کاهش قیمت مسکن اصفهان

دلار 30 هزار تومانی این‌بار بازار مسکن اصفهان را متأثر نکرد تا فروشنده‌ها سودای قیمت نجومی نداشته‌ باشند. گزارش‌های میدانی و گفت‌وگو با فعالان بازار مسکن اصفهان نشان می‌دهد کاهش چشمگیر تقاضا باعث شد تا قیمت‌ها ثابت بماند و در تعدادی از محله‌های شهر نیز فروشندگان قیمت‌شکنی کنند. بعضی از فعالان بازار مسکن اصفهان طرح جهش ملی مسکن دولت رئیسی را عامل این کاهش قیمت می‌دانند و برخی معتقدند با قیمت‌های فعلی، مردم توان خرید ندارند. در نتیجه ماه آذر‌ زمان خوبی برای خرید آپارتمان‌های شهر با قیمت کمتر از یک میلیارد و 200میلیون تومان بود.

تاریخ انتشار: 09:27 - شنبه 1400/10/4
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

با هدف بررسی بازار آپارتمان‌های ارزان‌قیمت شهر اصفهان جامعه آماری متشکل از آگهی‌های فروش آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان تشکیل شد. بررسی این جامعه آماری نشان می‌دهد در شش محله از شهر اصفهان تعداد آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان بیشتر از سایر مناطق شهر بود.

باغ‌فدک

باغ فدک، بهشت متقاضیان برای خرید آپارتمان‌هایی کمتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان در طول آذر ماه بود. اگر‌چه در این محله نیز آپارتمان‌های چند میلیاردی زیادی آگهی می‌شود، جامعه آماری موردبررسی نشان می‌دهد در طول آذر ماه تعداد زیادی آپارتمان با قیمت کمتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان در محله باغ فدک عرضه شد و جالب‌تر اینکه بخش بزرگی از این آپارتمان‌ها کمتر از یک میلیارد تومان قیمت داشتند. آپارتمانی 80 مترمربعی و پنج‌سال ساخت با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان و آپارتمانی 75 مترمربعی و 28 سال ساخت با قیمت 800 میلیون تومان از جمله آپارتمان‌های فروشی این محله در طول آذرماه هستند.

برازنده

فروشنده‌ها در محله برازنده شا‌نه به شانه‌ فروشنده‌ها در محله باغ‌فدک قیمت‌شکنی کردند تا در این محله نیز تعداد زیادی آپارتمان با قیمت کمتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان آگهی شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد کمتر از یک‌چهارم آپارتمان‌های فروشی در محله برازنده قیمتی کمتر از یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان دارند؛ با این حال تعداد این آپارتمان‌ها امروز در محله برازنده کم نیست. آپارتمانی 65‌مترمربعی و سه سال ساخت با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان و آپارتمانی 90 مترمربعی و 10 سال ساخت با قیمت یک میلیارد تومان از جمله املاک فروشی این محله در طول آذر ماه بودند.

خانه اصفهان

خانه‌اصفهان محله ارزان‌قیمتی نیست و در طول سه سال گذشته بار‌ها رکورد قیمتی این محله شکسته شد؛ ولی آذر ماه آپارتمان‌های زیادی با قیمت کمتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان در این محله عرضه شد. آپارتمانی 75مترمربعی و نوساز با قیمت یک‌میلیارد و 150 میلیون تومان و آپارتمانی 80 مترمربعی با 15 سال سن ساخت به قیمت یک میلیارد و 80 میلیون تومان از جمله آگهی‌های فروش این محله در طول آذرماه بود.

غرضی

خیابان غرضی آذرماه پرعرضه‌ای را پشت سر گذاشت تا پیدا‌کردن یک آپارتمان با قیمت کمتر از یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان در این محله کار دشواری نباشد. آپارتمانی 90مترمربعی و نوساز با قیمت یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان و آپارتمانی 85 مترمربعی و دو سال ساخت با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان از جمله آپارتمان‌های فروشی این محله در طول آذر‌ماه بودند. آپارتمان‌های کمتر از یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان محله غرضی بر‌خلاف محله‌های ذکرشده عمر ساخت بالایی ندارند. در این محله آپارتمان‌های نوساز بسیاری با قیمت هر مترمربع کمتر از 15 میلیون تومان آگهی شده‌ است.

کوی امام

محله کوی امام مانند خیابان غرضی آذرماه پر عرضه‌ای داشت؛ ولی آپارتمان‌های کمتر از یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان این محله برخلاف غرضی عمر بالایی دارند. آپارتمان‌های زیادی در محله کوی ‌امام با قیمتی میلیاردی آگهی شده‌اند ولی آپارتمان ‌نقلی این محله کمتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند؛ مانند آپارتمانی 58 مترمربعی با عمر بالای 30 سال به قیمت 800میلیون تومان یا آپارتمان 64 مترمربعی دیگری با طول عمر 35سال که قیمت پیشنهادی فروشنده 900میلیون تومان است.

اشراق

دو میلیارد و سه میلیارد و چهار میلیارد تومان، بودجه زیادی برای خرید آپارتمان در محله اشراق نیست. امروز آپارتمان‌های زیادی در محله اشراق با قیمت بالاتر از پنج میلیارد تومان آگهی می‌شوند؛ ولی بخشی از آپارتمان‌های فروشی این محله در طول آذر ماه کمتر از یک میلیارد و 200‌میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شدند. این آپارتمان‌ها نقلی‌اند، محل قرار‌گیری آن‌ها جذاب نیست و در بسیاری از مشاهدات طول عمر بالایی دارند. با این حال در این فصل با قیمت مناسبی عرضه شده‌اند. آپارتمانی 50 مترمربعی و سه سال ساخت با قیمت یک میلیارد تومان و آپارتمانی 63 مترمربعی و 20 سال ساخت با قیمت 900 میلیون تومان از جمله آپارتمان‌های فروشی محله اشراق با قیمت کمتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان در طول آذر ماه هستند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سعید غفاری

برچسب‌های خبر