
در میان اسـتادان امام خمینی (ره) نام سه اسـتاد اصفهانـی دیـده میشـود کـه هـر یک بهنوعی در شخصیت علمی امام(ره) مؤثر هسـتند.

مصادف با 30 مهر 1388، در شانزدهمین سالگرد شهید مهران حریرچیان، در گفتوگو با محمود فروزبخش، پژوهشگر فرهنگ، به بررسی نحوه الگوگیری از این شهید برای نسلهای آینده پرداختهایم.

نشست تخصصی در محضر آیتالله شهید شمسآبادی در باغ طوبی به همت مجموعه تاریخی، فرهنگی، مذهبی تختفولاد برگزار شد.

اصفهان بعد از مشروطه، با نجف و تهران بعد از مشروطه بسیار متفاوت و حداقل تا سال ۱۳۰۷ و قیام حاج آقا نورالله بهشدت سرزنده بود. در واقع مشروطه در اصفهان احساس شکست نمیکرد.

آیتالله جوادی گورتانی مرجع اصلی سؤالات ما درباره تاریخ حوزه علمیه اصفهان است؛ هنگامی که منابع مکتوب کم یا مجمل باشند.

علامه سید محمدباقر درچهای از مراجع برجسته اواخر دوره قاجار در اصفهان است. بدون شک اصلیترین و عمدهترین بخش از زندگی او تدریس فقه و اصول است.

مدرسه صدربازار سالهاست جایگاه برگزاری مهمترین دروس خارج فقه و اصول در اصفهان است و ازاینحیث مهمترین مدرسه علمیه اصفهان در دوران معاصر بهحساب میآید …

سید اسدالله مستجابالدعواتی، عالم، فاضل و زاهد بود. او در سال 1298 قمری متولد شد و پدرش میرسید محمدمهدی فرزند عالم ربانی، سیدابوالحسن فرزند آیتالله سیدصدرالدین عاملی بود.

در روزگاری که صفویان بر مسند قدرت قرار گرفتند و اصفهان پایتخت ایران مدرن انتخاب شد، شاهد بودیم که این شهر خانه فراگیری و فرادهی علم شد. از آن زمان تا پایان دوره صفویه، به معرفی برخی از علمای اصفهان در سه نسل خواهیم پرداخت …

امروز برای صدور الگوی زن مسلمان به دنیا باید تمام تلاش خود را انجام دهیم؛ به این منظور لازم است به تجربه زیستی الگوهای زن اسلامی بپردازیم.

منظور از «الگوی سوم زن مسلمان» همان «زن نه شرقی، نه غربی» است. ما عادت کردهایم وقتی میخواهیم درباره الگوها صحبت کنیم، به گذشته برمیگردیم؛ البته وقتی میخواهیم الگویی را معرفی کنیم، چارهای نداریم جز اینکه عاقبت آن فرد را ببینیم.

جنس حضور اجتماعی زنانه چگونه است؟
این حضور اجتماعی زنانه چه مؤلفههایی دارد؟
سرمنشأ بیعدالتیهای جنسیتی امروز چیست؟