با مسئولان جشنواره

سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور پرشور مردم، کودکان و نوجوانان در اصفهان در حال برگزاری است. در این گزارش دیدگاه‌های برخی مسئولان جشنواره آمده است.

تاریخ انتشار: 13:46 - سه شنبه 1402/07/18
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
با مسئولان جشنواره

به گزارش اصفهان زیبا؛ سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور پرشور مردم، کودکان و نوجوانان در اصفهان در حال برگزاری است. در این گزارش دیدگاه‌های برخی مسئولان جشنواره آمده است.

کیوان بهادر؛ مسئول کمیته فناوری اطلاعات

وجه تمایز این دوره از جشنواره نوع خدماتی است که به مخاطبان، اعم از اعضای ستاد و مهمان‌ها ارائه می‌شود.

رأی‌گیری داوران کودک و نوجوان در سینماها و نحوه اطلاع‌رسانی آن‌ها حساسیت خاصی برای ما دارد؛ به دلیل اینکه رأی‌گیری باید از طریق سامانه برای انتخاب تیم منتخب به صورت الکترونیکی انجام شود.

سامانه جدیدی برای جشنواره تعریف شده است که جدید، قوی‌تر و به‌روزتر است و از لحاظ منابع، سخت‌افزاری و شبکه‌ای قدرتمندتر شده است تا در رأی‌دادن با اختلال و کندی همراه نباشد. این سامانه گرافیک خیلی خوبی دارد و افراد می‌توانند نظرات خود را ارائه دهند و اغلب اقدامات جشنواره به روش الکترونیکی انجام می‌شود.

جابر شهیدی؛ مسئول کمیته فضاسازی شهری

امسال سه پروژه برای فضاسازی شهری جشنواره تعریف شده است: اجرای پرچم‌های عمودی سطح شهر که بالغ بر دوهزار پرچم ویژه جشنواره است، المان‌های موقت ویژه جشنواره که طراحی و در نقاط و چهارراه و میادین شهر نصب شد و آذین‌بندی محورهای اصلی شهر با ریسه‌های پارچه‌ای و با طرح جشنواره که با ۵۰۰ عدد ریسه با متراژ حدود ۱۰ هزار متر مزین شد.

امسال به دلیل کمبود بودجه و اعتبارات و صرفه‌جویی تلاش شد که آذین‌بندی شهری بیشتر در مناطق پرتردد شهری انجام شود.

کانون‌های برگزاری جشنواره در مرکز شهر قرار گرفت و بیشترین آذین‌بندی‌ها اطراف آن و المان‌ها در بالاترین نقطه تردد شهری جانمایی شده است.

سیدمحمدحسین میر؛ مسئول کمیته امور اداری و منابع انسانی

برای نخستین‌بار شاهد تشکیل کمیته‌های گوناگون در جشنواره بوده‌ایم. این کمیته‌ها با هدف سامان‌دهی مکاتبات جشنواره و نیروی انسانی پیش بینی شده است. چند اتفاق در جشنواره رخ داده است که یکی از آن‌ها مکاتبات و بستن قراردادها با هتل‌ها و اماکن پذیرایی بود.

طرف‌های قرارداد جشنواره شامل سالن‌های سینمایی،‌ هتل‌ها و اماکن پذیرایی هستند و مهمان‌های داخلی و خارجی از این طریق پذیرش می‌شوند.

تهیه اسناد مالی جشنواره و کمیته‌های آن به صورت مجزا و فرایند پرداخت مکاتبات داخلی و مربوط به حوزه تدارکات، پشتیبانی، مالی و اقتصادی، سازمان آتش‌نشانی و شرکت اتوبوس‌رانی به همت این کمیته انجام می‌شود؛‌ همچنین مکاتبات خارجی با استانداری، فرمانداری، شورای تأمین، اداره کل آموزش و پرورش و بقیه ارگان‌ها در دستور کار ما قرار دارد.

سعید محمدی‌پناه؛ مسئول کمیته تبلیغات و فضاسازی

کمیته تبلیغات و فضای‌سازی جشنواره در دو فاز تعریف شده است. فاز اول، ایجاد فضای شورانگیز در مناطق پانزده‌گانه و فاز دوم، اطلاع‌رسانی رویدادها در خلال جشنواره است.

در همین راستا در مناطق پانزده‌گانه و به‌ویژه محور چهارباغ بالغ بر شش‌هزار پوستر توزیع و بیش از ۳۰۰ بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر برای اطلاع‌رسانی جشنواره و بالغ بر ۲۰هزار پرچم کوچک با آرم جمهوری اسلامی ایران و لوگوی جشنواره در سطح شهر نصب شده است.

تمرکز سازه‌های تبلیغاتی بیشتر در سه منطقه خاص بود و در برخی از مناطق سازه ایجاد کردیم. از تمامی ظرفیت‌های تبلیغاتی مانند مترو، اتوبوس و تمام اقصی نقاط شهر برای تبلیغات استفاده شد. نقطه تمایز این دوره از جشنواره با سال‌های قبل وجود پیوست فرهنگی محتواهای تبلیغاتی و نوع محتواهاست.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نوزده + 11 =