خوشحالم که هیچ‌کس از عکاس این عکس نمی‌پرسد!

بهرام محمدی‌فرد، عکاس جنگ در ایران، به مناسبت سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران در صفحه اینستاگرامی‌اش نوشت: «آدم‌های جنگی که من در آن حضور داشتم، از دوربین عکاسی فراری بودند و اگر در دام دوربین من می‌افتادند، نگاهشان را از من دریغ می‌کردند و این کار مرا سخت‌تر می‌کرد.

تاریخ انتشار: 13:30 - شنبه 1403/04/2
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
خوشحالم که هیچ‌کس  از عکاس این عکس نمی‌پرسد!

به گزارش اصفهان زیبا؛ بهرام محمدی‌فرد، عکاس جنگ در ایران، به مناسبت سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران در صفحه اینستاگرامی‌اش نوشت: «آدم‌های جنگی که من در آن حضور داشتم، از دوربین عکاسی فراری بودند و اگر در دام دوربین من می‌افتادند، نگاهشان را از من دریغ می‌کردند و این کار مرا سخت‌تر می‌کرد.

تاریخ هنوز که هنوز است سرگردان آن‌هایی است که چشم در لنز دوربین‌ها ندوخته‌اند. آفتاب بالا آمده است و گروه کوچک عملیات چریکی، نزدیک ده‌خرما در اطراف اهواز نشسته تا نفسی تازه کند. من که برای اولین بار با آن‌ها به عملیات آمده‌ام، سخت حیران سر نترس و روح سبک آن‌ها شده و با کمک تابش نور روز، مثل پروانه دورشان می‌چرخم و عکس می‌گیرم.عکس‌های آن روز زیبا و به‌یادماندنی، از روز 31 خرداد سال 60 دست‌به‌دست میان مردم چرخید و همه محو جاذبه نگاه مصطفی چمران بودند.

بیشتر عکس‌های معروف دنیا را به عکاسشان می‌شناسند؛ ولی در اغلب عکس‌های جنگ ما، آدم‌های درون کادر به عکس‌ها شرافت بخشیده‌اند. خوشحالم که این سال‌ها سوژه از عکاس جلو افتاده و هیچ‌کس از عکاس این عکس نمی‌پرسد و همه غرق در زیبایی چشمان قهرمان سرزمین خود، احساس غرور می‌کنند.»

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهارده − 10 =