مسابقه دانستنی‌های انتظامی

برای شرکت در این مسابقه جذاب که هر هفته برگزار می‌‌شود، شما می‌توانید با توجه به متن زیر، به سؤال مربوطه پاسخ دهید تا به قید قرعه هدایایی ارزنده تقدیم شود.

تاریخ انتشار: 09:08 - سه شنبه 1402/03/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مسابقه دانستنی‌های انتظامی

به گزارش اصفهان زیبا؛ برای شرکت در این مسابقه جذاب که هر هفته برگزار می‌‌شود، شما می‌توانید با توجه به متن زیر، به سؤال مربوطه پاسخ دهید تا به قید قرعه هدایایی ارزنده تقدیم شود.

برای شرکت در این مسابقه می‌‌توانید پاسخ خود را به شماره 09306032197 همراه با نام و نام‌‌خانوادگی و ذکر «مسابقه دانستنی‌‌های انتظامی» پیامک کنید. ضمنا آخرین مهلت شرکت در مسابقه پنج روز پس از چاپ است.

اگر فرزند من مواد مصرف کند، چکار کنم؟

 اگر گمان می‌کنید که نوجوان شما به مواد یا الکل وابستگی دارد، به او اجازه ندهید که با انکار و مقاومتش مانع کمک به او شوید. ترتیبی دهید که دختر یا پسر شما مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

فقط یک روان‌شناس یا متخصص بهداشت روانی که در سنجش مشکلات مرتبط به اعتیاد آموزش دیده و مجرب است، می‌تواند فرزند شما را ارزیابی و درمان مناسب را برای او پیشنهاد کند.

البته همه درمانگران و پزشکان این نوع آموزش را ندیده‌اند و ممکن است متوجه اعتیاد نشوند یا به نوجوان معتاد اجازه دهند که با فریب آن‌ها، باعث تشخیص اشتباه
شود.

معمولا بهتر است که از گروه‌های حمایتی خانواده که فرزند آن‌ها معتاد بوده و تحت درمان است، مشورت کرد.

از هزینه‌های درمان‌های گوناگون و مناسب نیز اطلاع کسب کنید.

روش‌های درمان

 اگر متخصصی که نوجوان شما را ارزیابی می‌کند، تعیین کند او به الکل یا مواد وابسته است و نیاز به درمان دارد، او می‌تواند روش‌های درمانی مناسب را پیشنهاد کند.

درمان با سم‌زدایی شروع می‌شود که معمولا دو یا سه روز تا یک هفته ‌(‌یا بیشتر) طول می‌کشد و باید تــحت‌نظر پــزشـک باشد. برنامه‌های سم‌زدایی می‌تواند بخشی از مراقبت طولانی‌مدت بوده یا از آن جدا بـاشد. بـلافاصله بعد از سـم‌زدایی، گام بعدی معمولا برنامه‌های سرپایی یا بستری
است.

برنامه‌های بازتوانی به‌طور متوسط سه تا شش هفته طول می‌کشد. در برنامه‌های بازتوانی‌، افراد وابسته به الکل یا مواد یاد می‌گیرند که چگونه بدون مواد یا الکل زندگی کنند و چگونه بهبودی دراز‌مدت خود را حفظ کنند.

تلاش کنید که برنامه‌‌های بازتوانی مناسب نوجوان خود را پیدا کنید. بعد از کامل‌کردن برنامه بازتوانی، فرد بهبود‌یافته باید در برنامه‌های بعد از مراقبت سرپایی شرکت کند؛ البته درمان گروهی و فردی که توسط یک متخصص درمان معتادان انجام می‌شود.

برنامه‌های بعد از مراقبت به معتاد در حال بهبود کمک می‌کند تا هرچه بیشتر مهارت‌های زندگی‌اش را بدون مواد یا الکل تغییر دهد. شرکت منظم در یک برنامه دوازده‌قدمی‌ (مثل معتادان گمنام) بسیار مهم است.

گاهی نیز مراقبت طولانی‌مدت در یک اجتماع درمان‌مدار ساختار‌یافته یا زندگی در یک مرکز سرپایی ‌(خانه بین راه) تحت‌نظر پیشنهاد می‌شود.

متخصصان درمان اعتیاد برای شما روش‌های مختلف درمان اعتیاد را به‌طور مشروح توضیح می‌دهند و شما می‌توانید مناسب‌‌ترین آن‌ها را برای کمک به فرزند خود انتخاب کنید.

به‌یاد داشته باشید اگر نوجوان شما مشکل مواد یا الکل دارد، خود را سرزنش نکنید. اعتیاد یک بیماری است نه یک مسئله اخلاقی.

اگر نوجوان شما معتاد به الکل و مواد باشد، این واقعیتی است که نمی‌توان از آن اجتناب کرد. البته در این مواقع نباید دست و پای خود را گم کنید. ما شما را تشویق می‌کنیم که علائم هشداردهنده اعتیاد را یاد بگیرید و به حرف‌های همه اعضای خانواده گوش کنید.

پرسش مسابقه

اولین مرحله درمان در معضل اعتیاد چیست و چقدر طول می‌کشد؟

بازتوانی افراد وابسته به الکل طی یک هفته

شرکت منظم در یک برنامه دوازده‌قدمی 10 روز

 درمان با سم‌زدایی شروع می‌شود که معمولا دو یا سه روز تا یک هفته ‌(‌یا بیشتر) طول می‌کشد.

انکار و مقاومت در مقابل قبول اعتیاد دو ماه

نام برنده مسابقه و نحوه دریافت جوایز:

 فرشته عقیلی. برگزیده عزیز شما می‌توانید برای‌ دریافت جایزه خود ضمن تماس با شماره 21825602 و به همراه داشتن کارت شناسایی، به معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان واقع در میدان امام مراجعه کنید.‌

(نهایت فرصت دریافت جایزه دو هفته پس از چاپ است و پاسخ هفته گذشته گزینه‌ 2 بود.)

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

اداره آموزش‌همگانی

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

14 − هشت =