تاجران اصفهانی از مزایای برگزاری نمایشگاه مجازی می‌گویند

پنجره‌ای رو به تجارت

برگزاری نمایشگاه به‌صورت مجازی، از تازه‌ترین و کارآمدترین روش‌های برندینگ است که به‌زعم فعالان تجاری اصفهان می‌تواند بسترساز ورود فعالان اقتصادی اصفهان در بازار بسیاری از کشورها باشد.

تاریخ انتشار: 10:06 - سه شنبه 1403/03/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
پنجره‌ای رو به تجارت

به گزارش اصفهان زیبا؛ برگزاری نمایشگاه به‌صورت مجازی، از تازه‌ترین و کارآمدترین روش‌های برندینگ است که به‌زعم فعالان تجاری اصفهان می‌تواند بسترساز ورود فعالان اقتصادی اصفهان در بازار بسیاری از کشورها باشد.

نمایشگاه‌های مجازی فضای مناسبی برای تجارت، سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، تبلیغات، ارتباط با مخاطب و کسب درآمد بیشتر ایجاد می‌کند. برای تمام کسانی که از نمایشگاه‌ها در استراتژی بازاریابی محصول یا خدمات خود استفاده می‌کنند، حضور در نمایشگاه مجازی گزینه ناگزیر است.

این روش برگزاری نمایشگاه فرصت مناسبی برای کسب‌وکارهاست تا فروش خود را بیشتر کنند؛ با این‌ حال رواج نمایشگاه‌های مجازی در اصفهان نیازمند تأمین زیرساخت‌های مناسب برای آن و همچنین فرهنگ‌سازی و توجه به جذابیت‌هایی است که این نمایشگاه‌ها می‌توانند برای فعالان اقتصادی ایجاد کنند تا برای آن‌ها انگیزه ایجاد کند.

تجارت یکی از بخش‌هایی است که برگزاری نمایشگاه‌های مجازی می‌تواند روی رونق فعالیت‌های این بخش تأثیرگذار باشد. برگزاری نمایشگاه مجازی مسیر جدیدی را برای تجارت باز خواهد کرد و با درنظرگرفتن تجارب سایر کشورها در آینده نزدیک نمایشگاه‌های مجازی سهم مهمی از صنعت نمایشگاهی را به خود اختصاص خواهند داد.

دسترسی به نمایشگاه مجازی در هر زمان و مکان

یکی از تاجران اصفهانی به «اصفهان زیبا» می‌گوید: «تأثیرگذاری نمایشگاه مجازی در مقایسه با نمایشگاه حضوری پایین‌تر است؛ با این حال نمایشگاه‌های مجازی تأثیرات خوبی بر روی برخی بخش‌های اقتصادی مانند بخش صادرات و تجارت دارند. بحث برگزاری نمایشگاه‌های مجازی بعد از دوران کرونا باب شده است.»

علی شریعت تصریح می‌کند: «در نمایشگاه حضوری، پیداکردن شرکت‌ها دشوار است؛ ولی نمایشگاه مجازی ابزاری است که در هر زمانی می‌توان به شرکتی که مدنظر فعالان اقتصادی است وصل شد و مذاکره کرد.»

او عنوان می‌کند: «در بازدیدهای حضوری، اطلاعات ممکن است ناقص ارائه شود؛ ولی در نمایشگاه مجازی اطلاعات کامل‌تری ارائه می‌شود. یکی از نقاط قوت نمایشگاه‌های مجازی دسترسی در هر زمان و مکان به شرکت‌هاست.»

نمایشگاه مجازی؛ راهگشای شرکت‌ها در شرایط تحریم

ایـن تاجـر اصفهـانـی اذعـان می‌کند: «اینترنت و زیرساخت، اصلی‌ترین ضعف نمایشگاه‌های مجازی است؛ ولی برگزاری نمایشگاه مجازی باتوجه به اینکه به‌دلیل تحریم‌ها امکان حضور در نمایشگاه‌های خارجی میسر نیست و یا اینکه دریافت ویزا برای بسیاری از فعالان تجاری طولانی است و یا اینکه ویزا اعطا نمی‌کنند تأثیرگذار است.» شریعت خاطرنشان می‌کند: «در حوزه خدمات بـرگزاری نمایشگـاه خارجی تأثیرگذاری بیشتری دارد؛ چون بخش خدمات نیازمند پذیرش حضوری نیست؛ ولی بخش صنعت و فنی نیازمند مذاکره، دیدوبازدید و بررسی‌های موشکافانه است.»

رایزنی برای استفاده از یک پلتفرم مجازی

این تاجر اصفهانی بیان می‌کند: «در اصفهان در بخش خدمات، نمایشگاه مجازی برگزار شده است. در سال گذشته نیز شرکت نمایشگاه‌های اصفهان در کنار نمایشگاه حضوری اقدام به برگزاری نمایشگاه مجازی کرد.»

او می‌گوید: «زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه فعالان استان درحال رایزنی برای استفاده از یک پلتفرم مالزی و چینی برای این هستند که نمایشگاه‌های مجازی را روی این پلتفرم برگزار کنند. پیشنهاد بنده هم این است که برای برگزاری نمایشگاه مجازی در اصفهان یا یک پلتفرم خارجی خریده شود و یا اینکه نمایشگاه مجازی روی یک پلتفرم ایرانی پیاده شود.»

فعالان اقتصادی رفتار مجازی را یاد بگیرند

طول زمان برگزاری نمایشگاه مجازی بیشتر و هزینه‌های حضور در آن بسیار کمتر است، سفرها را نیز کاهش می‌دهد و زمینه جست‌وجوی هدفمند را فراهم می‌کند و از طرفی ،خستگی بازدید فیزیکی از نمایشگاه را برای مخاطبان نخواهد داشت. فعالان باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی را همگام با کشورهای دیگر  یاد بگیرند و از آن استفاده کنند. بازاریابی نوین از طریق فضای مجازی در دنیا رایج شده است و شرکت‌های معتبر بین‌المللی نیز به این سمت حرکت کرده‌اند. به باور برخی مشاوران برندینگ، برای برگزاری نمایشگاه مجازی ابتدا باید بررسی‌های لازم درخصوص عوامل تأثیرگذار در موفقیت نمایشگاه‌های مجازی صورت بگیرد و در این زمینه سنجیده عمل کرد؛ موضوعی که محمد علوی، مشاور ارتباطات برندینگ روی آن انگشت می‌گذارد و به «اصفهان زیبا» می‌گوید: «به نظر می‌رسد معنا و مفهوم نمایشگاه مجازی باید بازتعریف شود. باید نمایشگاه‌های مجازی خارجی موردبررسی قرار گیرند که با کدام معیار و فاکتورها این نمایشگاه‌ها موفق عمل کرده‌اند و از چه مؤلفه‌های این نمایشگاه‌ها قرار است الگوبرداری شود؟»

علـوی اذعان می‌کنـد: «نمایشگاه‌های مجازی چقدر مخاطب دارند؟ آیا به اهداف خود رسیده‌اند؟ برگزاری نمایشگاه مجازی یک فرهنگ، هنجاری جدید است که باید بررسی کرد جامعه تا چه حد از این هنجار استقبال می‌کند.»

مشاور ارتباطات برندینگ خاطرنشان می‌کند: «برای شرکت در نمایشگاه‌های مجازی فعالان اقتصادی باید رفتار مجازی شرکت در نمایشگاه را هم بلد باشند.»

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 × سه =