سید اسدالله مستجابالدعواتی، عالم، فاضل و زاهد بود. او در سال 1298 قمری متولد شد و پدرش میرسید محمدمهدی فرزند عالم ربانی، سیدابوالحسن فرزند آیتالله سیدصدرالدین عاملی بود.
در روزگاری که صفویان بر مسند قدرت قرار گرفتند و اصفهان پایتخت ایران مدرن انتخاب شد، شاهد بودیم که این شهر خانه فراگیری و فرادهی علم شد. از آن زمان تا پایان دوره صفویه، به معرفی برخی از علمای اصفهان در سه نسل خواهیم پرداخت …
امروز برای صدور الگوی زن مسلمان به دنیا باید تمام تلاش خود را انجام دهیم؛ به این منظور لازم است به تجربه زیستی الگوهای زن اسلامی بپردازیم.
منظور از «الگوی سوم زن مسلمان» همان «زن نه شرقی، نه غربی» است. ما عادت کردهایم وقتی میخواهیم درباره الگوها صحبت کنیم، به گذشته برمیگردیم؛ البته وقتی میخواهیم الگویی را معرفی کنیم، چارهای نداریم جز اینکه عاقبت آن فرد را ببینیم.
جنس حضور اجتماعی زنانه چگونه است؟
این حضور اجتماعی زنانه چه مؤلفههایی دارد؟
سرمنشأ بیعدالتیهای جنسیتی امروز چیست؟
چند دههای است که بهدنبال حرکتهای جهانی، موضوع زنان، گاهی با پیوست خانواده، مسئلۀ روی میز حاکمیت ایران است و با وجود تعارضهای گفتمانی، زمینه سیاستگذاری در عرصههای مختلف را فراهم آورده است.
این بانو که در دوران معاصر و در زمان حکومت پهلوی زندگی میکرده ازآنجهت مهم است که بهصورت اجمالی و شاید بتوان گفت برای اولینبار الگوی خاص خود را برای زن مسلمان ارائه کرده است.
از شخصیتهای مطرح دوره مبارزات ملی شدن نفت در ایران، آیتالله محمدباقر زندکرمانی بوده است. او را از چند جهت میتوان در دایره حامیان ملی شدن صنعت نفت دانست.
تاریخ شفاهی هم برای خودش مقوله شیرین و البته پراهمیتی است. در زمینه ملی شدن نهضت نفت، نقش روحانیت و آیتالله کاشانی، قیام خونین 30 تیر و کودتای 28 مرداد، هنوز هم کسانی هستند که سینهای پر از خاطره دارند و میتوان به سراغ آنان رفت و از ایشان پرسید.
به خدمت آشنا رسید و مبلغ کلانی تقدیم کرد. او علیمرادخان زند، حاکم وقت اصفهان بود که از آشنا میخواست این مبلغ را در میان مستحقان تقسیم کند.
در نیمه اول قرن چهاردهم هجری اساتید بزرگ و برجستهای در حوزههای علمیه جهان تشیع مطرح بودند
حوزه علمیه اصفهان پس از اسلام از گستردگی و جامعیت علمی بالایی برخوردار بود و از قرن سوم دانشمندان زیادی از نقاط دیگر جهان اسلام به این شهر مهاجرت کردند.