اصفهانی‌ها همچنان نمی‌برند

دیدار دو تیم سپاهان و فولاد خوزستان در حالی برگزار شد که شب قبل از بازی رأی به تغییر داور بازی داده شد و پیام حیدری به جای موعود بنیادی‌فر قضاوت این دیدار را برعهده گرفت. پیش از شروع این بازی و هم‌زمان با اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی به همت باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان، سردیس این شهید سرافراز در ورزشگاه نقش جهان نصب شد. محرم نویدکیا در حالی تیمش را به مصاف یاران جواد نکونام فرستاد که غیبت کی‌روش استنلی مهم‌ترین تغییر ترکیب زردها نسبت به بازی قبلی بود.

تاریخ انتشار: 09:26 - دوشنبه 1399/10/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

سپاهانی‌ها بازی را هجومی‌تر از حریف شروع کردند و چند حمله نصف‌نیمه در دقایق ابتدایی بازی ترتیب دادند؛ اما برخلاف جریان بازی در دقیقه 8، روی پاس خوب فرشاد احمدزاده که در داخل محوطه جریمه برای آیاندا پاتوسی ارسال شد، توسط این مهاجم آفریقایی به گل اول بازی دست پیدا کردند. پس از این گل، تلاش سپاهانی‌ها برای جبران گل خورده بیشتر شد و حملات مستقیمی در دستور کار این تیم قرار گرفت و فولادی‌ها نیز روی ضد حمله‌ها خطرناک ظاهر شدند. تلاش‌های هجومی تیم میزبان در دقیقه 35 به نتیجه رسید و محمدرضا حسینی با سرعت خوب از سمت چپ خط دفاعی فولاد وارد محوطه جریمه این تیم شد و با یک ضربه دقیق و زمینی با زاویه مخالف، گل تساوی تیمش را وارد دروازه میهمان کرد و در نهایت نیز دو تیم با تساوی راهی رختکن شدند. در نیمه دوم نبرد اندیشه‌های تاکتیکی محرم نویدکیا و جواد نکونام که دو نماینده از نسل جدید مربیان ایرانی محسوب می‌شوند، برنده‌ای نداشت و در سرمای سرد نقش جهان حملات دو تیم برای باز کردن دروازه یکدیگر به نتیجه‌ای نرسید.
در دقایق پایانی بازی محمد محبی درون محوطه جریمه فولاد خوزستان سرنگون شد که سپاهانی‌ها معتقد به خطای بازیکن تیم فولاد بودند؛ اما پیام حیدری اعتقادی به اعلام خطای پنالتی نداشت. سومین تساوی سپاهان در لیگ برتر با 16 امتیازی‌شدن این تیم و تثبیت رتبه سومی این تیم در لیگ برتر همراه بود و فولاد نیز با 15 امتیاز در رده ششم جای گرفت. علیرضا مرزبان، مربی تیم سپاهان پس از بازی اعتراض شدیدی به تغییر داور بازی و اشتباهات قاضی میدان داشت و مدعی شد اشتباهات داوری برد را از تیم اصفهانی گرفته است.

اراک هم طلسم شده

دو تیم ذوب آهن و آلومینیم اراک در حالی به مصاف هم رفتند که هر دو تیم از اشتباهات داوری گلایه‌مند بودند و در حالی که پیش‌تر پیام حیدری به عنوان داور بازی انتخاب شده بود، شب قبل از مسابقه اعلام شد موعود بنیادی‌فر برای قضاوت این دیدار انتخاب شد که رسانه‌ها آن‌ها را به اعتراض رحمان رضایی در نشست خبری پیش از بازی نسبت به داوری حیدری نسبت دادند. در این دیدار هر دو تیم به امید کسب سه امتیاز بازی به میدان رفته بودند و حملات هر دو تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 21 بازی، سانتر دقیق مصطفی احمدی از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین را حامد پاکدل در بین مدافعان ذوب‌آهن با ضربه سر تبدیل به گل کرد. حملات ذوبی‌ها برای به تساوی کشاندن بازی در نیمه اول نتیجه‌ای نداشت و شاگردان رسول خطیبی برنده راهی رختکن شدند. تیم ذوب‌آهن برای جلوگیری از یک باخت دیگر در نیمه‌دوم روند هجومی‌تری به خود گرفت تا اینکه در دقیقه 56 موفق به بازگشایی دروازه میزبان شدند. در این صحنه، پاس بلند مسعود ابراهیم‌زاده از زمین خودی به پشت مدافعان آلومینیم را دارکو بیدوف در موقعیت تک به تک با ضربه بغل‌پا تبدیل به گل کرد. پس از این گل تیم ذوب آهن با انگیزه بیشتری بازی را دنبال کرد و در دقیقه 77 بازی، ارسال پای چپ میلاد جهانی از روی کرنر به محوطه شش قدم آلومینیم توسط عبدالله حسینی تبدیل به گل شد. پس از این گل تاکتیک تیم ذوب آهن حفظ پیروزی به دست آمده بود و شاگردان رحمان رضایی تا دقیقه 90 بازی نیز موفق شدند این برتری را حفظ کنند اما درست زمانی که تصور می‌شود تیم اصفهانی بالاخره توانسته طلسم نبردن در لیگ بیستم را باطل کند، داور برای تیم میزبان یک ضربه پنالتی اعلام کرد. با توجه به فرصت کوتاهی که تا پایان بازی در پیش بود، همه نگاه‌ها به شهاب گردان خیره شده بود تا شاید او از اولین برد تیمش حفاظت کند؛ اما حامد پاکدل با شوتی محکم توپ را وارد دروازه ذوب‌آهن کرد تا اراک هم برای تیم اصفهانی خوش‌یمن نباشد. ذوب آهن با این تساوی 7 امتیازی شده تا کماکان یکی از دو تیم فانوس به دست جدول رده‌بندی باشد. رسول کربکندی، سخن‌گوی باشگاه ذوب‌آهن پیش از بازی با آلومینیم تأکید کرده بود که از سوی باشگاه اولتیماتومی به رحمان رضایی داده نشده، اما شاید این تساوی در دهمین بازی فصل، مدیران باشگاه اصفهانی را مجاب به شوک وارد کردن به تیمشان کند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر