تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و شرکت گاز

شهرداری اصفهان تعامل‌های خوبی با شرکت گاز استان اصفهان داشته است؛ اما برای تقویت این تعامل‌ها بازهم تفاهم‌نامه مشترکی بین این دو مجموعه بسته شد. شهردار اصفهان گفت: در راستای تحقق مدیریت شهری و به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی‌ ظرفیت‌های موجود، تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و شرکت گاز استان امضا شد.

تاریخ انتشار: 11:51 - چهارشنبه 1401/10/28
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و شرکت گاز

علی قاسم‌زاده در جلسه امضای تفاهم‌نامه مشترک شهرداری اصفهان و شرکت گاز استان اظهار کرد: شهرداری اصفهان و شرکت گاز فصول مشترک، خاصه در حفاری، انشعاب‌ها و افزایش ایمنی در شهر دارند که شایسته است اقدامات با تعامل‌ها و ارتباط‌های قوی‌تر صورت گیرد.

او با بیان اینکه به اقتضای زمان همکاری‌های مشترک فی‌مابین شهرداری اصفهان و شرکت گاز استان یک امر ضروری است، ادامه داد: قرار بر این است که شهرداری و شرکت گاز استان در کنار یکدیگر مجموعه اقداماتی را انجام دهند که کلان‌شهر اصفهان را ازلحاظ توزیع گاز، حفظ امنیت مصرف گاز در شهر و مصرف بهینه به‌عنوان یک شهر الگو در سطح کشور معرفی کند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: به‌منظور توسعه همکاری و بهره‌گیری از توانمندی ظرفیت‌های موجود، تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و شرکت گاز استان امضا شد که شامل همکاری‌های مشترک آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی درزمینه مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی، ارائه خدمات مطلوب و بهینه‌سازی سیستم‌های احتراق در موتورخانه‌های شهرداری اصفهان است. قاسم‌زاده تأکید کرد: این مجموعه اقدامات، تدابیر و امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک بین‌ارگانی در قالب تحقق مدیریت شهری تعریف و تبیین می‌شود.

او خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی درخصوص آموزش و فرهنگ‌سازی روش‌های مصرف بهینه و ایمنی گاز در ساختمان‌ها، مراکز فرهنگی و تمام نهادهای تحت امر، معرفی نماینده انرژی واجد صلاحیت در خصوص مصرف بهینه و ایمنی انرژی به شرکت گاز استان، اجرای فرایند بهینه‌سازی موتورخانه‌ها بر اساس نیازسنجی اعلام‌شده توسط شرکت گاز استان و ایجاد فضای آموزشی مناسب جهت برگزاری جلسه‌های آموزشی ازجمله تعهدهای شهرداری اصفهان در این تفاهم‌نامه است.

قاسم‌زاده اظهار کرد: انتشار پیام‌های هفتگی مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی تهیه‌شده توسط شرکت گاز استان در اتوماسیون‌های اداری شهرداری و استـفاده از ظرفیت‌های کمیته شهروندی در ترویج توسعه مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی در سطح شهر از دیگر اقداماتی است که شهرداری اصفهان در قالب این تفاهم‌نامه انجام می‌دهد.

 

لزوم تقویت تعامل‌های بین‌ارگانی

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان، در این نشست اظهار کرد: در اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر به‌صورت مستمر نیازمند تعامل و همکاری نزدیک با شرکت گاز استان اصفهان هستیم.

بنابراین همواره این همکاری با تأکید بر حسن اجرای کار بوده است. او با بیان اینکه هر ساعت توقف یا تأخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر می‌تواند مدیریت شهری را با مشکلات و چالش‌های متعددی ازلحاظ ترافیکی یا نارضایتی مردم مواجه کند، گفت: افزایش تعامل‌ها و همکاری‌های مشترک بین‌ارگانی باعث کاهش زمان توقف پروژه‌ها می‌شود که درنهایت افزایش رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان افزود: در بین شرکت‌های خدمات شهری، شرکت گاز استان ازجمله شرکت‌های منظم و دقیقی است که نقشه تمام لوله‌گذاری‌ها و شبکه توزیع آن در سطح شهر مشخص و دقیق بوده است و این امر مانع بروز مشکلات در اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود.

او با اشاره به تقاضای شرکت گاز استان در امر تسهیل در صدور مجوزهای حفاری به‌منظور نشت‌یابی گاز از سوی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این راستا، برنامه‌ریزی دقیق‌تری خواهیم داشت.

کشاورزراد با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت معابر شهری شده است، گفت: به‌رغم این هزینه سنگین، همچنان شهروندان اصفهانی از وضعیت معابر ناراضی هستند که از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به فرونشست قسمت‌های حفاری و تراشه‌ریزی آسفالتی اشاره کرد که شرکت‌های خدماتی پس از آسفالت معابر شهرداری انجام می‌دهند.

او تأکید کرد: تعامل و همکاری فی‌مابین، مانع چنین حفاری‌هایی در معابر و موجب افزایش رضایت شهروندان و همچنین ممانعت از هدررفت هزینه‌های بیت‌المال خواهد شد.

 

استقبال از هر ایده‌ای در مصرف بهینه گاز

مهدی بقایی، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان، در این نشست با بیان اینکه نقطه تماس شهرداری اصفهان با شرکت گاز استان، اداره بهینه‌سازی است، اظهار کرد: بر اساس تعامل و همکاری مشترک با این اداره موفق شده‌ایم استاندارد لازم را برای همه موتورخانه‌های شهرداری به‌صورت صددرصدی دریافت کنیم.

