موثرترین درمان سندروم پای بی‌قرار

از سندرم پای بی‌قرار چیزی شنیده‌اید؛ اختلالی که معمولا با افزایش سودا در بدن به وجود می‌آید. در این باره دکتر مهدی فهیمی، محقق طب سنتی توضیح می‌دهد:

تاریخ انتشار: 10:35 - سه شنبه 1402/10/26
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
موثرترین درمان سندروم پای بی‌قرار

به گزارش اصفهان زیبا؛ از سندرم پای بی‌قرار چیزی شنیده‌اید؛ اختلالی که معمولا با افزایش سودا در بدن به وجود می‌آید. در این باره دکتر مهدی فهیمی، محقق طب سنتی توضیح می‌دهد:

سندروم پای بی‌قرار با افزایش سودا در بدن ایجاد می‌شود و این حالت تا حدی است که شب‌ها مانع از بروز یک خواب راحت در فرد می‌شود و چنانچه درمان و دفع سودا اتفاق نیفتد، این افراد تا نیمه‌شب و نزدیک صبح به خواب نمی‌روند. بنابراین برای جلوگیری از سندروم پای بی‌قرار سعی در کنترل سودای بدن خود کنید و چنانچه این حالت ایجاد شد، از غذاهای سودازدا استفاده کنید تا سندروم پای بی‌قرار برطرف شود.

علائم بیماری سندرم پای بی‌قرار

این بیماری، نوعی اختلال حرکتی و اختلال خواب است. افراد دچار این بیماری به سختی می‌توانند مشکل حسی مبهم در عمق پاهای خود را توصیف کنند. این بیماران نیاز مبرمی به حرکت دادن پاهایشان دارند. احساس کشیدگی، سوزش، گزگز، احساس کاذب حرکت مایع یا حرکت مورچه در ساق پاها مواردی هستند که بیماران ذکر می‌کنند. اکثر بیماران نمی‌توانند به خواب روند یا مکرر از خواب بیدار می‌شوند.

این علائم با حرکت دادن پاها بهتر می‌شود و موقع استراحت بدتر می‌شود. گاهی به دنبال این بیماری، پرش در پاها بلافاصله پس از به خواب رفتن یا در طی خواب رخ می‌دهد.

ضمنا غلظت جرم‌ها در عروق اندام تحتانی بالا می‌رود و باعث بروز غلبه خون یا گیر کردن خون در عروق و نهایتا واریس می‌شود.

 در مرحله پیشرفته این جرم‌ها در عروق رسوب می‌کند و باعث پای بی‌قرار می‌شود، هر چند در مرحله اولیه و همان زمان که تجمع‌ خون اتفاق می‌افتد، بی‌قراری ایجاد می‌شود و زمانی بدتر می‌شود که سودا به آن اضافه شود.

اصلی‌ترین راه مقابله با آن

در مرحله اولیه دو تا سه مرتبه در روز دراز بکشید و پاها را حدود 40 سانت بالاتر از زمین قرار دهید.

 در مراحل بعدی همانگونه که ذکر شد، پای بی‌قرار ممکن است همراه با واریس باشد که باید مراقبت‌های مربوط به واریس را در نظر گرفت.

ضمنا ممکن است پای بی‌قرار همراه با خارش و زخم‌های پوستی همراه باشد، در صورتی که همراه با زخم‌های پوستی با رنگ‌های قرمز باشد، معمولا ریسک و آسیب آنها کمتر است.

زخم‌هایی که تیره و سیاه و خارش‌دار است، علامت خوبی ندارد و جدی‌تر باید به آن رسیدگی کنید.

با این اوصاف، اگر به خاطر شغلتان، طولانی مدت به صورت نشسته هستید، باید در روز دو تا سه مرتبه دراز بکشید و پاها را حدود 40 سانت بالاتر از زمین قرار دهید.

از طرف دیگر پاها را با اب ولرم در طول روز شست‌وشو دهید. همچنین در شب با روغن پاها را ماساژ دهید تا قسمت عروقی بدنتان از لحاظ نرمی و انعطاف‌پذیری بهتر شود.

اما برای ماساژ روغن لازم است، ترکیبی از روغن بادام شیرین و بنفشه استفاده کنید که می‌تواند بسیار موثر و مفید واقع شود.

 در صورت نبودن این نوع روغن‌ها، از روغن زیتون و در صورت نبودن هیچکدام از اینها حتی ماساژ با وازلین هم می‌تواند تا حد زیادی این اختلال را کنترل کند.

ضمنا اگر پای بی‌قرار شدید شد، حجامت‌های پشت ساق پا و زالو‌درمانی در مواقع خیلی شدید می‌تواند کمک‌کننده باشد.

علاوه بر این، اصلاح مزاج و اصلاح رفتار قوی‌ترین درمان سندرم پای بی‌قرار است.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 + ده =