فرزانه کلاهدوزان عضو شورای شهر اصفهان:

شکل‌گیری زیست عفیفانه در شورای ششم

منشی اول و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به ابتکار شهرداری اصفهان، تعدادی از کارمندان زن شهرداری به نمایندگی از دیگر بانوان، شورای مشورتی را در قالب زیست عفیفانه با شهردار اصفهان برگزار می‌کنند.

تاریخ انتشار: 13:17 - یکشنبه 1402/02/10
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
شکل‌گیری زیست عفیفانه در شورای ششم

منشی اول و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به ابتکار شهرداری اصفهان، تعدادی از کارمندان زن شهرداری به نمایندگی از دیگر بانوان، شورای مشورتی را در قالب زیست عفیفانه با شهردار اصفهان برگزار می‌کنند که هدف از آن، هویت‌سازی برای دختران نوجوان است.

فرزانه کلاهدوزان، در گفت‌وگو با اصفهان‌زیبا تصریح کرد: دنبال‌کردن سیاست‌های شهری ازجمله بودجه و فرهنگی و اجتماعی، اصلی‌ترین وظیفه شوراست که در این دوره از شورا به دلیل همگرایی شاهد اثربخش‌بودن اهداف شورا بودیم.

او شورا را یک‌نهاد مردمی برشمرد و خاطرنشان کرد: این مجموعه به‌گونه‌ای است که در بسیاری از مواقع مردم تمام مسائل شخصی، حقوقی و خانوادگی خود را با اعضای شورا مطرح می‌کنند و این نشان از اعتماد آن‌ها به این شورای مردمی است.

منشی اول و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بسیاری از مسائل مطرح‌شده از سوی مردم در حیطه اختیارات شورا نیست و به همین لحاظ شاید در به‌نتیجه‌رساندن برخی از خواسته‌های مردم و امور مردم باز بمانیم که ناراحت‌کننده است.

کلاهدوزان که برای نخستین‌بار به نمایندگی مردم یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان شده است، حل مشکلات مردم را رضایت‌بخش دانست و گفت: شورا پس از یک دوره رخوت در کرونا امسال وارد مرحله‌ای از پویایی و فاز جدید خدمت‌رسانی به مردم شد.

او بیان کرد: ویرایش برنامه اصفهان 1405 و ایجاد نشاط اجتماعی در این دوره از شورای ششم در دستور کار قرارگرفت.

منشی اول و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: در این دوره رویکرد زیست عفیفانه در شورای مشورتی شورا به ابتکار شهرداری اصفهان ایجاد شد که هدف آن نگاه ویژه به بانوانی است که تعدادی از آن‌ها کارمندان شهرداری هستند و به نمایندگی از دیگر زنان با شهرداری جلسه می‌گذارند؛ بانوانی که به‌دنبال هویت‌سازی، به‌ویژه برای دختران جوان هستند.

کلاهدوزان چالش‌های فرهنگی و اجتماعی شهری را متعدد خواند و خاطرنشان کرد: رسیدگی به تمام این چالش‌ها در حیطه اختیارات شورا و شهرداری نیست؛ اما استفاده از توان و مشارکت مردم و هم‌افزایی با سایر ارگان‌های متولی در این زمینه انجام شده است.

او اضافه کرد: رفع هر یک از چالش‌های فرهنگی و اجتماعی شهر به ارگان خاصی مربوط می‌شود که شورا با ایجاد همبستگی بین نهادهای متولی و کنار هم چیدن آن‌ها بر سر یک میز، توانسته نقش مؤثری ایفا کند؛ به‌طور مثال سامان‌دهی معتادان متجاهر و کودکان کار اگرچه از دوره قبل آغاز شد. اما شورا در این دوره ادامه‌دهنده راه آن‌ها بود و طی همکاری با بهزیستی اقدامات خوبی انجام شد.

به‌درستی تبیین‌نکردن امور، نقطه‌ضعف شوراست

منشی اول و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان، به‌درستی تبیین‌نکردن امور را نقطه‌ضعف شورا دانست و به ضعف رسانه‌ای شورا نیز اشاره کرد و گفت: شورا هیچ‌گاه به‌دنبال کار تبلیغاتی نبوده، بلکه همواره خواستار رفع مشکلات شهر اصفهان بوده است. مانند آلودگی هوا که جلسات متعددی با نهادهای متولی درون شهرداری برگزار شده است. همچنین در حوزه کمیته سلامت، برنامه‌های متعددی در حوزه رفع آلودگی هوا انجام شده و توانستیم بخشی از گره‌های کور در این مسیر را باز کنیم.

کلاهدوزان تصریح کرد: در دورانی زندگی کردیم که همواره ایثارگری هدف بوده است و کمتر به‌دنبال تبلیغاتی‌کردن امور برآمدیم. اما امروزه جهاد تبیین به فرموده رهبر معظم انقلاب باید اجرایی شود که این موضوع نیازمند اطلاع‌رسانی صحیح از خدمات شورا به مردم است.

 

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه − یک =