بر این اساس سال گذشته بر اساس اقدامات صورت‌گرفته، شاهد کاهش ۱۰درصدی مصرف انرژی در شهرداری اصفهان بودیم و در این زمینه حائز رتبه برتر نیز شدیم. او ادامه داد: در حال حاضر نیز آمادگی همکاری دوجانبه را با شرکت گاز استان درزمینه مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی در سطوح مختلف شهرداری داریم.

لذا از مدل یا هر ایده‌ای درزمینه بهینه‌سازی ایمنی مصرف گاز طبیعی و کاهش مصرف برای ساختمان‌های شهرداری اصفهان استقبال می‌کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین شهرداری اصفهان سعی کرده است همواره در طول سال‌های گذشته درخصوص بهره‌مندی از انرژی‌های پاک همچون انرژی خورشیدی گام‌های مؤثری بردارد که در این زمینه حائز رتبه نخست در سطح کشور شدیم و تا حد امکان در مصرف گاز طبیعی نیز اقدامات مؤثری را انجام خواهیم داد.

 

 

مصرف ۷۶درصدی گاز استان در بخش خانگی و تجاری

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در این جلسه گفت: میزان مصرف سالانه گاز طبیعی در استان اصفهان ۲۲میلیارد مترمکعب بوده که در حالت طبیعی، ۲۱درصد به بخش خانگی و 2درصد به بخش تجاری اختصاص می‌یابد؛ ولی اکنون باتوجه به شرایط جوی، بیش از ۷۶درصد از گاز استان در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود.

ابوالقاسم عسگری اظهار کرد: جهاد تبیین یک فریضه فوری و قطعی است؛ لذا بر همه مسئولان واجب است که در زمینه انجام وظایف و رسالت‌های خود به حدکفایت برای اطلاع مردم اقدام به
جهادتبیین کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر شرکت گاز استان تأمین‌کننده گاز طبیعی شش‌میلیون جمعیت استان است، افزود: در این راستا سعی کرده‌ایم ایزوهای لازم را در زمینه کیفیت و استاندارد دریافت و رعایت کنیم که بر این اساس، دریافت ایزو مدیریت کیفیت، مدیریت بهداشت، رسیدگی به مشتریان، آموزش کارکنان و مدیریت انرژی از آن‌جمله است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی فقط دو هزار مشترک گاز در سطح استان وجود داشته اما اکنون بیش از دومیلیون و ۴۰۰ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی در استان بهره‌مند هستند، تصریح کرد: بیش از یک‌میلیون انشعاب، سه‌هزار ایستگاه تقلیل فشار، تأمین انرژی این کلان‌شهر از طریق ۱۴ایستگاه و نقطه شهری، همچنین بهره‌مندی ۶۷ شهرک صنعتی و بیش از ۱۸هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی از گاز طبیعی در سطح استان از دیگر دستاوردهایی است که در طول چهاردهه گذشته به‌دست‌آمده است.

عسگری گفت: مصرف گاز در کلان‌شهر اصفهان بسیار زیاد است و باید با انجام اقدامات لازم در مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی اقدام کرد. در این راستا از شهرداری اصفهان انتظار است در این خصوص به‌منظور ترویج مصرف بهینه و ارتقای فرهنگ شهروندی برای کاهش مصرف اهتمام ورزد.

او پیشنهاد داد که شهرداری اصفهان برای مجتمع‌های بزرگ مسکونی، مکانی را همچون کنتورهای برق، برای پست گاز اختصاص دهد که تراز انرژی استان و کلان‌شهر انجام و از افت فشار و قطعی آن جلوگیری شود.

 

رتبه اول اصفهان در گازرسانی به شهرها در سطح یک استان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به بهره‌مندی تمام شهرهای استان از نعمت گاز خاطرنشان کرد: در راستای محرومیت‌زدایی در استان به بیش از ۱۵۰۰روستا گازرسانی‌شده که این مهم باعث مهاجرت معکوس از شهر به روستاها و رونق اشتغال در روستاها شده است.

عسگری با بیان اینکه استان اصفهان به لحاظ گازرسانی به شهرها در سطح یک استان حائز رتبه اول کشوری است، اظهار کرد: در حال حاضر به ۱۱۴ شهر استان گازرسانی شده که این عدد در دنیا نیز برای یک استان عدد فوق‌العاده بالایی است.

او تصریح کرد: روزانه بیش از ۱۰۰هزار خودرو از گاز سی ان جی در استان استفاده می‌کنند؛ همچنین ۲۵میلیون مترمکعب گاز در نیروگاه‌های استان توزیع می‌شود که به تولید برق منجر می‌شود. در این راستا روزانه پنج‌هزار مگاوات برق استان با گاز طبیعی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اضافه کرد: در سبد انرژی استان ۷۰درصد گاز طبیعی وجـــود دارد که متوسط مصرف روزانه استان ۶۰میلیون مترمکعب، متوسط مصرف خانواده‌های شهری ۶,۴مترمکعب و متوسط مصرف خانوارهای روستایی ۶,۸ مترمکعب در روز است که این اعداد نشان از مصرف بسیار زیاد خانواده‌ها در بحث گاز طبیعی دارد.

عسگری خاطرنشان کرد: هیچ نقطه از دنیا چنین مقدار مصرفی در بخش گاز طبیعی نداشته و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی‌ها غنی‌تر و قوی‌تر شود؛ همچنین اجرای مبحث ۱۹ ساختمان باید جدی گرفته شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج × 2 =