بیسیم‌چی با روایت «میراث گردشگری جنگ» منتشر شد

به بهانه هفته دفاع مقدس و پنجم مهر؛ روز جهانی گردشگری، شماره نخست فصلنامه بیسیم‌چی با مروری بر وضعیت گردشگری جنگ و با مطالعه موردی آن در شهر اصفهان منتشر شد.

تاریخ انتشار: 13:56 - پنجشنبه 1402/07/6
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیسیم‌چی با روایت «میراث گردشگری جنگ» منتشر شد

به گزارش اصفهان زیبا؛ به بهانه هفته دفاع مقدس و پنجم مهر؛ روز جهانی گردشگری، شماره نخست فصلنامه بیسیم‌چی با مروری بر وضعیت گردشگری جنگ و با مطالعه موردی آن در شهر اصفهان منتشر شد.

به گزارش «اصفهان‌زیبا»، «میراث گردشگری جنگ» تیتر این شماره‌ بیسیم‌چی‌ است که پرونده‌ای با موضوع بررسی گردشگری جنگ را در خود جای داده است.

داستان قهرمانان، میادین جنگ، سنگرهای نظامی، سلاح‌های جنگی و مانند آن، در زمان حاضر، از منابع گردشگری محسوب می‌شوند و این قابلیت را دارند که بعد از جنگ، تبدیل به جاذبه‌ گردشگری شوند؛ زیرا جنگ فقط یک زمان، مکان و رویداد نیست؛ بلکه نمایشی از یک درام جدی و قوی بشری است که نه‌تنها تحت‌تأثیر تغییرات جمعیتی و نوآوری‌های فنی (در طول جنگ) است، بلکه به دلیل اهمیت نوستالژی، خاطرات، افتخارات، تجلیل از رزمندگان و تجدید دیدار (در دوران پس از جنگ)، در دنیای امروز، این ظرفیت را دارد که به عامل انگیزشی مهمی در گردشگری تبدیل شود.

بیسیم‌چی در این شماره خود به سراغ این موضوع رفته و مطالبی را با محوریت گردشگری جنگ منتشر کرده است. «گردشگری جنگ در ایران ضعیف است!»، تیتر گفت‌وگوی ما با دانشجوی اصفهانی است که پایان‌نامه کارشناسی ارشدش را به موضوع گردشگری جنگ اختصاص داده است.

پرتو پیمان‌فر که موزه دفاع مقدس تهران، مورد مطالعاتی‌اش است در این گفت‌وگو اعلام کرده که گردشگری جنگ در ایران نه تنها جایگاه مناسبی ندارد، بلکه نیاز به یک آسیب شناسی جدی دارد.

«موزه دفاع‌مقدس اصفهان در ایستگاه آخر؟!» نیز عنوان گفت‌وگو با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان است که در این شماره بیسیم‌چی منتشر شده و سرهنگ رضایی، آخرین وضعیت موزه دفاع‌مقدس اصفهان را تشریح کرده است.

در بخش دیگر این شماره بیسیم‌چی ، معرفی مناطق بمباران شده شهر اصفهان در دی و بهمن 1365 به چشم می‌خورد که به‌صورت تفکیکی به آسیب‌های واردشده به مناطق بمباران‌شده و تعداد شهدا و مجروحان آن پرداخته است.

«راهکارهایی برای رونق و توسعه گردشگری جنگ در اصفهان» تیتر مطلب دیگری است که چگونگی انتقال نقش مهم اصفهان در هشت سال دفاع‌مقدس به گردشگران را روایت می‌کند و در ادامه به انضمام خود، نقشه راهنمای گردشگری جنگ در اصفهان را به‌همراه دارد.

در این نقشه 10 نقطه مهم در شهر اصفهان که جاذبه‌های گردشگری جنگ را دارد، به مخاطبان معرفی شده است. گلستان‌شهدا، قبرستان شهدای ارامنه، محل غسل شهدا در سال‌های جنگ، خانه سردار شهید خرازی و… ازجمله این جاذبه‌ها هستند.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران و موزه صلح از جمله موزه‌های موفق در حوزه گردشگری جنگ هستند که بیسیم‌چی در این شماره خود به معرفی آن‌ها پرداخته است.

«1404؛ پایان ماراتن ساخت موزه‌های دفاع‌مقدس در ایران!» نیز تیتر گفت‌و‌گوی ما با سردار ناظر، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که در صفحه 26 این شماره منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

این فصلنامه 44 صفحه‌ای با سه روایت از وضعیت گردشگری جنگ در حوزه بین‌الملل و مطالعه موردی اروپا، ژاپن و عراق با روایتگری بهناز عابدی، کارشناس مطالعات اروپا؛ الهام عابدینی، کارشناس مطالعات ژاپن و مریم یوسفی صدر، کارشناس مسائل خاورمیانه به پایان می‌رسد.

علاقه‌مندان برای تهیه این شماره بیسیم‌چی می‌توانند با شماره 03132225251 تماس حاصل کنند یا به دفتر روزنامه به آدرس اصفهان، خیابان فردوسی، بن‌بست 15، دفتر روزنامه اصفهان‌زیبا مراجعه کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهار + 2 =