روایت‌های جشنواره‌ای

سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور پرشور مردم، کودکان و نوجوانان در اصفهان در حال برگزاری است. در این گزارش دیدگاه‌های هنرمندان، مسئولان، خبرنگاران و داوران جشنواره آمده است.

تاریخ انتشار: 16:15 - دوشنبه 1402/07/17
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
روایت‌های جشنواره‌ای

به گزارش اصفهان زیبا؛ سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور پرشور مردم، کودکان و نوجوانان در اصفهان در حال برگزاری است. در این گزارش دیدگاه‌های هنرمندان، مسئولان، خبرنگاران و داوران جشنواره آمده است.

نازنین‌زهرا جزینی، داور نوجوان

سال پیش دوست داشتم در جشنواره شرکت کنم، اما نشد. من معمولا انیمیشن زیاد تماشا می‌کنم. بسیاری از انیمیشن‌هایی که در فضای اینترنت به صورت عمومی منتشر شده را دیده‌ام.

در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان هم انیمیشن «ملکه آلیشون» را دیدم که اثر زیبایی بود. بازیگر این فیلم اکنون 16 سال دارد؛ در حالی که در زمان ایفای نقش، 9 ساله بود. اینکه هفت سال ساخت فیلم طول بکشد، نشان می‌دهد زحمت زیادی برای آن کشیده شده است.

فیلم «خیابان مَلک» را همان روز اول اکران جشنواره دیدم، به نظرم جالب نیامد. با این حال فیلم رئال را دوست دارم اما باید بیان فیلم‌ها متناسب با سن کودکان باشد.

علی الهی‌نژاد، خبرنگار نوجوان

فیلم کاپیتان به دنبال آن است تا برخلاف فضای غمگین کودکان سرطانی و مشکلات آن‌ها به حس امیدبخشی و نشاط‌آوری بین کودکان اشاره بیشتری داشته باشد.

حس از‌خود‌گذشتگی نکته مهم‌تری بود؛ آنجا که عیسی به‌عنوان بازیگر نوجوان این اثر از دیدن فوتبالیست مورد علاقه‌اش گذشت تا پروانه را به آرزوی دیرینه‌اش یعنی صحبت با پدرش برساند.

همچنین ارغوان شعبانی در نقش پروانه، بازیگر مکمل نقش عیسی تأثیر مهمی در خط داستانی فیلم گذاشت و برخلاف همیشه بازی کودکان سرطانی زنده‌تر و جذاب‌تر از بازی بزرگ‌سالان بوده است.

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر

از عوامل برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که در برپایی افتتاحیه به حفظ ارزش‌های اسلامی، مذهبی و ملی توجه داشتند، تشکر می‌کنم. اصفهان از همه داشته‌های خود برای این جشنواره هزینه کرده است تا به‌صورت ویژه و بین‌المللی برگزار شود.

بیشتر کشورهای مسلمان باید در این زمینه ورود پیدا می‌کردند تا بازتاب خوبی در شأن جشنواره ایجاد می‌شد. از مسئولان فعال در حوزه کودک و نوجوان که در کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند نیز باید برای حضور در جشنواره دعوت شود. با این اقدامات باید چهره بین‌المللی جشنواره به همه کشورهای جهان نشان داده شود.

بهرام عظیمی، کارگردان و انیمیشن‌ساز

در طول سال حداقل به ۱۰ فیلم درجه یک کودک و نوجوان نیاز داریم؛ در حالی که کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان ما انگار نمی‌دانند کودکان و نوجوانان ما به چه چیزی نیاز دارند.

بیش از ۳۰ سال است که به انواع مختلف درگیر این جشنواره بوده‌ایم و با تمام جزئیات آن آشنا هستم.

جشنواره کودک از آن دست جشنواره‌هایی است که هم برای آن هزینه می‌شود و هم برای کشور مهم است و در این راستا بعضا بیشتر از جشنواره فجر نیز به آن توجه می‌شود؛ زیرا گاهی شاهد سیاسی‌شدن جشنواره فجر هستیم؛ اما جشنواره کودک جشنواره‌ای پاک و سالم است.

علیرضا محمدی‌روزبهانی، کارگردان فیلم سینگو

شروع فعالیت بهترین هنرمندان و کارگردان‌های کشور از سینمای کودک بوده است؛ جایی که می‌شود در آن احساس و لطافت زندگی را راحت‌تر و بدون در‌نظر‌گرفتن تمام حواشی جامعه به تصویر کشید. فیلم‌سازان حوزه کودک آرزوی حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان را دارند.

در سال گذشته حال فیلم‌سازان ما به‌خاطر برگزار‌نشدن این جشنواره به صورت حضوری، خوب نبود. باید برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان یک مرکزیت در نظر گرفته شود؛ از این رو می‌شود به اصفهان که جای خودش را پیدا کرده است اشاره داشت.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دوازده + 1 =