آنچه امروز مردم فلسطین دنبال آن هستند، انسان فلسطینی است:

بازگشت هویت فلسطینی!

هفته گذشته اصفهان میزبان نایب‌رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت بود. حجت‌الاسلام علی‌اکبر براتی که یدطولایی در حوزه مقاومت و حمایت از کشورهای مظلومی چون فلسطین، یمن، سوریه و… دارد، در این سفر ساعاتی را در جمع نویسندگان و اهالی قلم روایتخانه بود.

تاریخ انتشار: 08:54 - شنبه 1402/08/6
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازگشت هویت فلسطینی!

به گزارش اصفهان زیبا؛ هفته گذشته اصفهان میزبان نایب‌رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت بود. حجت‌الاسلام علی‌اکبر براتی که یدطولایی در حوزه مقاومت و حمایت از کشورهای مظلومی چون فلسطین، یمن، سوریه و… دارد، در این سفر ساعاتی را در جمع نویسندگان و اهالی قلم روایتخانه بود.

او در این نشست با اشاره به تحولات جهانی طوفان‌الاقصی اظهار کرد: آنچه اتفاق افتاده یک حماسه بزرگ و بی‌نظیر و تاریخی است.

او با بیان اینکه حامیان مقاومت در حال حاضر دو وظیفه مهم دارند، خاطرنشان کرد: یکی از این وظایف، تثبیت پیروزی و دیگری، روایت آن است.

نایب‌رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت با بیان اینکه آنچه در روز شنبه، پانزدهم مهر، اتفاق افتاد، عظمتش خیلی بالاست، یادآور شد: به‌قدری طراحی و اجرای این عملیات بزرگ بود که به هضم تحلیلگران نرسید و بسیاری از نظامیان و کارشناسان سیاسی هنوز مبهوت بزرگی آن عملیات و دستاوردهایش هستند.

حجت‌الاسلام براتی با اشاره به فعالیت جمعیت جهانی حامیان مقاومت و 75 کشور عضو آن گفت: اعضای این جمعیت معتقدند در مقابل بزرگی این حماسه باید زمان زیادی را وقت گذاشت.

حجت‌الاسلام براتی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حال حاضر وارد یک راهبرد بدل شده است، افزود: صبح شنبه رژیم صهیونیستی مبهوت یک عملیات بزرگ و پیچیده از طرف مردم فلسطین شد؛ عملیاتی که یک شوک بزرگ به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و حامیانشان وارد کرد.

او با بیان اینکه این شوک، صهیونیست‌ها را فلج کرد، به‌طوری‌که تازه عصر شنبه به خودشان آمدند، گفت: صبح تا عصر آن‌ها هنوز متوجه نشده بودند چه بلایی سرشان آمده است.

نایب‌رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت اظهار کرد: براساس آنچه در دو هفته اخیر اتفاق افتاد، به نظر می‌رسد اسرائیلی‌ها در جواب فلسطینی‌ها راهبرد بهت در برابر بهت و شوک در برابر شوک را دنبال می‌کنند و آنچه در حمله به بیمارستان المعمدانی صورت گرفت، به نظرم همین بود.

او ادامه داد: اسرائیلی‌ها با حمله جنایت‌کارانه خود به بیمارستان المعمدانی و شهادت هم‌زمان 500 نفر، می‌خواستند شوکی را که به آن‌ها منتقل شده بود، به این شکل به فلسطینی‌ها و حامیان مقاومت منتقل کنند.

حجت‌الاسلام براتی عنوان کرد: اسرائیل بنا داشت این شوک، شوک فلج‌کننده‌ای باشد؛ به این صورت که مردم فلسطین و غزه و حتی ما را مشغول عزاداری کرده و از فاز حماسه خارج کند.

این فعال فرهنگی با بیان این موضوع که بهت پس از جنایت می‌توانست چند فایده برای اسرائیل داشته باشد، بیان داشت: جنایت المعمدانی می‌توانست این فکر را به مردم حامی مقاومت منتقل کند که جنگ را تمامش کنید. اسرائیلی‌ها حتی توقعشان این بود که مردم غزه بعد از این جنایت در کوچه و خیابان بریزند و خواستار پایان جنگ شوند؛ ولی این اتفاق نیفتاد. موضوع دیگر این بود که اگر مردم غزه در شوک بیمارستان بمانند، 100 یا 200 نفر کشته دیگر برایشان عددی نیست و این حجم از تلفات برایشان عادی خواهد شد.

حجت‌الاسلام براتی بازگشت مفهوم انسان فلسطینی و احیای آن را یکی از دستاوردهای مهم عملیات بزرگ طوفان‌الاقصی و حتی در حد معجزه برشمرد و گفت: در تمام این 105 سال هیچ‌گاه درباره انسان فلسطینی صحبت نشد و به‌جای آن، همیشه حرف درباره زمین اشغال‌شده فلسطین بوده است. ما در تمام این سال‌ها هویت فلسطینی را به فراموشی سپرده بودیم و این در حالی است که با عملیات طوفان‌الاقصی، انسان فلسطینی دوباره متولد شد.

به گفته نایب‌رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت، حذف انسان از فلسطین بخشی از مقدمات برای اشغال این کشور بوده، به‌طوری‌که به‌مرور هویت مردم هم انکار شود.

او با بیان اینکه امروز روح حماسه در غزه دیده می‌شود، بیان کرد: در تصاویر دیدیم که بچه‌های فلسطینی درحال نوشتن اسامی‌شان روی اعضای بدنشان هستند. این کار یک پیام بیشتر ندارد و آن اینکه ما ملتی هستیم که از شهادت نمی‌ترسیم. امروز بچه‌های فلسطین و غزه این‌گونه به استقبال شهادت رفته‌اند.

او با بیان اینکه موقعیت امروز غزه، موقعیت دیروز خرمشهر ماست، اظهار داشت: سوم خرداد سال 61 مردم ایران در حالی به خیابان‌ها ریختند و شادی کردند که شهدای زیادی را برای آزادی خرمشهر دادند؛ امروز هم مردم غزه درحالی با پیکر عزیزانشان مواجه می‌شوند که آیه مقاومت می‌خوانند و ان‌شاءالله امید به پیروزی و فتح فلسطین دارند.

حجت‌الاسلام براتی با اشاره به واژه «آوارگان یهودی» گفت: دنیا برای اولین‌بار با این واژه از 15 مهر و بعد از عملیات بزرگ طوفان‌الاقصی روبه‌رو شد و این فقط به‌خاطر احیای انسان فلسطینی است.

به گفته این فعال فرهنگی، مردم فلسطین امروز درباره زمین و سرزمینشان حرف نمی‌زنند؛ حرف امروز آن‌ها انسان و هویت فلسطین است.

او از همه نویسندگان و اهالی قلم خواست آنچه را که امروز از طریق شبکه‌های مجازی در اینستاگرام و… می‌بینند، بنویسند و روایت کنند و اجازه ندهند که روایت دشمن، غالب شود.

حجت‌الاسلام براتی همچنین خطاب به همه مردم و هرکسی که دغدغه مردم غزه و فلسطین را دارد، گفت: وظیفه شما امروز جهاد رسانه‌ای در فضای مجازی و دلداری‌دادن به مردم فلسطین و غزه حتی با نوشتن یک پیام دلجویی به زبان عربی در صفحات آن‌هاست.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو × 2 =