مروری بر گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا 2023 قطر:

یک مسیر سخت پیش روی تیم ملی

قدرت‌های آسیایی به‌دنبال موفقیت در جام ملت‌های آسیا 2023 قطر هستند. با قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا تیم‌های حاضر در این رویداد حریفانشان را شناختند که در ادامه مروری بر گروه‌بندی‌ها می‌شود.

تاریخ انتشار: 09:59 - دوشنبه 1402/02/25
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک مسیر سخت پیش روی تیم ملی

به گزارش اصفهان زیبا؛ پس از عملکرد نسبتا درخشان تیم‌های آسیایی در جام جهانی 2022 قطر، حالا قدرت‌های آسیایی به‌دنبال موفقیت در این جام هستند تا بر بام این قاره کهن قرار بگیرند. با قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا تیم‌های حاضر در این رویداد حریفانشان را شناختند که در ادامه مروری بر گروه‌بندی‌ها می‌شود.

گروه A: قطر، چین، تاجیکستان و لبنان

گروه نخست این رقابت‌ها برای قطر، میزبان این رقابت‌ها آنچنان گروه سختی نیست و شاگردان کارلوس کی‌روش، مربی سابق تیم ملی کشورمان، به سادگی می‌توانند به صدرنشینی در این گروه بیندیشند. اما سه تیم دیگر این گروه، رقابت نزدیکی برای صعود به مرحله بعد خواهند داشت.

گرچه تاجیکستان که به‌عنوان ضعیف‌ترین تیم این گروه شناخته می‌شود، کار سختی برای رقابت با لبنان و چین خواهد داشت؛ اما ممکن است حتی ضعیف‌ترین تیم این گروه نیز شگفتی‌ساز شود. قطری‌ها می‌خواهند همچون دوره گذشته این جام به مقام قهرمانی برسند تا قدرتشان را بار دیگر به تیم‌های آسیا نشان دهند.

گروه B: استرالیا، ازبکستان، سوریه و هند

یکی از سخت‌ترین و چالش‌برانگیزترین گروه‌های جام‌ ملت‌های 2023 بدون شک گروه دوم این رقابت‌ها خواهد بود. حضور سه تیم قدرتمند استرالیا، ازبکستان و سوریه، در کنار تیم سخت‌کوش هند، باعث شده گروهی کاملا غیرقابل پیش بینی شکل بگیرد.

سوریه و ازبکستان در فوتبال فیزیکی خود قطعا جدال حساس و نزدیکی را برای صعود از این گروه با یکدیگر خواهند داشت. استرالیا در قرعه‌کشی‌ها خوش‌شانس نبود و در گروهی سخت قرار گرفت تا از همان مرحله گروهی این رقابت‌ها شرایط سختی را برای پیشروی در این جام داشته باشد. با وجود سه تیم فیزیکی و قدرتمند در این گروه، آنچنان شانس زیادی برای هند وجود ندارد.

گروه C: ایران، امارات،هنگ‌کنگ و فلسطین

گروه سوم این رقابت‌ها با حضور تیم ملی فوتبال ایران برای ما با رنگ و بوی خاصی همراه است. در بین گروه‌های شش‌گانه این رقابت‌ها شاید بهترین قرعه برای تیم‌های سید یک برای تیم ملی کشورمان رقم خورد تا ایران در کنار امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین، گروه سوم این مسابقات را شکل دهند.

امارات که در مرحله انتخابی جام جهانی نیز هم‌گروه تیم ملی ایران بود، با روزهای اوج فوتبال این کشور فاصله زیادی دارد و آنچنان حریف قدرتمندی نخواهد بود. هنگ‌کنگ و فلسطین نیز درجه 3 و 4 آسیا هستند و حریفانی بسیار ساده برای یوزهای ایرانی خواهند بود.

سه دیدار این گروه برای تیم ملی کشورمان می‌تواند حکم دیدارهای آماده‌سازی برای بازی‌های حساس مرحله حذفی را داشته باشد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی بتوانند در مراحل مهم این جام قدرتمند ظاهر شوند و به رؤیای قهرمانی آسیا پس از سال‌ها رنگ واقعیت ببخشند.

