میزبانی مسابقات فوتبال

با توجه به دستورالعمل سازمان لیگ فدراسیون فوتبال برای برگزاری ادامه لیگ نوزدهم در شهرهایی با وضعیت سفید، در صورت ادامه وضعیت قرمز اصفهان، میزبانی تیم‌های نصف جهان در ادامه این رقابت‌ها با ابهاماتی مواجه می‌شود. پس از تعطیلی سراسری فعالیت‌های ورزشی که با ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا از هفته اول اسفند اجرا شد، […]

تاریخ انتشار: 21:16 - شنبه 1399/02/27
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

با توجه به دستورالعمل سازمان لیگ فدراسیون فوتبال برای برگزاری ادامه لیگ نوزدهم در شهرهایی با وضعیت سفید، در صورت ادامه وضعیت قرمز اصفهان، میزبانی تیم‌های نصف جهان در ادامه این رقابت‌ها با ابهاماتی مواجه می‌شود. پس از تعطیلی سراسری فعالیت‌های ورزشی که با ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا از هفته اول اسفند اجرا شد، 15 اردیبهشت امسال، فعالیت باشگاه‌های ورزشی در ۱۷ رشته ورزشی که دارای رشته انفرادی و غیر گروهی بودند، در ١٣٢ شهر سفید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز شمرده شد. گام دوم، از 25 اردیبهشت اجرایی شد و فعالیت در 30 رشته ورزشی انفرادی و گروهی مجاز اعلام شد اما همچنان درباره رشته‌های گروهی همچون فوتبال تصمیم‌گیری نشده است.

اعلام آماده‌سازی غیررسمی لیگ

پس از جلسات متعددی که بین مسئولان ستاد مقابله با کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد، شنیده‌ها از برگزاری مسابقه 9 هفته پایانی لیگ برتر خبر می‌دهد، البته قرار شد تصمیم‌گیری نهایی امروز انجام شود. ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، هفته گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد فقط بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک فوتبال باقی‌مانده و در سایر رشته‌های ورزشی، لیگ‌ها تعیین تکلیف شده‌اند و با حضور مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون‌های ورزشی و کارشناسان وزارت بهداشت تصمیمات خوبی اتخاذشده است. به گفته او، در صورت تصویب نهایی این تصمیمات، از روزهای بعد به مدت سه هفته تمرینات تیم‌ها شروع می‌شود و ۹ هفته‌ از لیگ باقی‌مانده که با پنج روز فاصله، لیگ برتر در ۴۵ روز برگزار می‌شود تا فرصت لازم برای آماده‌سازی تیم ملی جهت شرکت در مسابقات آسیایی و مقدماتی جام جهانی وجود داشته باشد. آن‌طوری که از اظهارات مدیران باشگاه و بازیکنان برمی‌آید، سازمان لیگ به‌طور غیررسمی به باشگاه‌ها آماده‌باش داده و باشگاه‌ها نیز از کادر فنی و بازیکنان داخلی و خارجی خواسته‌اند برای حضور در تمرینات آماده شوند. آن‌طوری که مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر می‌گوید، فاز اول شروع فعالیت‌های فوتبالی در بحث تمرین و آماده‌سازی تیم‌هاست. به گفته سهیل مهدی، دوره شیوع و مشخص شدن ویروس در یک انسان، ۱۴ روز است و در طول دست‌کم یک ماهی که تیم‌ها بدنسازی می‌کنند، دو دوره کنترل و تست مستمر کرونا وجود دارد. مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر، تأکید کرده که برگزاری مسابقات لیگ تنها در شهرهای با وضعیت سفید خواهد بود و تیم‌هایی که وضعیت شهر آنها قرمز است، در شهرهای سفید میزبان حریفان خواهند بود. آنچه از صحبت مسئولان برمی‌آید، این است که برگزاری مسابقات لیگ قطعاً بدون حضور تماشاگر خواهد بود و نشست خبری قبل و بعد مسابقه نیز اجرا نمی‌شود، همچنین سخت‌گیری‌های شدید درباره کم شدن تعداد کادر فنی و تدارکاتی تیم‌ها و همچنین ممنوعیت حضور افراد بالای 65 سال و دارای بیماری زمینه‌ای اعمال می‌شود.

 وضعیت قرمز اصفهان

هفته گذشته زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود مدعی شد استان اصفهان ازلحاظ ابتلا به کرون رتبه اول و ازلحاظ مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در رده سوم کشوری جای گرفته که با استناد به این آمار در وضعیت قرمز هستیم. با تائید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شهرستان‌های اردستان، تیران و کرون، گلپایگان، بویین میاندشت، دهاقان، سمیرم و فریدونشهر ازنظر شیوع کرونا سفید هستند که شهرهای اصفهان و فولادشهر در جمع شهرهای بدون مشکل جاندارند. حال با توجه به این موضوع، دو تیم اصفهانی حاضر در لیگ برتر با مشکل میزبانی در دیدارهای آینده لیگ برتر مواجه می‌شوند. سپاهان و ذوب‌آهن هر دو در نیمی از دیدارهای پیش رو تا پایان لیگ نوزدهم باید در خانه از حریفان پذیرایی کنند اما با ادامه وضعیت فعلی، این امتیاز از هر دو تیم گرفته خواهد شد. اگر این احتمال را در نظر بگیریم، بازی در شهرستان‌های نزدیک اولین گزینه پیش روی سپاهان و ذوب‌آهن خواهد بود، اما شهرهایی که وضعیت آنها سفید اعلام شده، هیچ‌کدام استادیوم استانداردی ندارند که بخواهند میزبانی نمایندگان استان را برعهده بگیرند. بازی در استان‌های همجوار با وضعیت سفید گزینه دیگری است که تیم‌های اصفهانی می‌توانند به آن فکر کنند، چند سال قبل و زمانی که پروسه بهره‌برداری از ورزشگاه نقش‌جهان طولانی شده بود، علیرضا رحیمی، مدیرعامل وقت باشگاه سپاهان طرح انتقال دیدارهای سپاهان به یزد را مطرح کرد و شاید یک‌بار دیگر نیز این گزینه به میان بیاید. البته با توجه به اینکه قرار است دیدارهای لیگ برتر با رعایت کامل مسائل بهداشتی و بدون تماشاگر برگزار شود، بعید نیست طرح ممنوعیت برگزاری بازی‌های لیگ در شهرهای با وضعیت قرمز دستخوش تغییراتی شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط