زورآزمایی مربیان جوان لیگ

دیدار امروز سپاهان و شهر خودرو، تقابل جوان‌ترین سکان‌داران لیگ برتری است که در لیگ بیستم اولین تجربه مربیگری خود را تجربه می‌کنند؛ تجربه‌ای که تا بدین‌جا با عملکرد امیدوارکننده محرم نویدکیا در تیم اصفهانی و عملکرد نه‌چندان امیدوار‌کننده مهدی رحمتی در تیم مشهدی همراه بوده است. رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال که از دیروز آغاز شده، امروز نیز با برگزاری دیدارهای دیگری در شهرهای مختلف دنبال می‌شود که در یکی از حساس‌ترین مصاف این هفته تیم سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان شهر خودرو است، البته بخشی از حساسیت این بازی به نتیجه به‌دست آمده در دیدار تیم‌های استقلال و نفت مسجد سلیمان مربوط می‌شود.

تاریخ انتشار: 09:05 - شنبه 1399/11/11
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

این دو مربی جوان فوتبال ایران در دوران اوجشان در تیم سپاهان هم‌بازی بودند و با این تیم به عنوان قهرمانی دست پیدا کردند؛ اما برخلاف محرم که دوران بازی فوتبالش را در تیم سپاهان و در مقطعی نیز در تیم بوخوم آلمان سپری کرده، رحمتی در تیم‌های باشگاهی متعددی بازی کرده و در تیم شهر خودرو آخرین فصل فوتبالش را به پایان برد. انتخاب محرم نویدکیا و مهدی رحمتی برای سرمربیگری دو تیم در شرایط تقریبا یکسانی انجام شد؛ در تیم سپاهان، عملکرد فنی تیم امیر قلعه‌نویی رضایت هواداران را جلب نکرده بود و از همان هفته‌های پایانی لیگ و در فضای مجازی، بحث جایگزینی او به جای کادر فنی مطرح شد که البته زردها لیگ نوزدهم را با تکسیرای پرتغالی به پایان بردند. پس از پایان لیگ، برای سرمربیگری سپاهان گزینه‌های متعددی مطرح شد، اما نویدکیا گزینه موردانتظار هواداران بود و پس از حضور محمدرضا ساکت روی نیمکت سپاهان این اتفاق به وقوع پیوست. در تیم شهر‌خودرو نیز پس از اینکه یحیی گل‌محمدی در نیم‌فصل، مشهد را به مقصد تهران و حضور روی نیمکت تیم پرسپولیس ترک کرد، مجتبی سرآسیایی هدایت این تیم را برعهده گرفت، اما عملکردش به‌گونه‌ای نبود که دوام داشته باشد و مالک تیم شهرخودرو، تصمیم به انتخاب مهدی رحمتی گرفت که البته ریسک بزرگی محسوب می‌شد.
نویدکیا و رحمتی درست در مقطعی انتخاب شدند که تیم‌های سپاهان و شهر‌خودرو باید مهیای حضور در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان که به طور متمرکز در قطر به انجام می‌رسید، می‌شد و عملکرد هر دو تیم حذف از مرحله گروهی و خداحافظی با مسابقات بود؛ با این حال به دلیل شرایط خاصی که این دو مربی جوان هدایت این تیم‌ها را برعهده گرفته بودند، عملکرد آن‌ها با تیم‌های تحت هدایتشان مورد قضاوت قرار نگرفت.
یاران محرم نویدکیا در لیگ بیستم، این رقابت‌ها را با شکست شروع کردند اما به مرور روند امتیازگیری این تیم شروع شد و پس از برد هفته گذشته این تیم مقابل صنعت نفت آبادان که در خانه این تیم به دست آمد، هم امتیاز با تیم صدرنشین شد و برای اولین‌بار در طول فصل جاری به صدر نزدیک شدند؛ اما تیم شهر‌خودرو عملکرد پرنوسانی داشته و فعلا با 15 امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده سیزدهم جای گرفته است. جدا از عملکرد فنی نویدکیا که در اولین فصل سرمربیگری قابل قبول بوده و می‌تواند جایگاه او را در جمع مربیان فوتبال ایران محکم کند، او که در دوران بازیگری نیز بازیکن کم‌حاشیه و مودبی بود، سعی می‌کند در نشست‌های خبری هم منطقی و معقولانه صحبت کند. نویدکیا بعد از شکست دادن نفت آبادان صراحتا گفت وقت‌کشی و درگیری بین نیمکت‌ها فوتبال جهان سومی است و او به هیچ عنوان طرفدار چنین فوتبالی نیست؛ اما رحمتی در مربیگری نیز مانند دوران بازی‌اش پرحاشیه است و بارها به عناوین مختلف معترض داوران و سازمان لیگ شده است. سپاهان برای باقی‌ماندن در کورس مدعیان بالانشینی نیازمند کسب پیروزی در بازی امروز است، از سوی دیگر زردهای اصفهانی در هفته چهاردهم باید با تیم همشهری در دربی سنتی نصف‌جهان دیدار کنند و امیدوارند با خیال راحت مهیای این بازی شوند. تیم شهر‌خودرو نیز هفته گذشته میزبان نساجی مازندران بود و برابر این تیم به برتری دست یافت تا با انگیزه زیادی مهیای دیدار امروز شوند. سپاهان اگر به سه امتیاز بازی امروز دست پیدا کند، برای کسب قهرمانی نیم‌فصل امیدوارتر می‌شود، اما تیم شهرخودرو با از‌دست‌دادن امتیاز در این مصاف، کارش در نیم‌فصل سخت‌تر می‌شود و به تیم‌های قعرنشین نزدیک می‌شود. در دیگر دیدارهای مهم امروز تیم پرسپولیس با ماشین‌سازی تبریز دیدار می‌کند و فولاد نیز از تیم پیکان پذیرایی می‌کند.  

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر