نبرد قعرنشین‌ها در فولادشهر

مصاف با تیم قعرنشین ماشین‌سازی تبریز و کسب پیروزی در این دیدار می‌تواند شروع دوباره‌ای برای تیم ذوب‌آهن باشد و مسیر این تیم برای فاصله‌گرفتن از جمع تیم‌های فانوس به دست را هموار کند. شروع دور برگشت لیگ برتر فوتبال برای تیم ذوب‌آهن متفاوت‌تر از نیم‌فصل اول بود و برخلاف تردیدی که در خصوص عملکرد فنی رحمان رضایی وجود داشت، مجتبی حسینی سکان‌دار مطمئنی محسوب می‌شد؛ اما بااین‌حال این‌بار نیز یک باخت دیگر نصیب تیم اصفهانی شد و گاندوها با نتیجه یک بر صفر مغلوب فولاد خوزستان شدند.

تاریخ انتشار: 09:32 - شنبه 1399/12/16
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

ذوب‌آهن در اولین میزبانی دور برگشت، امروز از تیم ماشین‌سازی تبریز پذیرایی می‌کند. این دیدار به‌نوعی مصاف قعرنشین‌ها محسوب می‌شود و نتیجه در این بازی برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد. هرچند تغییری در وضعیت تیم ذوب‌آهن ایجاد نخواهد کرد و این تیم کماکان با تیم سیزدهم فاصله دارد، اما تیم ماشین‌سازی در صورت کسب برد، می‌تواند یک رده‌بالاتر بیاید. ذوبی‌ها یک برد در دور رفت داشتند و با سه باخت متوالی شرایط سختی در جدول پیدا کرده‌اند که البته یکی از این باخت‌ها با رحمان رضایی به‌دست‌آمده، یکی با میلیچ و آخری نیز به نام مجتبی حسینی ثبت شده است. ذوب‌آهن رده چهاردهمی با 24 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع را هم دارد؛ در آن‌سوی میدان هم ماشین‌سازی شرایط بحرانی دارد و با یک برد و 9 امتیاز آخرین تیم جدول است.نتایج دو تیم در نیم‌فصل اول باعث ایجاد بروز تغییرات روی نیمکت دو تیم شده است؛ مجتبی حسینی، با تجربه لیگی، هدایت تیم ذوب‌آهن را برعهده‌گرفته و نقطه قوت این تیم برای نیم‌فصل دوم محسوب می‌شود.
حسینی که در نیم‌فصل اول هدایت تیم نفت مسجدسلیمان را برعهده داشت و با این تیم باوجود همه مشکلات مالی نتایج خوبی کسب کرده بود، به‌واسطه حق فسخی که در قراردادش داشت، راهی اصفهان شد و هدایت تیم ذوب‌آهن را برعهده گرفت.
در تیم تبریزی نیز مهدی پاشازاده، برای سرمربیگری انتخاب‌شده که البته تجربه مستقل لیگ برتری ندارد و فرصت مغتنمی در اختیار او قرارگرفته است. پاشازاده که فرصت حضور در لیگ برتر نصیبش شده اگر خواهان ادامه کار در سمت مربی است باید توانایی‌هایش در مربیگری را نشان بدهد؛ هرچند بعید است بتواند با این تیم چندان نتیجه خوبی بگیرد. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک‌بریک تمام شد؛ اما برای بازی برگشت هر دو تیم به دنبال برد هستند؛ زیرا تساوی به درد آن‌ها نمی‌خورد و تأثیری بر وضعیتشان نخواهد داشت.
تیم ذوب‌آهن فشار زیادی را برای کسب برد تحمل می‌کند؛ اما موضوع مهم اینجاست که یکی‌دو برد هم چندان به سود این تیم نیست؛ تنها امتیازگیری حداکثری می‌تواند این تیم را از قعر جدول رده‌بندی نجات دهد. با شروع فصل نقل‌و‌انتقال‌های زمستانی، علی دشتی از تیم ذوب‌آهن جدا شد؛ اما در مقابل چند بازیکن غیرمطرح جذب این تیم شده‌اند که بعید است در ترکیب اصلی تیم اصفهانی به آن‌ها نوبتی برسد و احتمالا این بازیکنان باید برای رسیدن به ترکیب اصلی تلاش کنند.
ذوبی‌ها برای رفع نقاط‌ضعف تیم، چند بازیکن را مدنظر دارند و باید دید با کدام‌یک از نفرات موردنظرشان به توافق می‌رسند؟

آلومینیوم اراک – سپاهان

تیم سپاهان که این روزها عملکردش به‌شدت موردتوجه هواداران قرار گرفته است، برای تمدید بالانشینی به‌دنبال کسب امتیاز مقابل تیم اراکی است. طلایی‌پوشان فوتبال نصف جهان با سه برد متوالی مقابل ذوب‌آهن، استقلال و گل گهر و با 31 امتیاز در رده دوم جدول ایستاده‌اند و البته به‌خوبی هم می‌دانند اگر از حالا در کورس قهرمانی عقب بیفتند، بعید است بتوانند در ادامه، آن را جبران کنند. شاگردان محرم نویدکیا در صورت پیروزی در این مسابقه و شکست پرسپولیس مقابل نفت می‌توانند به صدر جدول برسند؛ ولی عبور از آلومینیوم آن‌هم در اراک سخت است؛ هرچند محرم و یارانش به کار دشوار عادت کرده‌اند.
آلومینیوم که اولین فصل حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند، تا به اینجا نتایج درخشانی به‌دست آورده و با قرارگرفتن روی پله پنجم جدول شگفتی‌ساز شده است. تیم اراکی شش هفته است که باختی نداشته و با سه برد و سه مساوی به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد؛ اما اکنون رسول خطیبی، سرمربی این تیم، به تراکتور رفته و با اعلام مسئولان باشگاه، محمود خرم‌زی فعلا به‌طور موقت هدایت تیم را برعهده گرفته است. بازی رفت دو تیم در نقش‌جهان با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید و تکرار این برد، به سود تیم اصفهانی است؛ هرچند تساوی‌گرفتن از آلومینیوم نیز نتیجه چندانی بدی محسوب نمی‌شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور