چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان طی آیینی پایان یافت

پایان فجر اصفهان به افق هنر هفتم

شب گذشته اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر اصفهان در سینما سپاهان با حضور مسئولان فرهنگی و هنری استان اصفهان، پیش‌کسوتان بازیگری، فرهنگ‌دوستان و اهالی هنر هفتم برگزار شد.

تاریخ انتشار: 10:04 - سه شنبه 1402/11/24
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
پایان فجر اصفهان به افق هنر هفتم

به گزارش اصفهان زیبا؛ شب گذشته اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر اصفهان در سینما سپاهان با حضور مسئولان فرهنگی و هنری استان اصفهان، پیش‌کسوتان بازیگری، فرهنگ‌دوستان و اهالی هنر هفتم برگزار شد.

گره‌گشایی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی از طریق هنر

سید مهدی سیدین‌نیا، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در ابتدای این برنامه ضمن تبریک ماه‌های رجب و شعبان و تشکر از عوامل اجرایی جشنواره برای پیگیری چندماهه با هدف اکران فیلم‌ها در شهر و نیز تشکر از حوزه هنری اصفهان، گفت: زمانی شش سالن سینما داشتیم؛ اما امروز در استان اصفهان 46 سینما احداث شده است و با استقبال مردم و همت دست‌اندرکاران، سینماهای زیادی در استان وجود دارد. مردم باید برای حضور در سینماها تشویق شوند و از این حضور لذت و بهره ببرند. تماشای فیلم با امکانات امروزی تأثیر زیادی بر مخاطب دارد.

سیدین‌نیا ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور و مشکلات را می‌دانیم؛ اما مردم باید در صحنه حضور داشته باشند. با هنر بسیاری از مشکلات کشور گره‌گشایی می‌شود؛ به همین دلیل از اصفهانی‌ها انتظار داریم از هوش و ذکاوتشان بهره بگیرند.

امروز درباره موضوعات اجتماعی و با هدف گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی، فیلم‌های کمی داریم. از فیلم‌سازان و هنرمندان درخواست می‌کنم درباره مسائل اجتماعی فیلم تولید کرده و به این وسیله راهگشایی کنند. سینما جمع همه هنرهاست و قدرت تأثیرگذاری‌اش مشخص است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان گفت: امیدوارم سال آینده بتوانیم در اصفهان تولیدات خوبی داشته باشیم. اصفهان ظرفیت خوبی برای ساخت شهر هنر دارد و ده سال است که مطالعات و امکان‌سنجی این پروژه در اصفهان انجام شده است. از دولت انتظار می‌رود برای سهولت در ساخت این پروژه عظیم کمک کند و بتوانیم آن را رونمایی کنیم.

در جشنواره سال آینده اصفهان باید اثر داشته باشد

احمد نوری، رئیس حوزه هنری استان اصفهان، در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره فجر اصفهان گفت: بعد از تهران، سینماهای اصفهان بیشترین آمار فروش را دارند و بعد از آن مشهد قرار دارد.

در میان سینماهای حوزه هنری کل کشور نیز فروش سینماهای اصفهان در رتبه اول قرار دارد. این نشان‌دهنده علاقه مردم اصفهان به هنر و احترام آن‌هاست. باید از مردم برای حضور در سینما دعوت شود و سینما در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد.

نوری بیان کرد: امیدوارم با حضور مدیر جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تلاش کنیم فضای سینمایی اصفهان از لحاظ تولید به جایگاه شایسته برسد؛ چراکه این مطالبه را فیلم‌سازان و اهالی سینمای اصفهان از ما دارند. تلاش‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته؛ اما باید کاری کنیم در جشنواره فجر سال‌های دیگر حداقل یک اثر تولیدشده در اصفهان داشته باشیم.

در این یکی‌دو سالی که در حوزه هنری فعالیت می‌کنیم، این بحث برای ما خیلی جدی بوده و مطالبه بحقی است. باید تدبیری اندیشیده شود تا آینده و افق بچه‌های سینمایی اصفهان روی پرده سینما دیده شود و این موضوعی جدی برای ماست. این، به همت همه متولیان فرهنگ و هنر استان نیاز دارد و حوزه هنری در این راستا خدمت‌گزار است. این بهترین عیدی در این ایام است که به فیلم‌سازان قول دهیم در سال آینده گزارش کار خوبی از فعالیت‌های یک‌سالمان داشته باشیم.

در ادامه با حضور سیدمهدی سیدین‌نیا، مصطفی نباتی‌نژاد عضو شورای شهر اصفهان و جمعی از بازیگران پیش‌کسوت شهر همچون جهانبخش سلطانی، امیرهوشنگ جمشیدیان، مهدی شهداد پیش‌کسوت بازیگری و نمایش رادیویی و نیز جمشید صدری از محمدعلی میان‌دار، گوهرشاد مهابادی و اسماعیل زنگل‌گیاه، بازیگران پیش‌کسوت اصفهانی، تجلیل شد.

دومین جشن مهر سینما و تجلیل از فعالان سینمایی

تجلیل از فعالان عرصه سینما در دومین جشن مهر سینما، بخش دیگر آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان بود که با حضور سید مهدی سیدین‌نیا، رضا دهقانی دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر، علیرضا عسگری‌زاده ریاست سازمان بسیج هنرمندان، حسین خواجویی تهیه‌کننده سینما، حسن جویره پیش‌کسوت بازیگری و محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان صورت گرفت.

در این بخش از فعالان شایسته تقدیر حوزه سینما در طول یک سال گذشته بر اساس شمارش آثار به شرح زیر تجلیل شد:
♦ تهیه‌کنندگی: محمد اسماعیلی، علی شفیعی، ابراهیم مرادی
♦ کارگردانی: وحید پاکزاد، مریم مدرس‌مطلق
♦ فیلم‌نامه‌نویسی: حامد گلناری، مهدی عزیزالهی
♦ تدوین: مهدی خیام‌الحسینی، نیکو روستایی، روزبه شعرای نجاتی
♦ فیلم‌برداری: روح‌الله جوانی، حسن انگشتری، علی حسین‌زاده
♦ گریم: مهدی صادقی، افسانه کچویی، سعید مؤذنی
♦ جلوه‌های ویژه: احسان طالقانی، مرتضی اکبری
♦ بازیگری: مهران هادی، هادی حق‌شناس، بتول شیرانی
♦ صدابرداری: مصطفی بهمنی، مهران ثابتی، علی کاظمی
♦ مستندسازی: مجتبی خیام‌الحسینی، روح‌الله توکلی، علیرضا اسماعیلی

در بخش دیگری از این آیین از اهالی هنر هفتم اصفهان به شرح زیر تقدیر شد:
♦ آموزشگاه‌های برتر سینمایی: آموزشگاه اسطوره نصف‌جهان با مدیریت ساسان حبیبی، هژیر فیلم سپیدار با مدیریت غلامرضا چیت‌سازان، سینما هفت با مدیریت سعید امینی‌مهر
♦ مدرسان برتر سینما: ابراهیم مرادی، خشایار محمودآبادی، مجید صدیقی
♦ پژوهشگر برتر: جمال احمدی
♦ سینمادار برتر: سید علی حسینی، مدیر پردیس سینما ساحل
♦ هنرمند ایثارگر: رضا هارونی
♦ مرکز خدماتی پشتیبانی فنی سینمایی و سمعی بصری برتر: استودیو رسانه سپنتا فیلم اصفهان با مدیریت علی اعتمادی

تقدیر از فیلم‌سازان بخش جنبی جشنواره

در بخش پایانی برنامه نیز از فیلم‌سازان بخش جنبی که طی یک سال گذشته در اصفهان تولید اثر کرده‌اند، به این ترتیب لوح نقدیر به اضافه تندیس جشنواره اهدا شد:
♦ وحید پاکزاد با اثر سینمایی «آن مرد»
♦ اسماعیل یعقوبی برای اثر «شهامت زیبا»
♦ حمیدرضا کرد سیچانی برای فیلم کوتاه «چند قدم دورتر»
♦ فرنام مرادی‌نژاد برای اثر کوتاه «متفورمین» از انجمن سینمای جوان خمینی‌شهر
♦ مسعود شیرانی‌فر برای فیلم کوتاه «ضمیر مشترک»
♦ عباس کویری برای اثر «وقتی خان مرد» از آران و بیدگل
♦ صفورا ترک لادانی برای فیلم کوتاه «کلیشه ماندگار»
♦ صادق روحی برای انیمیشن «فصل کوچ»
♦ بهاره سادات موسوی برای اثر «مخدر»
♦ علیرضا جلیلی‌فر برای «راویان» با موضوع دفاع مقدس
♦ هادی کیانی برای فیلم کوتاه «سوپ خروس»
♦ ستایش ساسانی‌نژاد برای اثر «تابستان برفی»
♦ علیرضا بهزادیان برای مستند گزارشی ورزشی «دعای مادر، نشان عزت»
♦ هانیه مهوری برای اثر«حیاتی‌تر از غذا»

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

11 + 8 =