شهرداری پاسدار تاریخ شهر است

شهردار اصفهان گفت: خود را پاسدار تاریخ بشری و میراث بر جای مانده از گذشته می‌دانیم و اگردر مواردی به صورت سهوی خطایی رخ داده آن را اصلاح می‌کنیم.روز گذشته و در سومین مراسم هر یکشنبه یک افتتاح در شورای شهر، شهردار اصفهان و شهردار منطقه 3 درباره پیشرفت پروژه‌های این منطقه توضیحاتی را ارائه کردند. قدرت اله نوروزی ادامه داد: برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» ابتدا با حضور اعضای شورا و مردم محله‌های بسیار پر شور برگزار می‌شد، اما شرایط کرونایی وضعیت اجرای برنامه‌ها را تغییر داد و امروز در حالت مظلومانه‌ای پروژه‌ها بهره‌برداری می‌شود.

تاریخ انتشار: 09:09 - دوشنبه 1399/10/1
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

او افزود: با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا باعث اخلال در بسیاری از برنامه‌ها و اقدامات شد، اما برگزاری برنامه‌های افتتاح هفتگی با قوت مسیر خود را ادامه می‌دهد. شهردار اصفهان، گفت: بیشتر بافت تاریخی اصفهان در ۱۴ محله منطقه3 قرار دارد و می‌توان گفت این منطقه گنجینه‌ای از تاریخ بشری و میراث فرهنگی را در خود جای داده است. او ادامه داد: اگر امروز برای تملک و مرمت «حمام شاهزاده‌ها» با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اقدام کردیم برای بازسازی و مرمت بخشی از میراث شهر بود تا ویران، نابود و محو نشود.
نوروزی این اقدام را نشان بزرگی از احساس مسئولیت‌پذیری مدیریت شهری در قبال میراث فرهنگی دانست و گفت: این حساسیت برای میراث فرهنگی همه نقاط شهر وجود دارد و این رسالت عظیم به نحو شایسته‌ای انجام شده است؛ هرچند برخی می‌خواهند موضوع را به گونه‌ای دیگر نشان دهند.او افزود: این حساسیت را به مدیر منطقه 3 منتقل و تأکید کرده‌ایم که باید ازبخش‌های مهم و تاریخی شهرمراقبت کند و اگر خطای سهوی رخ داد و موجب آزردگی دوست‌داران شهر شد مورد به سرعت اصلاح شود تا در پرونده این مدیریت نقطه تاریکی وجود نداشته باشد. شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه یقینا با اقدامات اصلاحی و روندی که سیاست‌های آن به مناطق شهرداری اعلام شده، توجهی بیش از گذشته در حفظ میراث شهر خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که این حمام مرمت شد، امیدواریم شاهد هیچ‌گونه آسیبی به دستاوردهای مدیریت شهری در زمینه صیانت از میراث فرهنگی نباشیم. نوروزی از اعضای شورای شهر برای حساسیت به مسائل میراثی شهر و حمایت‌هایی که با مصوبات خود داشته‌اند، قدردانی کرد. نوروزی تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص کشور فرصت حضور در برنامه‌های افتتاح هفتگی شهر از آن‌ها گرفته شد که از  آن‌ها عذرخواهی کرده و درخواست می‌کنم این افتتاحیه‌ها را از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها دنبال کنند.

رشد صدور پروانه ساخت

در ادامه این برنامه حسین کارگر، مدیر منطقه3 شهرداری اصفهان از رشد 10درصدی صدور پروانه ساخت در این منطقه در سال جاری خبر داد و گفت: تا 25آذر سال جاری 272 پروانه به مساحت 281 هزارو 790 مترمربع در این منطقه صادر شده است. او ادامه داد: بودجه سال جاری این منطقه 198 میلیارد تومان است که 79 درصد آن جذب شده است. گفتنی است بودجه عمرانی منطقه3 در سال جاری 120 میلیارد تومان، بودجه اجرایی 50 میلیارد تومان و بودجه متمرکز نیز 25 میلیارد تومان است. کارگر اظهار داشت: درخواست صدور پروانه ساخت در این منطقه افزایش یافته که با وصولی‌های آن می‌توان به اقدامات عمرانی پرداخت. او از کار متفاوت شهرداری این منطقه نسبت به سایر منطق خبر داد و گفت: به دلیل وجود بافت فرسوده، این شهرداری برای احیا، مرمت و بازسازی بافت تاریخی مرکز خدماتی را انجام داده است. کارگر با بیان اینکه درخواست‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد، افزود: در همایش میراث‌داران شهر که در اوایل سال برگزار شد، درخواست‌ها بررسی و اقدامات مناسبی با کمک بخش خصوصی انجام شد. او هزینه سالانه نگهداری و توسعه فضای سبز و نظافت سالانه این بخش از شهر را 30 میلیارد تومان اعلام کرد و از برگزاری همه رخدادهای فرهنگی منطقه3 در سال جاری خبر داد.
گفتنی است روز گذشته در این منطقه دو هزار میلیارد ریال پروژه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.تیم مدیریت شهری و اعضای شورای شهر در جلسه علنی روز گذشته با اهدای تقدیر‌نامه از خدمات شهردار این منطقه تقدیر کرد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    ترنج مدرس

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط