبرنگاران توسط سخن گوی علوم پزشکی به پایان رسید، کمال حیدری، رییس مرکز بهداشت استان گفت: در حال حاضر در انتظار نتیجه نامه وزیر بهداشت هستیم و این درحالیست که در ماه محرم باید منتظر وقوع فاجعه باشیم!

گویا آمار مرگ و میر روزانه شهر، استان و کشور، وضعیت وخیم بیمارستان ها، کمبود دارو و تخت، فرسودگی کادر درمان در مدیریت ضعیف و بی بنیه بهداشت و علوم پزشکی استان و رعایت سی درصدی پروتکل ها از سوی مردم به اضافه راهکارهای بی فایده وزارت بهداشت و ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا، تاکنون گویای بروز فاجعه نبوده است!

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    عادل امیری

برچسب‌های خبر