گروه D: ژاپن، اندونزی، عراق و ویتنام

یکی از آسان‌ترین گروه‌ها برای پیش‌بینی درباره تیم‌های صعودکننده از آن، گروه چهارم این رقابت‌هاست. ژاپن و عراق به‌عنوان دو قدرت سید یک و دو قاره آسیا در کنار اندونزی و ویتنام قرار دارند تا اختلاف سطح تیم‌های حاضر در این گروه تشخیص تیم‌های صعودکننده را آنچنان دشوار نسازد. تیم ملی ژاپن پس از غلبه بر تیم‌های آلمان و اسپانیا در جام جهانی، می‌خواهد پس از چنددوره ناکامی‌در قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، بر بام این قاره کهن بایستد.

تیم ملی عراق نیز پس از تغییر مربی و جایگزینی کاتانچ، مربی سابق این تیم با مربی بادانش و جدید اسپانیایی‌شان توانستند در جام خلیج فارس به قهرمانی برسند. عراقی‌ها نیز می‌خواهند یک گام فراتر گذاشته و به قهرمانی این رقابت‌ها برسند.

گرچه شاید عنوان قهرمانی برای تیم ملی عراق کمی ‌دور از دسترس باشد. اما همیشه حریف دردسرسازی بوده است. اندونزی و ویتنام شاید بتوانند برای حضور در جمع بهترین تیم‌های سوم بجنگند و در دور حذفی حضور داشته باشند. با این حال کمتر شانسی برای این دو تیم در نظر می‌گیرند.

گروه E: کره جنوبی، مالزی، اردن و بحرین

تیم ملی کره جنوبی با اختلاف بهترین تیم گروه پنجم این رقابت‌هاست. شاگردان یورگن کلینزمن به سادگی می‌توانند به فکر صعود از گروه خود باشند. جدال برای قرارگیری در جایگاه دوم و حتی قرارگیری در جمع بهترین تیم‌های سوم با حضور مالزی، اردن و بحرین که رقابت نزدیکی با یکدیگر خواهند داشت می‌تواند جذاب باشد. تیم‌هایی که قطعا در حد و اندازه قدرت‌های برتر آسیا نیستند. اما می‌توانند خود را در مرحله حذفی ببینند.

گرچه اردن و بحرین هیچ‌گاه آنچنان به موفقیت خاصی در فوتبال آسیا دست نیافته‌اند؛ اما همیشه فوتبال فیزیکی و شجاعانه‌ای را به نمایش می‌گذاشتند و دیدار رودرروی این دو تیم می‌تواند یکی از دیدار‌های هیجان‌انگیز مرحله گروهی این رقابت‌ها برای صعود به مرحله بعد باشد.

گروه F: عربستان، تایلند، قرقیزستان و عمان

گروه ششم این رقابت‌ها نیز همانند گروه چهارم این مسابقات دارای دوقطبی کاملا مشهودی است. حضور عربستان و عمان به‌عنوان دوشانس اصلی صعود از این گروه در کنار تایلند و قرقیزستان، باعث شده تا پیش‌بینی تیم‌های صعودکننده از این گروه آنچنان دشوار نباشد. البته فوتبال ورزش شگفتی‌هاست و ممکن است حتی تیم‌هایی که کمترین میزان شانس را بر روی کاغذ دارند بتوانند برای دیگران دردسرساز شوند و حتی به مراحل بالای جام برسند.

نمونه‌ای از این شگفتی‌ها را عربستان، یکی از تیم‌های حاضر در این گروه، در جام جهانی 2022 با شکست قهرمان آن رقابت‌ها در نخستین بازی جام ثبت کرد و توانست آلبی سلسته را در کمال ناباوری شکست دهد.

شاگردان برانکو ایوانکویچ درعمان و تیم ملی عربستان می‌توانند همچون رقابت نزدیک خود در مرحله انتخابی جام جهانی، در مرحله گروهی نیز برای قرارگیری در جایگاه نخست این گروه رقابت کنند تا در مرحله حذفی با حریف آسان‌تری روبه‌رو شوند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نوزده − 1 =