سه هیئت رزمی اصفهان منتظر شناخت رئیس جدید هستند:

رئیس‌دوست‌ها!

معمولا چند ماه پایانی سال با برگزاری پرتعداد مجامع انتخاباتی استان همراه است تا هیئت‌های ورزشی با تعیین رئیس به استقبال سال آینده بروند.

تاریخ انتشار: 12:03 - چهارشنبه 1402/09/29
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس‌دوست‌ها!

به گزارش اصفهان زیبا؛ معمولا چند ماه پایانی سال با برگزاری پرتعداد مجامع انتخاباتی استان همراه است تا هیئت‌های ورزشی با تعیین رئیس به استقبال سال آینده بروند. سه هیئت رزمی اصفهان که جامعه آماری چشمگیری را زیرمجموعه دارند و این روزها به‌واسطه پایان دوره ریاست و استعفا بدون رئیس اداره می‌شوند، جزو این دسته محسوب می‌شوند.

از جمع این سه هیئت رزمی استان، کاراته مدت بیشتری است که بدون رئیس اداره می‌شود؛ اما هیئت ووشو و تکواندو در فاصله کمتری به این جمع پیوسته‌اند. نکته مشترک هیئت علاوه بر پرمخاطب‌بودن، علاقه‌مندی متقاضیان پرتعداد برای ریاست این هیئت‌هاست.

هرچند با توجه به شرایط درنظر گرفته‌شده، به‌ویژه سابقه مدیریتی برای کاندیداتوری ریاست هیئت‌های ورزشی، حضور در عرصه رقابت به‌مراتب سخت‌تر از گذشته شده، بعید است این موضوع اثر چندانی بر رونق بازار رقابت در این سه هیئت داشته باشد. در ادامه، بر وضعیت این سه هیئت مروری خواهیم داشت.

هیئت کاراته

تیر سال 99 مجمع انتخاباتی هیئت کاراته استان اصفهان برگزار شد و حبیب‌الله ناظریان که سرپرستی هیئت را طی یک دوره بلندمدت پس از پایان دوره ریاست علی دوانیان عهده‌دار بود، با کسب بیشترین رأی، مسئولیت هیئت را این بار به‌عنوان رئیس برعهده گرفت.

ناظریان که از چهره‌های سرشناس کاراته ایران محسوب می‌شود، سابقه ریاست 13ساله فدراسیون کاراته را دارد و در چند مقطع نیز سرمربی تیم ملی بوده و یکی از معدود نفراتی است که هم‌زمان سابقه مدیریتی و فنی چشمگیری در این رشته دارد.

پس از بازنشسته‌شدن ناظریان از معاونت ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص استعفای او از ریاست هیئت کاراته نیز مطرح شد؛ اما اتفاقی رخ نداد؛ تا اینکه اردیبهشت امسال با صدور بیانیه‌ای که در آن به‌طور تلویحی اشاره ‌کرده بود به دلیل برخی مسائل ادامه فعالیت در هیئت برای او مقدور نیست، این موضوع اعلام شد.

پس از قبول استعفای ناظریان، برخی رسانه‌ها از صدور حکم سرپرستی برای اکبر تقیان، رئیس سابق هیئت، خبر دادند و در ادامه نیز سایت اداره ورزش و جوانان استان اصفهان اعلام کرد علیرضا کمالیان، از کارمندان اداره ورزش، سرپرست هیئت شده است.

در انتخابات گذشته هیئت کاراته، 9 نفر ثبت‌نام کرده بودند که دو نفر در مجمع حضور نیافتند و دو نفر دیگر نیز انصراف دادند؛ اما دیگر نفرات برای تصدی ریاست رقابت کردند و پیش‌بینی می‌شود در مجمع آینده رقابت سنگینی در کار باشد.

هیئت تکواندو

انتخابات این هیئت آبان سال 98 به انجام رسید و از جمع 13 نفری که برای ریاست هیئت ثبت‌نام کرده بودند، شهرام الله‌آبادی در رقابتی نزدیک با امیرحسین پورحبیب و با یک رأی بیشتر، سکان‌دار هیئت برای چهار سال شد که مسئولیت او در روزهای گذشته پایان یافت.

در حال حاضر دو گروه اهالی تکواندو در فضای مجازی فعالیت دارند. گروه منتقدان، مدعی بودند الله‌آبادی به‌دنبال رایزنی با فدراسیون برای صدور حکم سرپرستی است و در آن‌سو، موافقان رئیس هیئت نیز بر این عقیده بودند که طرفداران کاندیداهای دیگر به‌دنبال رایزنی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان به‌منظور انتخاب سرپرست برای هیئت هستند.

در این میان، اخباری در خصوص صدور حکم سرپرستی برای مرتضی استکی، از مربیان و داوران پومسه اصفهان مطرح بود؛ اما درنهایت به روال سال‌های گذشته، حکم سرپرستی هیئت برای یدالله رضوانی صادر شد تا این پیش‌کسوت تکواندو یک‌بار دیگر در فاصله یک دوره ریاست، مسئولیت هیئت را عهده‌دار شود.

ثبت‌نام کاندیداهای ریاست هیئت انجام‌‌شده و طبق آنچه در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، تحرکات انتخابی در این هیئت بالا گرفته است و احتمالا تا زمان برگزاری مجمع خبرساز خواهد بود.

هیئت ووشو

به فاصله یک ماه پس از برگزاری مجمع هیئت تکواندو، نوبت به هیئت ووشو رسید تا رئیس آینده این هیئت پرمدال معرفی شود. برای انتخابات هیئت ووشو، هشت نفر ثبت‌نام کرده بودند؛ اما درنهایت محسن روناسی موفق شد برای دومین دوره متوالی ریاستش را تمدید کند.

ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست هیئت ووشو تا 28 آبان انجام شد؛ اما هنوز آمار مشخصی از تعداد کاندیداها ارائه نشده است. تجربه انتخابات در ادوار گذشته نشان می‌دهد، ریاست هیئت ووشو، همواره خواهان زیادی داشته که این موضوع برای انتخابات به حواشی پیرامونی هیئت دامن زده است.

ووشو به‌واسطه اینکه رشته مدال‌آوری است و البته علاقه‌مندان زیادی هم در تمام رشته‌های زیرمجموعه دارد، ازجمله هیئت‌های پراهمیت محسوب می‌شود و باید دید اداره ورزش و جوانان و فدراسیون چه برنامه مشترکی برای آینده هیئت دارند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نه + 17 =