سینما سپاهان در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، محلی برای اکران فیلمهای جشنواره مخصوص اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شد؛ سینمایی که با تمام زوایای وجودیاش یکی از سینماییهای قدیمی اصفهان است.
میتوان گفت اینگونه از روایت که آدمها (و بهخصوص شهدا) را پایین بیاورند و خاکی و زمینی کنند تا قابلدرک و وصول برای مخاطب معمولی باشند، از حاتمیکیا شروع شد و با مهدویان، بهخصوص در فیلم «ایستاده در غبار» اوج گرفت.
فیلم سینمایی «عطرآلود» ساخته هادی مقدمدوست به چهلویکمین جشنواره فیلم فجر آمده است. بسیاری مقدمدوست را با نویسندگی فیلمهای ماندگار «وضعیت سفید» و «شعلهور» به یاد میآورند.
عطر «عطرآلود» گس است؛ فیلمی تلخ و شیرین از یک زندگی حقیقی که در تلاش برای یادآوری مفاهیمی چون: دین، تلاش، امید و ارزش جایگاه زن و مادر یک قصه ساده را روایت میکند.
آرمان خوانساریان، فیلمکوتاهساز 30سالهای است که اولین تجربهاش را در کارگردانی فیلم بلند داستانی با فیلم «جنگل پرتقال» شروع کرده است.
آرمان خوانساریان یکی از فیلماولیهای جشنواره چهلویکم فیلم فجر است که با فیلم «جنگل پرتقال» در این جشنواره حاضر شده است.
فیلم «هفت بهارنارنج» ساخته فرشاد گلسفیدی با بازی علی نصیریان. فرشاد گلسفیدی (زاده ۱ فروردین ۱۳۶۰) تصویربردار و مدیر فیلمبرداری است كه آثار زیادی همچون «من دیوانه نیستم»، «معراجیها،» «به وقت خماری» و… در كارنامه كاری خود دارد.
همین تیتر به نظر شرح کاملی است از این فیلم. جهان فیلم، فیلم کوتاهی است. کاراکترها، چیدمان صحنهها، فیلمبرداری، دیالوگها و هر آنچه از اجزای فیلم بتوان شمرد. بزرگترین مسئله این فیلم، جهان بیمعنا و نامتجانس با زندگی مخاطب است.
ینجا چهارباغ، سینما فلسطین و جوانانی که در روز دوم جشنواره برای دیدن فیلم «کت چرمی» آمدهاند. ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه است و هنوز ۴۰ دقیقه مانده به شروع فیلم. آنگونه که شنیدهام، این فیلم جزو فیلمهای محبوب علاقهمندان به سینماست و تجمع جوانان مقابل گیشه این موضوع را ثابت کرده است.
شامگاه جمعه، هفتم بهمن 1401، مراسم اختتامیه شصتوپنجمین جشنواره منطقهای سینمای جوان یزد-ایساتیس، در سالن شهید آوینی شهرداری یزد برگزار شد.
چهارشنبه 12 بهمن نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان در ادارهکل ارشاد اسلامی برگزار شد. درخصوص برنامهریزیهای صورتگرفته این دوره از جشنواره فیلم فجر و برنامههای جنبی آن اطلاعاتی به اصحاب رسانه ارائه شد.
سینمای انیمیشن ایران در موقعیت بینظیری قرار گرفته است. از طرفی در ماههای اخیر، دو انیمیشن بلند تجاری («پسر دلفینی» و «لوپتو») تقریبا همزمان در سینماهای کشور اکران شدند و در گیشه پساکرونا به موفقیتهای تاریخی دست یافتند و از طرفی، خبرهایی از حضور دو انیمیشن بلند تجاری دیگر («ببعی» و «بچه زرنگ») در جشنواره فجر چهلویکم منتشر شده است.