کمیته‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان

رویداد«سرزمین زندگی» یک رویداد متمرکز با ۲۵ خدمت است که با حضور حدودا ۸۰ تشکل مردم‌نهاد به‌صورت انتفاعی و غیرانتفاعی در حوزه کودک و نوجوان در قالب یک سایت نمایشگاهی ارائه می‌شود.

تاریخ انتشار: 16:48 - پنجشنبه 1402/07/20
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
کمیته‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان

به گزارش اصفهان زیبا؛

فضایی برای بازاریابی فعالان حوزه کودک و نوجوان

روح‌الله فرشادفر، مسئول کمیته برنامه‌های جنبی شهری سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان:

رویداد«سرزمین زندگی» یک رویداد متمرکز با ۲۵ خدمت است که با حضور حدودا ۸۰ تشکل مردم‌نهاد به‌صورت انتفاعی و غیرانتفاعی در حوزه کودک و نوجوان در قالب یک سایت نمایشگاهی ارائه می‌شود. این رویداد از ۱۸ تا ۲۱ مهر همه‌روزه از ساعت 17 عصر تا ۲۱ شب در سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان واقع در آبشار سوم برگزار می‌شود. هرشب بخشی از برنامه نیز با حضور هنرمندان محبوب کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود. عمده فعالیت این کمیته در راستای اعمال مسئولیت اجتماعی جشنواره و فضایی برای بازاریابی فعالان حوزه کودک و نوجوان است. مهم‌ترین نقطه امتیاز این کمیته حضور فعال کودکان و نوجوانانی است که طی سال‌های گذشته هیچ نقش‌آفرینی جدی در جشنواره نداشتند.

اکران برای همه کودکان

محمدمهدی کاظمی، مسئول کمیته مخاطبان سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان:

وظیفه اصلی این کمیته جذب مخاطب است که به‌خوبی انجام شد. درصددیم تمام کودکان از هر صنف و گروهی ازجمله کودکان معلول، کار، دانش‌آموز، حافظ و قاری‌قرآن، کودکان مناطق محروم، خانواده‌های شهدای مدافع‌امنیت و حرم در این دوره از جشنواره در رسته مخاطبان قرار دهیم؛ همچنین طی تعامل با اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در چهار روز متوالی یک سانس از اکران فیلم‌ها در سینما چهارباغ و ساحل را به دانش‌آموزان دختر و پسر اختصاص دادیم که با هماهنگی مدارس اتوبوس دم درِ مدارس مستقر و دانش‌آموزان را در ساعات مدرسه برای تماشای فیلم منتقل می‌کند.

رویکرد این دوره از جشنواره ایجاد فضایی برای دانش‌آموزان مناطق محروم ازجمله حصه و قهجاورستان و … است که توان تماشای فیلم و حضور در سینما را ازنظر اقتصادی و معیشتی ندارند.

همچنین برای کودکان بیمار که امکان حضور در سالن‌های سینما را ندارند، گروهی از عوامل جشنواره ازجمله دبیر جشنواره، رئیس سازمان فارابی کشور با حضور دکتر کمال حیدری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان و شهردار منطقه ۱۲ در بیمارستان فوق‌تخصصی اطفال امام حسین (ع) حضور پیدا کردیم و ضمن نشست با متولیان بیمارستان، گروهی عروسک نمایشی برای کودکان اجرا کردند و هدایایی برای کودکان در نظر گرفته شد.

فیلم‌ها برای کودکان در سه بیمارستان امام حسین (ع)، بیمارستان سیدالشهدا (ع) و بیمارستان امین اکران جنگ شادی و نمایش عروسکی برگزار شد. به دلیل محدودیت سانس اکران موفق نشدیم به تمامی درخواست‌ها پاسخ دهیم و شرمنده بسیاری از افراد از ارگان‌های مختلف و به‌ویژه مدارس شدیم که امیدواریم سال آینده با افزایش تعداد سالن‌های نمایش و استفاده از ظرفیت سالن‌های سینمای سیتی‌سنتر این مسئله رفع شود.

به‌منظور اکران فیلم برای عموم از ظرفیت سینماهای ساحل و چهارباغ استفاده شد و تالار سوره به‌منظور اکران فیلم برای هنرمندان در نظر گرفته شد. ۵۳۹ فیلم از ۴۰ کشور دنیا در این دوره از جشنواره پذیرفته شد. اکران فیلم برای تمامی گروه‌های مختلف کودکان نقطه تمایز و امتیاز این دوره از جشنواره نسبت به سال‌های گذشته است.

ایجاد دفتر دائمی جشنواره در اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است دفتر دائمی جشنواره در اصفهان ایجاد شود و این اقدام از هم‌اکنون باید انجام شود تا زمان از دست نرود.

احمد شریعتی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خواهرخوانده‌های اصفهان تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم اگر بشود از کودکان فلسطینی که این روزها شاهکار کرده‌اند، در جشنواره استفاده شود.

او شعار «بچه‌ها به سمت قله» را ابتکار خوب جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دوره سی‌و‌پنجم دانست و اظهار کرد: برپایی چندین غرفه، کارناوال‌های شادی، تصاویر مزین به شهدا ازجمله اقدامات صورت‌گرفته در جریان جشنواره بود که قابل‌ ذکر و ‌توجه است.

او افزود: پیشنهاد می‌کنیم برخی برنامه‌ها در کنار زاینده‌رود و پل‌های تاریخی برگزار شود تا نگاه ویژه‌ای به این رودخانه صورت گیرد؛ زیرا شادابی کودکان ما به جاری‌شدن آب در زاینده‌رود است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه × 2 =