پای ثابت تلفن ثابت در بازار

تلفن‌های ثابت باوجود گسترش استفاده از موبایل‌های هوشمند هنوز در بسیاری از خانه‌ها جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. از طرفی، تلفن ثابت در دفاتر و ادارات ابزار بسیار مهمی محسوب می‌شود. در حال حاضر تلفن ثابت با مدل سیم‌دار، بی‌سیم و تحت شبکه در بازار عرضه می‌شود که مدل باسیم با قیمت پایین‌تری در مقایسه با مدل‌های دیگر به فروش می‌رسد. تلفن ثابت بی‌سیم نیز پرفروش‌ترین نوع در بازار اصفهان است؛ ولی تلفن‌های تحت شبکه تنها برای مصارف اداری کاربرد دارند. در این میان تلفن‌های گران با سبک کلاسیک و سلطنتی در بازار عرضه می‌شوند که بیشتر جنبه تزیینی دارند.

تاریخ انتشار: 09:24 - سه شنبه 1400/06/2
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

نزدیک به 150 سال از اختراع تلفن توسط الکساندر گراهام بل می‌گذرد و باوجود ارتباطات موبایل و اینترنت، مدل‌های متنوعی از تلفن ثابت در بازار عرضه می‌شود؛ به‌طوری‌که خریداران هنگام انتخاب دچار سردرگمی می‌شوند. خرید یک تلفن ثابت در شرایط فعلی باتوجه به سلیقه خریداران بین 160 هزار تا 20 میلیون تومان هزینه دارد.

تلفن باسیم

تــلفــن‌هــای بــاســیــم یا رومــیــزی ارزان‌ترین مدل‌های تلفن در بازار اصفهان هستند. قیمت آن‌ها از زیر 150 هزار تومان شروع می‌شود و بهای برندهای معروف‌تر به بالاتر از 500 هزار تومان می‌رسد. بر اساس مشاهدات میدانی از بازار تلفن ثابت در اصفهان، تلفن‌های باسیم فانتزی با طرح‌هایی مانند قلب، خورشید، نوشابه و… بدون نمایشگر کمتر از 100هزار تومان و تلفن‌های رومیزی با نمایشگر بیش از 150هزار تومان قیمت دارند. تلفن‌های باسیم خارجی در بازار نصف‌جهان تنوع زیادی ندارند و در بین آن‌ها بیشتر برندهای پاناسونیک، تیپ تل، گیگاست و… با قیمت 300هزار تا یک‌میلیون تومان عرضه می‌شوند.

تلفن بی‌سیم

تلفن‌های بی‌سیم فروش بالایی در بازار اصفهان دارند. این دستگاه‌ها بـــه‌صـــورت بـــی‌ســیــم یــک‌پــایــه، یک‌پایه همراه با سنتر ثابت و چند گوشی بی‌سیم طراحی‌شده‌اند. نسل جدید تلفن‌های بی‌سیم علاوه بر اینکه قابلیت صحبت با تلفن در هر نقطه از خانه را فراهم می‌کنند، امکان اتصال به بیش از یک خط را دارند. تلفن‌هایی با یک پایه بی‌سیم بسته به برند بین 350 هزار تا 10 میلیون تومان قیمت خورده‌اند. این بها برای دستگاه‌هایی با دو پایه به یک تا 13 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

تلفن کلاسیک

تلفن‌های کلاسیک مدل لاکچری بازار هستند. این دستگاه‌ها طراحی مشابه نسل ابتدایی تلفن ثابت دارند، باسیم بوده و حتی بعضی از آن‌ها نمایشگر ندارد.  طراحی قدیمی و عرضه پایین تلفن‌های کلاسیک باعث شده است با بهای بالایی به فروش برسند. قیمت تلفن‌های کلاسیک بدون پایه از 500 هزار تومان شروع می‌شود و مدل‌های پایه‌دار حداکثر سه‌میلیون تومان قیمت خورده‌اند. در این میان، بعضی از تلفن‌ها به سبک کلاسیک، ولی با سنگ و فلزات گران‌بها تولیدشده‌اند و برای خرید آن‌ها باید تا سقف 20 میلیون تومان هزینه کرد؛ مانند تلفن باسیم T03102 Diamondmax با قیمت 18 میلیون و 550 هزار تومان که از سنگ مرمر برای طراحی آن استفاده شده است و قابلیت استفاده از USB و تماس گروهی را دارد.

تلفن تحت شبکه

تلفن‌های ثابت از تکنولوژی جدید بی‌نصیب نمانده‌اند و مدل‌های تحت شبکه، نسل جدید آن‌ها محسوب می‌شوند. این دسته تلفن‌ها، دارای امکاناتی نظیر سیستم‌عامل اندروید، پردازنده مرکزی، رم، هارد، ورودی کارت SD و USB برای حافظه بیشتر، صفحه‌نمایش لمسی، دوربین و… هستند. تلفن تحت شبکه برای امور اداری کارایی دارد و امکان ارتباطات ویدئویی گروهی را فراهم می‌کند. این دسته تلفن‌ها با چهار برند ان ای سی، اسنوم، پاناسونیک و گرنداستریم در بازار اصفهان عرضه می‌شوند. قیمت تلفن‌های تحت شبکه بسته به امکانات و برند آن‌ها بین یک تا 10 میلیون تومان متغیر است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سعیده غفاری

برچسب‌های خبر